LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] AUDI
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 23 jun 2014 21:07
AUDI
MIJN PARTNER EN IK RIJDEN EEN AUDI
WAARBIJ ER ERG VEEL OLIE GEBRUIK HET PROBLEEM IS .
MOMENTEEL GEBRUIKT DE AUTO 1L PER 100 KM .
DIT BETEKENT HET EINDE VAN MIJ ALS EEN AUDI
GEBRUIKER /.
OOK 2 COLLEGAE UIT MIJN DIRECTE OMGEVING KLAGEN OVER DIT PROBLEEM .
PAS DUS OP BIJ DE AANSCHAF VAN EEN AUDI!!!!!!!! :
WAARBIJ ER ERG VEEL OLIE GEBRUIK HET PROBLEEM IS .
MOMENTEEL GEBRUIKT DE AUTO 1L PER 100 KM .
DIT BETEKENT HET EINDE VAN MIJ ALS EEN AUDI
GEBRUIKER /.
OOK 2 COLLEGAE UIT MIJN DIRECTE OMGEVING KLAGEN OVER DIT PROBLEEM .
PAS DUS OP BIJ DE AANSCHAF VAN EEN AUDI!!!!!!!! :
Re: AUDI
Ik denk dat Audi daar niet erg rouwig om zal zijn, dat u geen Audi meer zult rijden. Shell daarentegen.....westendorp schreef:MIJN PARTNER EN IK RIJDEN EEN AUDI
WAARBIJ ER ERG VEEL OLIE GEBRUIK HET PROBLEEM IS .
MOMENTEEL GEBRUIKT DE AUTO 1L PER 100 KM .
DIT BETEKENT HET EINDE VAN MIJ ALS EEN AUDI
GEBRUIKER /.
OOK 2 COLLEGAE UIT MIJN DIRECTE OMGEVING KLAGEN OVER DIT PROBLEEM .
PAS DUS OP BIJ DE AANSCHAF VAN EEN AUDI!!!!!!!! :
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15
Re: AUDI
Okwestendorp schreef:MIJN PARTNER EN IK RIJDEN EEN AUDI
WAARBIJ ER ERG VEEL OLIE GEBRUIK HET PROBLEEM IS .
MOMENTEEL GEBRUIKT DE AUTO 1L PER 100 KM .
DIT BETEKENT HET EINDE VAN MIJ ALS EEN AUDI
GEBRUIKER /.
OOK 2 COLLEGAE UIT MIJN DIRECTE OMGEVING KLAGEN OVER DIT PROBLEEM .
PAS DUS OP BIJ DE AANSCHAF VAN EEN AUDI!!!!!!!! :
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15
Re: AUDI
Dan is er één voordeel, tegen die tijd is de olie goedkoper dan benzine.
Re: AUDI
Nu even een inhoudelijke reactie: een liter op honderd kilometer? VAG beschouwt een liter op duizend kilometer als acceptabel, al is dat nog veel. Wat zegt de dealer? Een hoger oliegebruik aan het begin van de levenscyclus van de motor wordt door Audi ook als normaal gezien. Hier is dus iets ernstigs aan de hand.
Om welke type gaat het en om welke motor?
Ik geloof dat Audi en VW op dit moment serieuze kwaliteitsproblemen hebben. In de Consumentengids van april scoorde de A4 in zijn klasse als op een na slechtste op gebied van ernstige en minder ernstige mankementen.
Mijn bijna 20 jaar oude Audi gebruikt ook olie, maar dat gaat nu om ongeveer een liter op 3000 km. Het is wel eens bijna een liter op duizend kilometer geweest, maar na de laatste grote beurt gaat het weer beter. Dit type motor staat ook bekend om het oliegebruik, maar de kilometerstand nadert dan ook de 2,5 ton.
Zeg trouwens niet dat olieverbruik goedkoper is dan benzineverbruik; bepaalde typen motorolie kosten geloof ik 30 euro de liter.
Om welke type gaat het en om welke motor?
Ik geloof dat Audi en VW op dit moment serieuze kwaliteitsproblemen hebben. In de Consumentengids van april scoorde de A4 in zijn klasse als op een na slechtste op gebied van ernstige en minder ernstige mankementen.
Mijn bijna 20 jaar oude Audi gebruikt ook olie, maar dat gaat nu om ongeveer een liter op 3000 km. Het is wel eens bijna een liter op duizend kilometer geweest, maar na de laatste grote beurt gaat het weer beter. Dit type motor staat ook bekend om het oliegebruik, maar de kilometerstand nadert dan ook de 2,5 ton.
Zeg trouwens niet dat olieverbruik goedkoper is dan benzineverbruik; bepaalde typen motorolie kosten geloof ik 30 euro de liter.
Re: AUDI
Goedemorgen Allemaal,
Dank voor jullie input in dit forum. Helaas heb ik ook een bijdrage / ervaring te delen over dit wijdverbreide onderwerp. Vorig jaar hebben we een A5 Cabrio 2.0TFSI aangeschaft bij officiële Audi dealer Autoflevo in Harderwijk. Bouwjaar 2009, toenmalige KM-stand ~85.000 km. Na ongeveer 1 jaar begon hij meer en meer olie te verbruiken (>1 liter / 1000 km). Dit gemeld aan Autoflevo, en kreeg direct te horen dat mijn garantieperiode was verlopen en dat ik ´de modificatie´ door kon laten voeren voor het luttele bedrag van €4.700,00 ! Na herhaaldelijk aandringen, en dreigen met juridische stappen uiteindelijk een bedrag van €2.900,00 overeengekomen, inclusief het doorvoer van een onderhoudsbeurt (auto stond toch daar). De open hart operatie is ondertussen doorgevoerd (nieuwe zuigers, zuigerveren etc.), waarbij echter overeengekomen afspraken niet zijn nagekomen door Autoflevo. Zeer slechte ervaringen dus met deze dealer, en kan dan ook iedereen hiervoor waarschuwen.
Verder kijkende naar deze problemen valt het mij op dat Audi uiteindelijk in elk land tot een andere regeling komt. In de VS bijvoorbeeld heeft Audi bakzeil moeten halen nadat het voor de rechter was gedaagd door een groep getroffen consumenten. Uiteindelijk heeft Audi in de VS toen de garantie op de betroffen TFSI motoren moeten optrekken tot 8 jaar of 80.000 mijl (whichever comes first). In Nederland is er echter sprake van geen enkele centrale regeling, en is men als consument overgeleverd aan de gratie van PON en de bereidheid van de dealer. Ik vind het echt ongelofelijk hoe Audi hier de consument in de kou laat staan, en er tot dusverre nog mee wegkomt ook! Misschien is het daarom een suggestie om een gebruikersgroep op te zetten, en een soortgelijke stap te nemen als men in de VS heeft gedaan, zijnde Audi voor de rechter dagen. De recente VW problemen getuigen van een duidelijk gebrek aan integriteit binnen het VW concern, en helaas zie ik dit ook terug bij Audi in het geval van hoog olieverbruik. Ik sta open voor suggesties.
Als laatste kan ik zeggen dat dit zeker niet onze eerste Audi was (ook A3, A4, A6 gereden), maar dat het zeer waarschijnlijk wel onze laatste gaat zijn vanwege de enorm slechte afhandeling door zowel Autoflevo alsook Audi/PON.
Dank voor jullie input in dit forum. Helaas heb ik ook een bijdrage / ervaring te delen over dit wijdverbreide onderwerp. Vorig jaar hebben we een A5 Cabrio 2.0TFSI aangeschaft bij officiële Audi dealer Autoflevo in Harderwijk. Bouwjaar 2009, toenmalige KM-stand ~85.000 km. Na ongeveer 1 jaar begon hij meer en meer olie te verbruiken (>1 liter / 1000 km). Dit gemeld aan Autoflevo, en kreeg direct te horen dat mijn garantieperiode was verlopen en dat ik ´de modificatie´ door kon laten voeren voor het luttele bedrag van €4.700,00 ! Na herhaaldelijk aandringen, en dreigen met juridische stappen uiteindelijk een bedrag van €2.900,00 overeengekomen, inclusief het doorvoer van een onderhoudsbeurt (auto stond toch daar). De open hart operatie is ondertussen doorgevoerd (nieuwe zuigers, zuigerveren etc.), waarbij echter overeengekomen afspraken niet zijn nagekomen door Autoflevo. Zeer slechte ervaringen dus met deze dealer, en kan dan ook iedereen hiervoor waarschuwen.
Verder kijkende naar deze problemen valt het mij op dat Audi uiteindelijk in elk land tot een andere regeling komt. In de VS bijvoorbeeld heeft Audi bakzeil moeten halen nadat het voor de rechter was gedaagd door een groep getroffen consumenten. Uiteindelijk heeft Audi in de VS toen de garantie op de betroffen TFSI motoren moeten optrekken tot 8 jaar of 80.000 mijl (whichever comes first). In Nederland is er echter sprake van geen enkele centrale regeling, en is men als consument overgeleverd aan de gratie van PON en de bereidheid van de dealer. Ik vind het echt ongelofelijk hoe Audi hier de consument in de kou laat staan, en er tot dusverre nog mee wegkomt ook! Misschien is het daarom een suggestie om een gebruikersgroep op te zetten, en een soortgelijke stap te nemen als men in de VS heeft gedaan, zijnde Audi voor de rechter dagen. De recente VW problemen getuigen van een duidelijk gebrek aan integriteit binnen het VW concern, en helaas zie ik dit ook terug bij Audi in het geval van hoog olieverbruik. Ik sta open voor suggesties.
Als laatste kan ik zeggen dat dit zeker niet onze eerste Audi was (ook A3, A4, A6 gereden), maar dat het zeer waarschijnlijk wel onze laatste gaat zijn vanwege de enorm slechte afhandeling door zowel Autoflevo alsook Audi/PON.
Re: AUDI
Ik had ook een hoog verbruik, elke 2000 Km liter erbij dus niet zo hoog als vragensteller.
Wel de 5W30 waterige olie vervangen door 5W40 en het is nu elke 5000 een liter bijvullen.
Dus iets dikkere olie van goede kwaliteit en dan zal het wel redelijker worden.
De 5W betekend bij koude start niet te dikke en de 40 is dikker als de 30 warm dus minder verbruik.
Een 10W40, meestal goedkoper zal dus extra slijtage veroorzaken dus die liever niet gebruiken.
Wel de 5W30 waterige olie vervangen door 5W40 en het is nu elke 5000 een liter bijvullen.
Dus iets dikkere olie van goede kwaliteit en dan zal het wel redelijker worden.
De 5W betekend bij koude start niet te dikke en de 40 is dikker als de 30 warm dus minder verbruik.
Een 10W40, meestal goedkoper zal dus extra slijtage veroorzaken dus die liever niet gebruiken.
Re: AUDI
Zolang mensen blijven geloven dat VW en Audi nog steeds superieure en oerdegelijke auto's maken komen deze merken weg met dergelijke gebreken. Mijn Oudi gebruikt ook wat olie, maar heel weinig en nog goedkope olie ook (afkloppen....)
Je kunt beter een minder opvallende en blitse, maar beter gebouwde Jap kopen als je nu in een nieuwe auto wilt investeren.
Je kunt beter een minder opvallende en blitse, maar beter gebouwde Jap kopen als je nu in een nieuwe auto wilt investeren.
Re: AUDI
De 5W30 is voorgeschreven.
De 10W40 is bij koude start iets te dik dus meer slijtage.
.
Dus 10W is dus het probleem en de 5W40 is daarom beter.
De Action, ja de 15W40 of 10W40 voor maar €2,49 maar ik zou toch hun €3,99 kostende
5W40 kopen die wel aan de SN specificatie voldoet en niet die goedkope SL specificatie van ook nog iets te dikke olie.
s
De 10W40 of 15W40 is leuk als je auto rookt als Trabantje maar bij alleen maar gebruik vind ik dat iets teveel want elke koude start slijtage, hoe lang denk je dat vol te houden?
De 10W40 is bij koude start iets te dik dus meer slijtage.
.
Dus 10W is dus het probleem en de 5W40 is daarom beter.
De Action, ja de 15W40 of 10W40 voor maar €2,49 maar ik zou toch hun €3,99 kostende
5W40 kopen die wel aan de SN specificatie voldoet en niet die goedkope SL specificatie van ook nog iets te dikke olie.
s
De 10W40 of 15W40 is leuk als je auto rookt als Trabantje maar bij alleen maar gebruik vind ik dat iets teveel want elke koude start slijtage, hoe lang denk je dat vol te houden?