LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Auto Monteur (Thuiswerker) maakt het wel erg bont.
Re: Auto Monteur (Thuiswerker) maakt het wel erg bont.
Zeur niet! Ik reageer inhoudelijk en bekijk de zaak vanuit het recht. Daarin heb ik genoeg expertise. Dat sommigen een ander leken-mening hebben is niet mijn probleem! En als TS iets eerder had gereageerd, je wilt tenslotte antwoord op je vraag, hadden we deze discussie niet gehad.
Slaap lekker!
Slaap lekker!
Een nieuwe dag nieuwe antwoorden Tussen het in je recht staan en je recht krijgen zit een groot verschil. Heb je een rechtsbijstandverzekering ? Dekt deze dit geval ? Immers hij was niet Bovag aangesloten naar ik veronderstel.
Wanneer je geen rechtsbijstand hebt die dit geval dekt; sterkte. Het gaat je dan veel geld kosten en lang duren. Zeker wanneer je een kale kip treft.
Wanneer je geen rechtsbijstand hebt die dit geval dekt; sterkte. Het gaat je dan veel geld kosten en lang duren. Zeker wanneer je een kale kip treft.
Nou dhc daar ga je nou met je grote bek, met het praten en denken in veronderstellingen en aannames. Wanneer je denkt voor mensen laat je heus je expertise dus niet zien. Sta jij mooi in je hemd.
Ik ben blij voor Marco dat hij de boel kan aanpakken, want de monteur heeft een wanprestatie geleverd en marco heeft bewijs en daar ging het om. Je zat er helemaal naast met je expertise. Ha ha. Punt uit.
Ik ben blij voor Marco dat hij de boel kan aanpakken, want de monteur heeft een wanprestatie geleverd en marco heeft bewijs en daar ging het om. Je zat er helemaal naast met je expertise. Ha ha. Punt uit.
Kan het even wat minder ?
TS heeft nergens in het verhaal vermeld dat er getuigen bij waren, daar komt hij later pas mee! En daar pas ik mijn verhaal op aan, is daar iets mis mee?
TS heeft nergens in het verhaal vermeld dat er getuigen bij waren, daar komt hij later pas mee! En daar pas ik mijn verhaal op aan, is daar iets mis mee?
Een bon van aankoop motor zegt niets ook niet op naam van de "klusjesman" dan nog kan hij ontkennen dat die motor voor u bestemt was. Getuigen die zien dat hij aan het sleutelen is en allerlei fouten maakt voegen ook niets toe. het is een overeenkomst tussen particulieren. Ik hecht weinig waarde aan het advies van een advocaat want dit gaat een civiele procedure worden. het beroemde welles nietes verhaal. Nog iets als er een overeenkomst is tussen beide en die staat op papier dan wordt vraagsteller ook nog eens vervolgd voor het in dienst hebben van een monteur, die geen belasting afdracht doet. Illegale arbeid dus.
-
Als de Ts rechten wil, prima.
Maar waar blijven de plichten?
Je helpt mee oneerlijke concurrentie in stand te houden en pleegt fraude door de belasting niet te betalen.
Maar nee. In plaats van een echt bedrijf op te zoeken, zoek je beun op. Lekker goedkoop. Lig dan achteraf niet te zeuren dat het niet goed is.
Hoepel toch op. Dit is net zo erg als gestolen radio`s kopen. Of Tomtom`s. En dan klagen dat ze snel stuk gaan.
Maar waar blijven de plichten?
Je helpt mee oneerlijke concurrentie in stand te houden en pleegt fraude door de belasting niet te betalen.
Maar nee. In plaats van een echt bedrijf op te zoeken, zoek je beun op. Lekker goedkoop. Lig dan achteraf niet te zeuren dat het niet goed is.
Hoepel toch op. Dit is net zo erg als gestolen radio`s kopen. Of Tomtom`s. En dan klagen dat ze snel stuk gaan.
Mijn voorspelling is dat van dat hele rechten niets terecht komt. Dat kost duizenden euros. Natuurlijk zegt die advocaat dat je in je recht staat . Topicstarter heeft zijn les geleerd en brengt zijn auto niet meer naar teun de beun.
-
TS leert niks, hij neemt een advocaat in de arm om zijn "recht"n te halen.
Wanneer je een "thuiswerker" aan je auto laat sleutelen is het vaak al een oud bakje van een auto,
Zelf had ik even rondgekeken voor een andere wagen, in dat ouwe spul moet je niet te veel kosten meer in steken,
De auto is op en de dagen zat, helaas pech gehad,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Zelf had ik even rondgekeken voor een andere wagen, in dat ouwe spul moet je niet te veel kosten meer in steken,
De auto is op en de dagen zat, helaas pech gehad,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
-
wel een hoop schijnheilig volk hier, alsof niemand maar dan ook niemand ooit zwart iets koopt of voor diensten betaalt
-
Eerlijk?
Ik zal nooit zwart werken of heling in de hand werken. Nooit.
En doe je het wel, dan moet je niet gaan zeuren dat je je neus kan stoten.
Ik zal nooit zwart werken of heling in de hand werken. Nooit.
En doe je het wel, dan moet je niet gaan zeuren dat je je neus kan stoten.
Als je iemand een sloop motor laat monteren en de 2e blijkt te werken zit je wel met oude onbekende getande riem die elke dag kan breken!
Verder is €500,- voor koop motor + montage redelijk en die 2e jammer maar dat is nu eenmaal zo.
U is weggereden zonder goed te kijken op lekkage dus helaas.
Je hoopt op voordelig beter maar niemand weet wat die andere motor werkelijk is en heeft meegemaakt.
Op een sloperij iets laten monteren is vaak beter, vooral wat garantie en service betreft en dat deze op straat van krik valt is normaal, een garage is beter met zwaarder gereedschap.
In Turkije zie ik langs de weg nog steeds van deze dus als je op vakantie gaat ,weet je waarom deze goedkoper zijn.
De oude slangen zijn niet vervangen dus loop je risico na zoveel trek en duw werk.
Verder is €500,- voor koop motor + montage redelijk en die 2e jammer maar dat is nu eenmaal zo.
U is weggereden zonder goed te kijken op lekkage dus helaas.
Je hoopt op voordelig beter maar niemand weet wat die andere motor werkelijk is en heeft meegemaakt.
Op een sloperij iets laten monteren is vaak beter, vooral wat garantie en service betreft en dat deze op straat van krik valt is normaal, een garage is beter met zwaarder gereedschap.
In Turkije zie ik langs de weg nog steeds van deze dus als je op vakantie gaat ,weet je waarom deze goedkoper zijn.
De oude slangen zijn niet vervangen dus loop je risico na zoveel trek en duw werk.
Bij de grote beurt op tv was ook al eens een clio met een kapotte distributieriem. Knappen geloof ik vaak.
Als je een monteur niet betaald dan word die boos.
Lijkt me logisch dat die geld wilt zien.
Als je een oude clio heb dan breng de clio naar de sloop en zorg dat je de slooppremie krijgt.
Is die clio nog redelijk dan een goedkoop ruilblok zoeken.
Daarna verkopen die handel.
Als je een monteur niet betaald dan word die boos.
Lijkt me logisch dat die geld wilt zien.
Als je een oude clio heb dan breng de clio naar de sloop en zorg dat je de slooppremie krijgt.
Is die clio nog redelijk dan een goedkoop ruilblok zoeken.
Daarna verkopen die handel.
Ben je alle topics aan het doorlopen? Ook degenen die al afgehandeld zijn?
Goh...interessant....
Goh...interessant....
Denk je nou echt dat je wat voorstelt?
Is dat jouw probleem? Dan ken je mij nog niet....
Een vrije dag is bestemd om tot rust te komen, niet om allerlei oude topics "op te blazen".
Maar interessant staat het wel....
Een vrije dag is bestemd om tot rust te komen, niet om allerlei oude topics "op te blazen".
Maar interessant staat het wel....
-
kappe en ergens anders uitvechten aub
-
Weg met die strijdbijl, dit gaat nergens over.
Wat de doe het zelf-klusser aan de auto betreft kan men deze nimmer aansprakelijk stellen voor welke schade.
Ga voor zo'n klus naar een gerenomeerd garagebedrijf en denk dan niet dat alles goed komt. Ik had twee jaar geleden een lekke koppakking in de auto van mijn vrouw. Omdat ik zelf teveel auto's omhanden had die nog net voor de vakantie klaar moesten bestede ik het vervangen van de mototr, wat goedkoper was, uit aan een vakgarage. Pas na de vakantie haalde ik de auto er weer vandaan omdat deze niet in orde kwam. Men had problemen die men niet kon oplossen. Wij hebben de auto naar huis gesleept met uiteraard een nieuwe motor er in. Tijdens de demontage was er iets fout gedaan. Een tuitje van het koelleidingsysteem was afgebroken omdat de monteur vergeten was deze los te nemen. Het betreffende onderdeel vervangen maar de motor liep alleen al deze koud was. Zodra deze warm werd was het gedaan. Nu ben ik zelf automonteur dus kom er wel uit maar wat moest ik nog doen?
Eerder was er in het koelsysteem kennelijk leakstop gedeponeerd.
De dunne slangetjes van het koelsysteem naar de carburateur waren dicht geslibs met die rommel. Open gemaakt en schoongemaakt moest ik constateren dat de vacuümleidingen niet op de juist wijze en volgorde waren gemonteerd. Er liep een vacuumleiding van de carburateur naar het kleppendeksel. Dit is goed dus het valt niet op. Tot ik de olivuldop er af haalde schrok ik. De zogenaamde automoteur van de garage had de vacuumslang welke enerzijds aan het kleppendeksel was verbonden anderzijds op de nippel van de benzine retourleiding vastgemaakt waardoor het karter vol benzine werd gepompt. Dit kan gewoon maar gebeuren omdat de man het spoor bijster was en er niet uit kwam. Natuurlijk heb ik de garageboeken geraadpleegd en alles weer hersteld. Echte vakmensen zijn het niet. Er zijn veel ervaringsdeskundigen om ze zo maar even te noemen die beste wel iets van motoren af weten maar monteurs zijn het beslist niet met alle risio's van dien. Ik heb vier jaren voertuigentechniek moeten studeren en maak af en toe ook nog wel fouten, dit komt door de steeds geavanceerdere technieken. Men moet tegenwoordig een ingenieur zijn en dan nog.
Wat de doe het zelf-klusser aan de auto betreft kan men deze nimmer aansprakelijk stellen voor welke schade.
Ga voor zo'n klus naar een gerenomeerd garagebedrijf en denk dan niet dat alles goed komt. Ik had twee jaar geleden een lekke koppakking in de auto van mijn vrouw. Omdat ik zelf teveel auto's omhanden had die nog net voor de vakantie klaar moesten bestede ik het vervangen van de mototr, wat goedkoper was, uit aan een vakgarage. Pas na de vakantie haalde ik de auto er weer vandaan omdat deze niet in orde kwam. Men had problemen die men niet kon oplossen. Wij hebben de auto naar huis gesleept met uiteraard een nieuwe motor er in. Tijdens de demontage was er iets fout gedaan. Een tuitje van het koelleidingsysteem was afgebroken omdat de monteur vergeten was deze los te nemen. Het betreffende onderdeel vervangen maar de motor liep alleen al deze koud was. Zodra deze warm werd was het gedaan. Nu ben ik zelf automonteur dus kom er wel uit maar wat moest ik nog doen?
Eerder was er in het koelsysteem kennelijk leakstop gedeponeerd.
De dunne slangetjes van het koelsysteem naar de carburateur waren dicht geslibs met die rommel. Open gemaakt en schoongemaakt moest ik constateren dat de vacuümleidingen niet op de juist wijze en volgorde waren gemonteerd. Er liep een vacuumleiding van de carburateur naar het kleppendeksel. Dit is goed dus het valt niet op. Tot ik de olivuldop er af haalde schrok ik. De zogenaamde automoteur van de garage had de vacuumslang welke enerzijds aan het kleppendeksel was verbonden anderzijds op de nippel van de benzine retourleiding vastgemaakt waardoor het karter vol benzine werd gepompt. Dit kan gewoon maar gebeuren omdat de man het spoor bijster was en er niet uit kwam. Natuurlijk heb ik de garageboeken geraadpleegd en alles weer hersteld. Echte vakmensen zijn het niet. Er zijn veel ervaringsdeskundigen om ze zo maar even te noemen die beste wel iets van motoren af weten maar monteurs zijn het beslist niet met alle risio's van dien. Ik heb vier jaren voertuigentechniek moeten studeren en maak af en toe ook nog wel fouten, dit komt door de steeds geavanceerdere technieken. Men moet tegenwoordig een ingenieur zijn en dan nog.