LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto op dezelfde dag kapot na aankoop

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
SHS_Inc

Re: Auto op dezelfde dag kapot na aankoop

Ongelezen bericht door SHS_Inc »

Nou komt me VW ervaring en motorvoertuigenopleiding toch nog van pas :D

tja lastig wat je moet doen je verlies pakken en bij VW laten repareren ? 2e hands op de kop tikken en erop laten zetten ?

Rechtsbijstand/wetwinkel inschakelen en zorgen dat garage betaal/tegemoedkomt

Zou even hulp vragen bij een jurist of hoe dat ook heten mag.. :)

SHS_Inc

of de RIJDENDE rechter die rijd wel :twisted: ok flauw ;-) :lol:

mrdennis86

Ongelezen bericht door mrdennis86 »

SHS_Inc schreef:Nou komt me VW ervaring en motorvoertuigenopleiding toch nog van pas :D

tja lastig wat je moet doen je verlies pakken en bij VW laten repareren ? 2e hands op de kop tikken en erop laten zetten ?

Rechtsbijstand/wetwinkel inschakelen en zorgen dat garage betaal/tegemoedkomt

Zou even hulp vragen bij een jurist of hoe dat ook heten mag.. :)
Heb de rechtsbijstand al gebeld maar daar wordt niet ook niet blij van. Het is geen bovag garage dus ze helpen je niet mee. Het enige wat ze kunnen doen is een jurist inschakelen voor deze zaak en dat kost me 600 euro. Owjaa krijg 30 euro korting omdat ik klant ben :-). En wanneer het voor zou moeten komen moeten ik nog maar kijken of ik wat terug krijg.

Na een lange discussie met de garage tot een minimale oplossing gekomen.... 550 krijg ik terug en dat kan ik morgen ophalen. De auto is vandaag nagekeken bij een vw dealer. kosten zijn 1300 / 1400. Maar dan is ook alles nieuw en geregeld. Ik kan ook kijken om het ergens iets goedkoper te regelen. Zodat het ongeveer 50/50 wordt. Daar kan ik opzich dan wel mee leven... Geen maanden lange gezeik maar is genieten van de auto (hoever dat nu nog kan :D)

mrdennis86

SHS_Inc schreef:of de RIJDENDE rechter die rijd wel :twisted: ok flauw ;-) :lol:
Hahaha de mijne rijd ook wel... maar dan in een noodloop 70 km/h. Scheeld me wel veel boetes denk ik :-)

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Aangezien je de garantie afgekocht hebt, denk ik dat die 550 euro een redelijk acceptabel bedrag is, ongeveer 50/50. Je zou er ook voor kunnen kiezen alsnog garantie bij te kopen en hem dan te laten repareren, maar of je dan goedkoper uit bent?

De vw-dealer heeft de auto uitgelezen, ik neem aan dat daar kosten aan zitten? Je kunt namelijk overwegen om de auto bij een goede vakgarage te laten repareren, die hebben over het algemeen een lager uurtarief. Het is alleen maar de vraag of je dan goedkopere onderdelen krijgt, of de originele. En het is ook maar de vraag of alles vervangen gaat worden.

Je zou eens kunnen googlen op 'VW turbo kapot', dan kom je vanzelf mensen tegen die tegen hetzelfde aan zijn gelopen, en wat die hebben gedaan.

Succes ermee.

SHS_Inc

VW heeft vaste tarieven geen uurtarieven dus voor een turbo vervangen staat BV 3 uur werk dan betaal je 3 uur of ze er nou 3 of 5 uur mee bezig zijn.

De minimale tijd is sowiso de tijd die echt nodig is (fabrieksopgave) dus je betaald nooit meer opzich lekker duidelijk en weten waar je aan toe bent..

witte angora

Dat is wel fijn als je van tevoren precies weet waar je aan toe bent.

mrdennis86

Ik wil er niet meer op bezuinigen! Heb me les geleerd nu :D
Morgen me geld ophalen bij de garage en me auto brengen bij de vw dealer.

Bedankt voor jullie reacties

Gr,

Dennis

witte angora

Ik denk dat je hierin een verstandige beslissing hebt genomen. Inmiddels ben ik er zelf op meerdere terreinen achter dat je beter wat meer kunt uit geven voor iets goeds, dan op een verkeerde manier bezuinigen, je komt het toch altijd weer tegen.

Veel succes met het repareren, misschien valt het met de kosten allemaal nog wel mee, en verder hoop ik dat je nog veel plezier zult hebben van je karretje!

Gesloten