Ik heb een probleem! 3 jaar geleden inmiddels heb ik een ongeluk gehad met mijn auto. Deze was Total loss en is gelijk naar een sloperij gebracht. Ik heb afgesproken dat zij de auto slopen en dat ik aan het einde van de week terug kom om de vrijwaring op te halen. De papieren lagen in het dashbordkastje (heb ik duidelijk vermeld.)
Ik kom een paar dagen later terug, de auto is gesloopt en naar de oud ijzerboer gebracht. Maar ze waren vergeten de papieren uit het dashbord te halen. De auto is dus gesloopt ( dus ook geen meldcode) en de papieren zijn weg. Ik heb de auto gelukkig wel uit de verzekering kunnen krijgen.
Maar nu heb ik 3 jaar lang al problemen met de belastingdienst vanwege de wegenbelasting. Dit bedrag is al opgelopen tot een paar duizend euro, met alle boetes erbij. Ik ben een aantal maanden geleden bij een grote controle aangehouden, waarbij mijn huidige auto in beslag is genomen vanwege de belastingschuld.
Ik weiger vooralsnog te betalen, aangezien ik deze auto gewoon niet meer heb. Ik heb zo’n beetje alles geprobeerd. Contact met de RDW en de belastingdienst. Maar je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. De eigenaar van de sloperij heb ik geen contact meer mee, dus deze kan mij ook niet helpen.
Heeft iemand hier een oplossing voor of hetzelfde meegemaakt?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Auto gesloopt, geen vrijwaring!
Re: Auto gesloopt, geen vrijwaring!
[quoteDe eigenaar van de sloperij heb ik geen contact meer mee, dus deze kan mij ook niet helpen.
][/quote]
Toch maar even contact zoeken dacht ik zo. Hij is de enige die kan verklaren dat de auto gesloopt is. Jij kan wel zeggen tegen de belastingdienst dat je de auto niet meer hebt, maar voor hetzelfde geld staat hij in een schuurtje en ben jij de enige met de sleutel.
De belastingdienst vertrouwt je echt niet alleen op je blauwe ogen, je zult echt met bewijzen moeten komen!
][/quote]
Toch maar even contact zoeken dacht ik zo. Hij is de enige die kan verklaren dat de auto gesloopt is. Jij kan wel zeggen tegen de belastingdienst dat je de auto niet meer hebt, maar voor hetzelfde geld staat hij in een schuurtje en ben jij de enige met de sleutel.
De belastingdienst vertrouwt je echt niet alleen op je blauwe ogen, je zult echt met bewijzen moeten komen!
Re: Auto gesloopt, geen vrijwaring!
Dat klopt, maar de sloperij heeft een nieuwe eigenaar. Ik heb geen idee waar de eigenaar van de toen is. Ook de nieuwe eigenaar weet niks van dit verhaal en kan mij ook niet helpen.
Ik vind het alleen raar dat de RDW mij niet kan helpen. Zij hebben immers in het systeem de meldcode staan, alleen mogen zij deze niet weggeven?
De enige optie die er in mijn ogen is, is de auto gestolen opgeven. Dan ben ik er vanaf nu vanaf. Alleen de schuld van voor deze tijd blijft open staan. En het blijft een strafbaar feit, waar ik dus ook niet vrolijk van wordt
Ik vind het alleen raar dat de RDW mij niet kan helpen. Zij hebben immers in het systeem de meldcode staan, alleen mogen zij deze niet weggeven?
De enige optie die er in mijn ogen is, is de auto gestolen opgeven. Dan ben ik er vanaf nu vanaf. Alleen de schuld van voor deze tijd blijft open staan. En het blijft een strafbaar feit, waar ik dus ook niet vrolijk van wordt