LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aprilia Ditech Problemen
Re: Aprilia Ditech Problemen
ditech rules. geen problemen. ik heb 'm nu bijna een jaar en heb 8000 km gereden zonder problemen behalve nieuwe rollen en bougie.
die wie er problemen mee hebben hebben gewoon pech. er zijn ook genoeg andere mensen die problemen hebben met andere scooters
die wie er problemen mee hebben hebben gewoon pech. er zijn ook genoeg andere mensen die problemen hebben met andere scooters
Re: Aprilia Ditech Problemen
De technologie van de injectie op een tweetakt bromfiets is iets geheel nieuw, daar zijn we het allemaal over eens.
Hét grote probleem bij deze machines is echter dat de meeste Aprilia dealers niet genoeg gedocumenteert zijn en zelf eigenlijk ook geen studie maken over deze motor.
Wij geven grif toe dat bij het lanceren van de Di-Tech motor, wij ook onze bedenkingen hadden over de kwaliteit en de duurzaamheid.
Na 3 jaar deze machines verkocht te hebben, heeft de nieuwe technologie het tegendeel bewezen. In die 3 jaar tijd hebben er zich geen onopgeloste of ernstige problemen voorgedaan.
Wat wel veel voorkomt, is dat er een Di-Tech binnenkomt van een onbekwame dealer met problemen. Daarbij komt ook nog eens een torenhoge rekening die de klant moet betalen voor onnodige werken.
U kunt zich uiteraard voorstellen dat dit de naam van het merk schaadt.
Ook wil ik er nog bijvermelden dat het niet mijn bedoeling is om de collega-verdelers af te breken, maar het is nu eenmaal zo.
Hét grote probleem bij deze machines is echter dat de meeste Aprilia dealers niet genoeg gedocumenteert zijn en zelf eigenlijk ook geen studie maken over deze motor.
Wij geven grif toe dat bij het lanceren van de Di-Tech motor, wij ook onze bedenkingen hadden over de kwaliteit en de duurzaamheid.
Na 3 jaar deze machines verkocht te hebben, heeft de nieuwe technologie het tegendeel bewezen. In die 3 jaar tijd hebben er zich geen onopgeloste of ernstige problemen voorgedaan.
Wat wel veel voorkomt, is dat er een Di-Tech binnenkomt van een onbekwame dealer met problemen. Daarbij komt ook nog eens een torenhoge rekening die de klant moet betalen voor onnodige werken.
U kunt zich uiteraard voorstellen dat dit de naam van het merk schaadt.
Ook wil ik er nog bijvermelden dat het niet mijn bedoeling is om de collega-verdelers af te breken, maar het is nu eenmaal zo.
Re: Aprilia Ditech Problemen
ik rijd nu bijna drie jaar ditech en heb ook de nodige problemen gehad. er staat inmiddels 22000 kilometer op de teller (vrij veel voor een scooter).
Mijn dealer heef echter alle problemen die in de uitzending besproeken zijn WEL opgelost. 2 maal is het voorgekomen dat hij het probleem niet kende. Hij heeft toen contact gehad met Aprilia-Nederland en met de fabiek in Italie. Vanaf daar is een speciaal software pakket gestuurd om mijn scooter te repareren.
Alle problemen die in de uitzending genoemd zijn, zijn bij mij kostenloos verholpen. Ik ben dus van mening dat het verhelpen van de problemen wel degelijk aan de dealer kan liggen, en dat aprilia meedenkt en meewerkt om mij fijn op me scooter rond te laten rijden.
Mijn dealer heef echter alle problemen die in de uitzending besproeken zijn WEL opgelost. 2 maal is het voorgekomen dat hij het probleem niet kende. Hij heeft toen contact gehad met Aprilia-Nederland en met de fabiek in Italie. Vanaf daar is een speciaal software pakket gestuurd om mijn scooter te repareren.
Alle problemen die in de uitzending genoemd zijn, zijn bij mij kostenloos verholpen. Ik ben dus van mening dat het verhelpen van de problemen wel degelijk aan de dealer kan liggen, en dat aprilia meedenkt en meewerkt om mij fijn op me scooter rond te laten rijden.
Re: Aprilia Ditech Problemen
HAHAHA moet je maar een goede Sr kopen en geen Ditech da is een K** Scooter !!!!
Ik heb gewoon een Sr Racing dat is nog 1 van de beste van Aprilia en hij doet het nog MzzL D34dly
Ik heb gewoon een Sr Racing dat is nog 1 van de beste van Aprilia en hij doet het nog MzzL D34dly
Re: Aprilia Ditech Problemen
ik heb ook een aprilia sr, geen di-tech maar een sr stealth.... t model ervoor. maar ik heb nu ook niets anders dan problemen ermee... volgens de dealer moet ik maar een nieuwe bougie proberen, maar dat lukt ook niet.. dan is ie na 2 dagen alweer kapot.... hij start dan niet of ik kom bijna niet vooruit... als het ding zich verslikt.... word er gek van... de dealer heeft daarna een neiuwe onsteking erin gezet... ook dat hielp niet.... en een sterkere bougie gepakt. en een water dicht bougie kapje... zou dan wel moeten helpen volgens de dealer en ook dat was wederom weer problemen.... vorlijk word je er niet van maargoed.... de scooter word nu opgehaald en zal door de dealer helemaal worden na gekeken tot dat ie het prbleem vind... maja.... geen di-tech en toch problemen..... heb zo mijn twijfels nu bij aprilia scooters...
mzzlss
mzzlss
Re: Aprilia Ditech Problemen
Even een reactie. Mijn dochter heeft een Aprilia SR van nog geen half jaar oud die inmiddels meer bij de reparateur staat als thuis. Hij valt onder het rijden stil of start gewoon niet meer. Soms rijdt hij heel langzaam en kom je niet vooruit. Er zitten nieuwe bougies op, nieuwe uitlaat (katalysator zou niet goed werken), nieuwe sproeier, nieuwe bobine en nu begreep ik komt er een nieuwe carburateur op. Ik heb er niet veel verstand van, maar ik vind het super-ergelijk. In plaats van vrijheid, zijn we gebonden. De kosten vallen nog onder de garantie, maar de ergernis wordt steeds groter. Het is toch een vreemd verhaal voor een nieuwe scooter met een kilometerstand van 2600!! Hebben mensen hier ook nog enige ervaring mee???
Re: Aprilia Ditech Problemen
Wat ik nu superirritant vind is dat ik in December een nieuwe Ditech heb gekocht en toen specifiek aan de verkoper heb gevraagd of er met betrekking tot deze "nieuwe" technologie problemen zijn of zijn geweest.
Dit werd ontkennend beantwoord en het hele Ditech gebeuren zo compleet uitontwikkeld zijn. Dat geeft me nou weer een kutgevoel over die dealer.
Ik heb er pas 350 km of zo opzitten en heb wel wat rare fratsen meegemaakt. Soms blijft de motor een hoog geluid maken (alsof de toeren niet teruglopen) wanneer je tot stilstand komt. De volgende dag bij het starten viel de motor twee keer uit. Bij de derde keer ging het weer. Tot nu toe nog één keer meegemaakt dat hij hoge toeren leek te maken in stilstand.
Baal behoorlijk van dit verhaal. Denk je echt het neusje van de zalm te hebben gekocht, krijg je dit gekloot. bah.
Dit werd ontkennend beantwoord en het hele Ditech gebeuren zo compleet uitontwikkeld zijn. Dat geeft me nou weer een kutgevoel over die dealer.
Ik heb er pas 350 km of zo opzitten en heb wel wat rare fratsen meegemaakt. Soms blijft de motor een hoog geluid maken (alsof de toeren niet teruglopen) wanneer je tot stilstand komt. De volgende dag bij het starten viel de motor twee keer uit. Bij de derde keer ging het weer. Tot nu toe nog één keer meegemaakt dat hij hoge toeren leek te maken in stilstand.
Baal behoorlijk van dit verhaal. Denk je echt het neusje van de zalm te hebben gekocht, krijg je dit gekloot. bah.
Re: Aprilia Ditech Problemen
Naar aanleiding van de uitzending van 19 jan. vinden wij dat wij als een van Nederlands grootste Aprilia dealers moeten reageren. Inderdaad, er zijn een aantal problemen geweest met de eerste DiTech scooters. Dit zijn echter kinderziektes gebleken die heel normaal zijn bij de introductie van een totaal nieuw concept. Toen tientallen jaren geleden de eerste auto's met injectie kwamen zijn er ook de nodige problemen geweest. Dat een aantal van deze problemen nu pas naar voren komen is dan ook uitermate vervelend. Wij hebben echter de ervaring dat Aprilia in samenwerking met de officieel erkende dealer altijd een passende oplossing biedt. Aprilia heeft niet stilgezeten. De scooter is nu dusdanig doorontwikkeld dat wij met de huidige versies geen problemen meer hebben.
Het is van het allergrootste belang dat de consument een Aprilia scooter aanschaft via een officieel erkend dealer. Deze dealer heeft de kennis en know-how in huis om de scooter te kunnen onderhouden en zonodig te repareren. De dealer die hier niet aan kan voldoen moet de hand in eigen boezem steken omdat hij er dan zelf te weinig aan doet om deze vernieuwende techniek onder de knie te krijgen.
Als de redactie van Radar personen in haar uitzending uitnodigd zoals de heer van Gijn, die geen officieel dealer van Aprilia is, zakt ons geloof in de betrouwbaarheid en eerlijkheid van dit programma naar een dieptepunt. De heer van gein is met zijn bedrijf (wij weten van welke firma hij is) geen officieel erkend dealer en moet geen scooters verkopen waarvan hij geen kennis in huis heeft. Het is voor hem makkelijk praten om een produkt af te kraken waar hijzelf totaal geen verstand van heeft. Dit persoon heeft geen totaal geen recht om de producten van Aprilia af te kraken. Laat de heer van Gijn maar eens bij ons langskomen om het probleem Aprilia te bespreken, dan zullen wij hem haarfijn uitleggen hoe fantastisch goed het produkt intussen is.
Daarom mensen nogmaals: koop uitsluitend en alleen bij de officiele dealer en heb vertrouwen in dit product. Het is de toekomst, u zult het zien! En mochten er ooit problemen komen dan helpt uw officieel dealer u uit de brand en niet een of andere schreeuwlelijk die zich monteur noemt maar niet weet waar ie over praat.
Het is van het allergrootste belang dat de consument een Aprilia scooter aanschaft via een officieel erkend dealer. Deze dealer heeft de kennis en know-how in huis om de scooter te kunnen onderhouden en zonodig te repareren. De dealer die hier niet aan kan voldoen moet de hand in eigen boezem steken omdat hij er dan zelf te weinig aan doet om deze vernieuwende techniek onder de knie te krijgen.
Als de redactie van Radar personen in haar uitzending uitnodigd zoals de heer van Gijn, die geen officieel dealer van Aprilia is, zakt ons geloof in de betrouwbaarheid en eerlijkheid van dit programma naar een dieptepunt. De heer van gein is met zijn bedrijf (wij weten van welke firma hij is) geen officieel erkend dealer en moet geen scooters verkopen waarvan hij geen kennis in huis heeft. Het is voor hem makkelijk praten om een produkt af te kraken waar hijzelf totaal geen verstand van heeft. Dit persoon heeft geen totaal geen recht om de producten van Aprilia af te kraken. Laat de heer van Gijn maar eens bij ons langskomen om het probleem Aprilia te bespreken, dan zullen wij hem haarfijn uitleggen hoe fantastisch goed het produkt intussen is.
Daarom mensen nogmaals: koop uitsluitend en alleen bij de officiele dealer en heb vertrouwen in dit product. Het is de toekomst, u zult het zien! En mochten er ooit problemen komen dan helpt uw officieel dealer u uit de brand en niet een of andere schreeuwlelijk die zich monteur noemt maar niet weet waar ie over praat.
Re: Aprilia Ditech Problemen
ditech is helemaal niet slecht tenminste de mijnes ik heb er nu 13000km opzitten nooit problemen dat komt omdat ik een monteur heb die er verstandt van heb maar de meesten hebben dat niet die weten nog niet eens hoe het in elkaar zit
volgens mij lig het aan de monteurs somige dan die er gewoon geen verstandt van hebben en je moet de scooter gebruiken waar dat voor nodig is en niet opvoeren ofzo en gewoon zijn service beurten geven anders ligt het gewoon aan je zelf
volgens mij lig het aan de monteurs somige dan die er gewoon geen verstandt van hebben en je moet de scooter gebruiken waar dat voor nodig is en niet opvoeren ofzo en gewoon zijn service beurten geven anders ligt het gewoon aan je zelf
Re: Aprilia Ditech Problemen
Ik heb zelf een 2de-hands Ditech (2001 model, bij een Aprilia dealer!) gekocht nadat mijn oude scooter kapot ging, en ik snel een nieuwe nodig had ivm vakantie. Ik ben ermee naar Engeland geweest. Daar had ik vooral problemen met stationair draaien; hij sloeg steeds af als ik gas wou geven. Ook regelmatig een dip tijdens het rijden, zeg maar iedere keer... In het begin dacht ik dat het aan de bougie lag; ik had genoodzaakt een CPR8 in moeten doen, ipv de normale CPR8E. Dat was het dus niet. Eenmaal thuis gekomen wou hij na enkele weken niet meer starten. Terug naar de dealer, de garantie zat er nog op. Bleek dat er speling op de krukas zat. Hierdoor werd de luchtinjector niet goed aangedreven, en sloeg de bougie steeds stuk. Na een lange tijd wachten, de krukas moest van Aprilia uit Italie komen, deed hij het een week goed. Daarna starte hij weer niet. Bleek dat een deel van de radiateur 'afgeplakt' moest worden ivm de tempratuur; hij kwam gewoon niet op tempratuur. Na weer een week starte hij weer niet; weer de dealer bellen, ik schaamde me dood. De garantie was inmiddels verlopen, maar een rekening zou ik NIET krijgen. Die kreeg ik ook niet, mijn dealer vond het waarschijnlijk nog beschamender dan ik. Ze hebben zo'n beetje heel het motorblok vernieuwd. Op de vraag wat er nieuw was zeiden ze: wat is er niet nieuw.... Na een maand wachten, waaronder een week van intensief testrijden (mijn dealer wou nu ook echt zekerheid) kwam hij terug. Nu rij ik zelf al een lange tijd zonder problemen, geen startproblemen, geen dipjes, geen doorgeslagen bougies, maar wel alle voordelen van de Di-Tech. Superacceleratie, laag brandstof verbuik, heerlijk rustig draaiende motor!
Het lijkt mij duidelijk dat het een probleem van Aprilia is. Ze weten bij Roke nog steeds NIET wat het probleem was, maar ze hebben het wel opgelost voor mij, en dat geeft vertrouwen. Ze volgen cursussen bij Aprilia, zijn erkend Aprilia dealer, en dan zegt Aprilia dat het probleem bij de dealer ligt...?
Ik wil eindigen met mijn complimenten voor mijn dealer: Marcel en de rest bij Roke, jullie zijn TOP !!! Ik snap niet dat sommige zoveel problemen met hun dealer hebben, zij willen hun klanten toch niet kwijt???
Dae Zijlstra
Het lijkt mij duidelijk dat het een probleem van Aprilia is. Ze weten bij Roke nog steeds NIET wat het probleem was, maar ze hebben het wel opgelost voor mij, en dat geeft vertrouwen. Ze volgen cursussen bij Aprilia, zijn erkend Aprilia dealer, en dan zegt Aprilia dat het probleem bij de dealer ligt...?
Ik wil eindigen met mijn complimenten voor mijn dealer: Marcel en de rest bij Roke, jullie zijn TOP !!! Ik snap niet dat sommige zoveel problemen met hun dealer hebben, zij willen hun klanten toch niet kwijt???
Dae Zijlstra
Re: Aprilia Ditech Problemen
Hallo ik ben Arno en heb ook 2 jaar lang op een Ditech gereden. Mijn Ditech had toen ik hem verkocht dik 30000 KM op de klok staan.. Maar dit heeft ook de nodige reparatie gekost..
Na +/- 6000 Km is er een nieuwe motor onder gekomen omdat alle lagers en de zuiger kapot was.. omdat ik in die motor geen vertrouwen meer had heb ik onder gerantie van Aprilia er een nieuwe onder laten zetten.
Dit was echter het begin van de elende.
Daarna zijn in rap tempo (binnen 2000 Km) de software op de boardcomputer vervangen en de gasklep. Ook de accu, sensoren, Vario (2x), begrenser (4x) vervangen
Ondertussen draaide ik er al om de week een neiuwe boegie in.. De regel was. Als je gaat tanken neem meteen een nieuwe boegie mee.
Het werd een complete manie om aan boegies te komen. En ondanks dat ze € 12 / stuk koste kocht ik ze toch met grote getallen. 5 tot 10 per keer was geen uitzondering. Wilde je prestaties blijven verwachten dan moest je 2x per week een nieuwe erin draaien, dit was ik zo kots dat ik het afslaan en het moeilijk (soms niet) starten maar voor lief nam en 1x per week de boegie veranderde. Uiteraard was dit een levens gevaarlijke situatie omdat tijden shet rijden de scooter herhaaldelijk afsloeg. De dwang om genoeg boegies bij te hebben was op een gegeven moment zo groot dat ik meer boegies in mijn buddy had liggen dan alle Aprilia dealers in de omstreek bij elkaar in het magazijn hadden liggen.
Dit was echter het begin van ale elende. De laatste 20000 KM heb ik zo gereden en helemaal niet meer aan de scooter laten doen. Behalven remblokken en banden en zo.. maar de beurt heb ik niet meer laten uitvoeren omdat dit gewoon geen nu meer had bij deze scooter.
Zo heeft ie dan ook de 30 duizend km gehaald op het laatst wilde die helemaal niet meer starten. Met een grote (eerst gummy hamer) op het motor blok slaan wilde wel eens uitkomst bieden. Hij starte dan plotseling wel en liep ook goed. Toen dit zelf bedacht foefje niet meer werkte heb ik de grote zware ijzeren hamer gepakt. Nadat ik wat deuken in de pijp had geslagen van ergernis starte die weer. Maar niet voor lang.. Halver wege op weg naar school gaf hij weer de hengst.. sleutelen.. Inmiddels had ik al ruim voor 1000 € reperaties laten doen.
De dealer stelde voor om een nieuwe krukas te plaatsen. Maar omdat dit nog een flink wat geld zou kosten en ik helemaal geen vertrouwen meer had in de scooter heb ik hem niet meer laten repareren en heb mijn periode op hem maar uitgereden.
Maar toen kwam de tijd van verkopen
Wie wil nu een ding hebben dat zoveel problemen heeft. Mijn dealer was niet geintresseerd omdat hij er al 4 had staan maar de goede man wist me wel een adresje te geven. Maar meer dan 800 euro moest ik niet terug verwachten. Terwijl de scooter kwa uiztien nog helemaal intakt was, er was geen krasje te bekennen. Deze man heeft me 800 handje contantje gegeven en is met de scooter naar het noorden des lands vertrokken. Maar omdat mijn GSM nummer op de accu stond (bestelling sticker van dealer) kreeg ik laatst telefoon. Hem was de scooter (enigsinds hersteld) aangeboden. Met 8000 km op de teller.. Ik had medelijden met de jongen die hem had gekocht maar mijn blijschap om van hem af te zijn was toch nog een stukje groter..
Hiermee wil ik aangeven dat sl jullie je Ditech willen verkopen dit in de normale scooter wereld heel moelijk wordt. Je moet dan al opzoek naar een opkoper die nog een paar centen biedt en die vervolgs particulier in een andere streek verkoopt met winst.. Helaas worden zo wel andere mensen opgelicht maar er is geen andere manier om van je aprilia af te komen zonder dat je er helemaaal financieel bij afziet.
Ik zou in ieder geval nu al proberen de scooter kwijt te raken nu die het nog doet.. En gewoon weg doen voor wat de gek er voor geeft...
Na +/- 6000 Km is er een nieuwe motor onder gekomen omdat alle lagers en de zuiger kapot was.. omdat ik in die motor geen vertrouwen meer had heb ik onder gerantie van Aprilia er een nieuwe onder laten zetten.
Dit was echter het begin van de elende.
Daarna zijn in rap tempo (binnen 2000 Km) de software op de boardcomputer vervangen en de gasklep. Ook de accu, sensoren, Vario (2x), begrenser (4x) vervangen
Ondertussen draaide ik er al om de week een neiuwe boegie in.. De regel was. Als je gaat tanken neem meteen een nieuwe boegie mee.
Het werd een complete manie om aan boegies te komen. En ondanks dat ze € 12 / stuk koste kocht ik ze toch met grote getallen. 5 tot 10 per keer was geen uitzondering. Wilde je prestaties blijven verwachten dan moest je 2x per week een nieuwe erin draaien, dit was ik zo kots dat ik het afslaan en het moeilijk (soms niet) starten maar voor lief nam en 1x per week de boegie veranderde. Uiteraard was dit een levens gevaarlijke situatie omdat tijden shet rijden de scooter herhaaldelijk afsloeg. De dwang om genoeg boegies bij te hebben was op een gegeven moment zo groot dat ik meer boegies in mijn buddy had liggen dan alle Aprilia dealers in de omstreek bij elkaar in het magazijn hadden liggen.
Dit was echter het begin van ale elende. De laatste 20000 KM heb ik zo gereden en helemaal niet meer aan de scooter laten doen. Behalven remblokken en banden en zo.. maar de beurt heb ik niet meer laten uitvoeren omdat dit gewoon geen nu meer had bij deze scooter.
Zo heeft ie dan ook de 30 duizend km gehaald op het laatst wilde die helemaal niet meer starten. Met een grote (eerst gummy hamer) op het motor blok slaan wilde wel eens uitkomst bieden. Hij starte dan plotseling wel en liep ook goed. Toen dit zelf bedacht foefje niet meer werkte heb ik de grote zware ijzeren hamer gepakt. Nadat ik wat deuken in de pijp had geslagen van ergernis starte die weer. Maar niet voor lang.. Halver wege op weg naar school gaf hij weer de hengst.. sleutelen.. Inmiddels had ik al ruim voor 1000 € reperaties laten doen.
De dealer stelde voor om een nieuwe krukas te plaatsen. Maar omdat dit nog een flink wat geld zou kosten en ik helemaal geen vertrouwen meer had in de scooter heb ik hem niet meer laten repareren en heb mijn periode op hem maar uitgereden.
Maar toen kwam de tijd van verkopen
Wie wil nu een ding hebben dat zoveel problemen heeft. Mijn dealer was niet geintresseerd omdat hij er al 4 had staan maar de goede man wist me wel een adresje te geven. Maar meer dan 800 euro moest ik niet terug verwachten. Terwijl de scooter kwa uiztien nog helemaal intakt was, er was geen krasje te bekennen. Deze man heeft me 800 handje contantje gegeven en is met de scooter naar het noorden des lands vertrokken. Maar omdat mijn GSM nummer op de accu stond (bestelling sticker van dealer) kreeg ik laatst telefoon. Hem was de scooter (enigsinds hersteld) aangeboden. Met 8000 km op de teller.. Ik had medelijden met de jongen die hem had gekocht maar mijn blijschap om van hem af te zijn was toch nog een stukje groter..
Hiermee wil ik aangeven dat sl jullie je Ditech willen verkopen dit in de normale scooter wereld heel moelijk wordt. Je moet dan al opzoek naar een opkoper die nog een paar centen biedt en die vervolgs particulier in een andere streek verkoopt met winst.. Helaas worden zo wel andere mensen opgelicht maar er is geen andere manier om van je aprilia af te komen zonder dat je er helemaaal financieel bij afziet.
Ik zou in ieder geval nu al proberen de scooter kwijt te raken nu die het nog doet.. En gewoon weg doen voor wat de gek er voor geeft...
Re: Aprilia Ditech Problemen
er wordt hier ergens beweerd dat er bij de ditech snel fouten in de elektronica zitten en die moeilijk te traceren zijn maar daar hebben ze een gameboy voor. sluit je aan en hij geeft de storingen weer. simpel.
wat die kerel heeft uit het programma is allemaal ook een beetje vaag. volgesn mij weet die dealer van hem het verschil tussen een rode scooter en een gele nog niet.
tis gewoon simpel dat het hier aan de dealers ligt. als je eenmaal weet hoe het werkt is er niks aan de hand en als er wat kapot is dan heb je nieuwe onderdelen nodig.
wat die kerel heeft uit het programma is allemaal ook een beetje vaag. volgesn mij weet die dealer van hem het verschil tussen een rode scooter en een gele nog niet.
tis gewoon simpel dat het hier aan de dealers ligt. als je eenmaal weet hoe het werkt is er niks aan de hand en als er wat kapot is dan heb je nieuwe onderdelen nodig.
Re: Aprilia Ditech Problemen
Ine jij hebt het over een sr van een half jaar oud..... Die worden geleverd met een piaggio motor Ga aprilia dus niet afzeiken
Re: Aprilia Ditech Problemen
Ik heb al mijn tweede di-tech en alweer problemen.De troy corser begon met de problemen na 5000 km.,de superbike na 3000 km.Zoals stotteren,stil vallen,zelfs sierkapje vn uitlaat weggesmolten,niet meer starten.Heb zelfs die superbike van de invoerder gratis kunnen bemachtigen omdat ze het niet opgelost kregen,doch met deze is het alweer één grote miserie.Nu net zoals toen staat hij bij de invoerder om alles na te kijken.Ik weet al zeker dat ze geen oplossing zullen vinden.Nu rij ik met een splinter nieuwe drummaster die ik gratis ter vervanging van mijn scooter heb voor zolang de mijne niet in orde is.Ik hoop dat ze het voor mekaar krijgen want anders ga ik gerechterlijke stappen ondernemen en daar ga ik niet lang meer mee wachten want mijn advocaat is over deze zaak al grondig ingelicht.Jullie mogen me gerust eens opbellen of een mailtje sturen!!!!!
[email protected]
tel:089/791367 dit is wel belgie(maaskant)
[email protected]
tel:089/791367 dit is wel belgie(maaskant)
Re: Aprilia Ditech Problemen
Voor die belgische verdeler mijn corser was model 2002 en de superbike model 2003 en beiden vertonen dezelfde problemen.Als je het toch zo goed weet waarom vertel je dat dan niet aan dhr.derynck.k. van aprilia te drongen dan waren ze misschien al een pak verder.Je moet mij niets meer wijs maken over deze brol van scooters.Je gaat toch niet zeggen dat dit louter toeval is dat ik alweer die problemen heb.Aan deze sooters is nooit zelf gesleuteld mocht men daar soms op aan sturen,je weet hier in belgie zijn ze erg streng.De corser werd ons na 5 maanden al in beslag genomen door te hoge snelheid op de rollen,30 dagen kwijt en een voorwaardelijke politie straf van 1000€ of 30 dagen gevangenisstraf.Uit gesproken door de rechtbank!!!!Niet aan gesleuteld was origineel.Vario was volledig uitgesleten dus je ziet ik heb al één en ander meegemaakt met deze scooters.Ik sta zelfs in verbinding met de crew van aprilia RAD.drongen aangaande deze zaak.
Re: Aprilia Ditech Problemen
tuurrr
jouw zuigerveren zijn versleten.
voor de zekerheid: rammelt er iets in je blok als je gas geeft, dan zijn ze voor 100% versleten.
ligt trouwens niet aan het merk maar aan de slijtage.
ben zelf ook anti aprillia, maar dit is normaal
jouw zuigerveren zijn versleten.
voor de zekerheid: rammelt er iets in je blok als je gas geeft, dan zijn ze voor 100% versleten.
ligt trouwens niet aan het merk maar aan de slijtage.
ben zelf ook anti aprillia, maar dit is normaal
Re: Aprilia Ditech Problemen
ja dat kan idd kloppen... er rammelt ook idd wat ja..... dus t zou best kunnen.dankjewel:D hehe mzzl
Re: Aprilia Ditech Problemen
Graag wil ik als ervaren ditech rider reageren op dit onderwerp.
Ik heb inmiddels men 3e of 4e ditech, in 2001 de eerste gekocht.
Met mijn 1e(2001 model) heb ik inderdaad wel problemen gehad, na 5000 kilometer hield hij er plotseling mee op, starten wou niet meer, bij de dealer werdt na een aantal dagen bekent dat de injector kapot was. Hele tijd op een nieuwe injector gewacht, na een tijdje hield ie er weer mee op, zelfde probleem, dus de dealer met aprilia bellen. Daar bleek dat bij het 2001 model het gat waar de injector in zat te groot was, oplossing nieuwe dinges waar de injector in zat. Dat was inderdaad de oplossing, hierna nooit weer gehad dat ie er mee ophielt.
Verder heb ik hetzelfde probleem als Sanne gehad, uitvallen van de scooter, ik naar de dealer en die zij dat er een nieuwe computer in moest. Mooi nieuwe computer er in en verder NOOIT weer problemen gehad.
De modellen vanaf 2002 heb ik nog NOOIT problemen mee gehad.
Mijn conclusie is dat degenen die veel problemen hebben met hun ditech een 2001 model hebben waar veel kinderziektes in zitten. Wie problemen hebben met een 2002 model zou ik graag willen horen.
Ik heb inmiddels men 3e of 4e ditech, in 2001 de eerste gekocht.
Met mijn 1e(2001 model) heb ik inderdaad wel problemen gehad, na 5000 kilometer hield hij er plotseling mee op, starten wou niet meer, bij de dealer werdt na een aantal dagen bekent dat de injector kapot was. Hele tijd op een nieuwe injector gewacht, na een tijdje hield ie er weer mee op, zelfde probleem, dus de dealer met aprilia bellen. Daar bleek dat bij het 2001 model het gat waar de injector in zat te groot was, oplossing nieuwe dinges waar de injector in zat. Dat was inderdaad de oplossing, hierna nooit weer gehad dat ie er mee ophielt.
Verder heb ik hetzelfde probleem als Sanne gehad, uitvallen van de scooter, ik naar de dealer en die zij dat er een nieuwe computer in moest. Mooi nieuwe computer er in en verder NOOIT weer problemen gehad.
De modellen vanaf 2002 heb ik nog NOOIT problemen mee gehad.
Mijn conclusie is dat degenen die veel problemen hebben met hun ditech een 2001 model hebben waar veel kinderziektes in zitten. Wie problemen hebben met een 2002 model zou ik graag willen horen.
Re: Aprilia Ditech Problemen
Aprilia Ditech rijder Deventer, Bij de OFF.Aprilia Deventer is niets bekend dus gekocht bij onze collega niet APRILA DEALER !!!!!! Jaaa maar dat vraagt ook om problemen.