Omdat ik van de zomer naar de USA met vakantie ga en een huurauto daarbij gebruikt wordt ben ik me wat aan het verdiepen in de auto's die daar verkocht worden.
Mijn mond staat nog steeds open van verbazing over hoe wij hier in Nederland worden leeggezogen bij aankoop van een auto.
Op de eerste de beste site (Buick) kwam ik een auto tegen die omgerekend € 18000 kost.
Je krijgt dan een auto van ruim 5 meter met een 3.8v6 motor en o.a audiosysteem, airco, electrische bestuurdersstoel, automatische versnellingsbak.
Oftwel voor € 18000 een luxe limo.
Kijk ik daarna op volkswagen.nl. Daar blijkt de allergoedkoopste Golf (1.4 motortje en kaalste uitvoering) al € 18795 te kosten!!!!
5 meter VW, de de goedkoopste Phaeton met 3.2v6 motor kost schrik niet: € 86420 !!!!!!
(en ja hoor die VW zou ik echt wel liever hebben dan die Buick en die zal echt wel een stuk beter rijden, maar bijna 5x zo duur)
Dat zijn toch geen prijsverschillen meer! Wat worden wij hier LEEGGEMOLKEN!!!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Auto = melkkoe
Re: Auto = melkkoe
Dat is inderdaad MEER dan SCHANDALIG.
Ik heb ook nog een sprekend voorbeeld. Twee dezelfde auto's
Daewoo-Chevrolet Kalos 5 deurs 1.2 kost in Nederland € 10495
Chevrolet Aveo (dezelfde auto, dezelfde fabrikant) 5 deurs 1.6 kost in de USA ong € 7688
Oftwel 27 % goedkoper en dan heb je ook nog een auto met een veel zwaardere motor en ongetwijfeld zal de instap versie hier een stuk kaler zijn uitgevoerd dan de instapversie in de USA.
Ik heb ook nog een sprekend voorbeeld. Twee dezelfde auto's
Daewoo-Chevrolet Kalos 5 deurs 1.2 kost in Nederland € 10495
Chevrolet Aveo (dezelfde auto, dezelfde fabrikant) 5 deurs 1.6 kost in de USA ong € 7688
Oftwel 27 % goedkoper en dan heb je ook nog een auto met een veel zwaardere motor en ongetwijfeld zal de instap versie hier een stuk kaler zijn uitgevoerd dan de instapversie in de USA.
Je hebt toch geld zat om een auto te kopen en te onderhouden?
Dan zal je ook wel genoeg geld hebben om alle financieele lasten van de Staat der Nederlanden op je nek te nemen
Zeur niet en wees trots dat je de drijvende kracht achter de cashflow naar de nederlandse schatkist bent
Dan zal je ook wel genoeg geld hebben om alle financieele lasten van de Staat der Nederlanden op je nek te nemen
Zeur niet en wees trots dat je de drijvende kracht achter de cashflow naar de nederlandse schatkist bent
Dan heb je mazzel - of bent een goede rekenaar - en kan al die stumpers die zonodig een auto moeten rijden hartelijk uitlachen omdat zij een hele hoop projecten in de nederlandse samenleving voor jou financieren
Ja jongen, welkom terug in Nederland,
Het kleine dure landje zonder onbegrensde mogelijkheden
Met een overheid die achter je spaarcenten aanzit!,
Want Nederlanders sparen nogal graag, maar geld moet rollen!,
Op een auto zit behoorlijk wat belasting, dat weten we allemaal, We sponseren de overheid als we een auto kopen en ook met de motorbrandstoffen gaat er meer naar Den Haag dan naar de olieman, die de benzine verkoopt!,
Nederland wil graag een wit voetje houden bij Brussel, en brengt daar ook de nodige centen heen, want Nederland wil er graag bij horen, en knikt apatisch mee met de hoge heren,
'This is not America', niet dat dat land heilig is, maar als je dit zo leest dat je daar voor dat geld in een dikke Buick rijdt, en hier in een Golfje 1400 gaan inderdaad je wenkbrouwen wel fronsen,
Nederlanders is een apatisch volkje, die met de overheid apatisch meeknikt, en dat zal het ook wel blijven doen!
Slaap verder Nederland!
Het kleine dure landje zonder onbegrensde mogelijkheden
Met een overheid die achter je spaarcenten aanzit!,
Want Nederlanders sparen nogal graag, maar geld moet rollen!,
Op een auto zit behoorlijk wat belasting, dat weten we allemaal, We sponseren de overheid als we een auto kopen en ook met de motorbrandstoffen gaat er meer naar Den Haag dan naar de olieman, die de benzine verkoopt!,
Nederland wil graag een wit voetje houden bij Brussel, en brengt daar ook de nodige centen heen, want Nederland wil er graag bij horen, en knikt apatisch mee met de hoge heren,
'This is not America', niet dat dat land heilig is, maar als je dit zo leest dat je daar voor dat geld in een dikke Buick rijdt, en hier in een Golfje 1400 gaan inderdaad je wenkbrouwen wel fronsen,
Nederlanders is een apatisch volkje, die met de overheid apatisch meeknikt, en dat zal het ook wel blijven doen!
Slaap verder Nederland!