LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] auto gekocht met valse informatie

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
tnose

auto gekocht met valse informatie

Ongelezen bericht door tnose »

Beste medeforummers,

Nokkenassen
Vorig jaar mei heb ik bij een handelaar een Audi A4 2.5tdi gekocht. Er is een bekend probleem met de nokkenassen. Hiervan is bekend dat de slepers van een te zachte legering gemaakt zijn, en na een x-kilometrage, slechte olie, geen adequate onderhoudsintervallen etc gaan inslijten. Met een nokkenasmodificatie is dit probleem opgelost.
Bij de aanschaf van de auto heb ik gevraagd aan de handelaar of deze auto die modificatie heeft gehad en daar werd volmondig ja op geantwoord.

Nu heb ik sinds een week een vreemd geluid in de motor waarvan een garage zegt dat dit heel goed met de nokkenassen te maken kan hebben. (komende donderdag wordt dit nog wat nauwkeuriger bekeken).

Mochten het de nokkenassen zijn die vervangen moeten worden zit ik met een kostenplaatje van tussen de 1500 en 2000euro.

Ik heb gisteren de handelaar gebeld en deze heeft nagekeken of die modificatie gedaan is en hij kon er niets van terug vinden. Dit betekent dus dat ik de auto heb gekocht onder valse voorwendselen. Het probleem is alleen dat ik niets hiervan op papier heb en dat het dus alleen verteld is tegen mij en mn vriendin.

Banden
Nadat we de auto opgehaald hadden (inclusief nieuwe banden) bleek de auto ook te trillen. We zijn toen in totaal 3 keer terug geweest bij de handelaar om de banden te laten balanceren want dit was namelijk de oplossing van de beste man. We zijn ook nog een keer bij een andere garage geweest om dit nog eens te doen aangezien de auto bleef trillen.
Het trillen werd wat minder en toen hebben we besloten om het daarbij te laten.

Nu bleek bij de apk keuring vorige maand dat de banden op een hele vreemde manier waren afgesleten maar nergens tegenaan liep. Nu bleek dat alle wielen uitgelijnd moesten worden. De kosten hiervan waren 75euro. Tevens hebben we dus na een jaar nieuwe banden moeten aanschaffen á 222euro.

Is het mogelijk om de handelaar aan te klagen en de kosten straks op hem te verhalen ivm de nokkenasmodificatie en eventueel de gemaakte kosten voor de banden of is het zijn woord tegen de mijne en had ik met de banden eerder terug moeten komen?

Ik hoor graag jullie mening hierover.

Daniel

Ronald van der Lubbe

Re: auto gekocht met valse informatie

Ongelezen bericht door Ronald van der Lubbe »

Ben bang dat je geen poot hebt om op te staan.
mbt de nokkenassen , dit had op papier moeten staan (koop-kontrakt)
De banden , daarvan kan sowieso gezegd worden u heeft waarschijnlijk ergens een stoep geraakt.

mvgr Ronald

WilWil

Ongelezen bericht door WilWil »

Na ruim een jaar heb je geen poot meer om op te staan, zeker als je niets op papier hebt staan. Als klant heb je ook onderzoeksplicht. Je had zelf kunnen achterhalen of de modificatie is uitgevoerd. De meeste handelaren willen alleen maar verkopen.

Een aankoopkeuring van Dekra of ANWB is ook nooit weg.

jor

Ongelezen bericht door jor »

Denk ook dat het geen haalbare kaart is, niets op papier is het jou woord tegen het zijne. De banden had je veel eerder mee terug moeten gaan. Na een jaar is niet meer te zeggen wie daar nu schuld aan heeft, voor hetzelfde geld ( zeg niet dat dit zo is ) ben je een ruwe rijder en pak je stoepranden mee bij het inparkeren. Helaas rest je hooguit een vraag om coulance.

Gesloten