LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] auto op naam die ik nooit in bezit heb gehad

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
samsa

auto op naam die ik nooit in bezit heb gehad

Ongelezen bericht door samsa »

Onlangs ben ik erachter gekomen (middels een automatische apk boete) dat ik een (spook)auto op mijn naam heb staan. Deze auto is als sinds 1995 op mijn naam volgens RDW.

Ik moet op de rechtbank met bewijzen komen dat dit nooit mijn auto is geweest. Hoe kan ik dit aantonen?

Ik dacht door er proberen achter te komen bij welke verzekeraar die auto stond verzekerd te vragen naar gegevens van de verzekerde. Het vreemde, de auto is sinds 1996 niet meer gekeurd, dus ik denk dat die auto allang gesloopt is. Wat voor bewijzen kan ik proberen te regelen? bedankt

De auto moet toch door iemand zijn verzekerd en motorvoertuigenbelasting over zijn betaald. Ik heb geen wegenbelasting of verzekering betaald over deze auto.

Help aub

Chocomelk

Re: auto op naam die ik nooit in bezit heb gehad

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Normaal krijg je toch standaard een brief van de moterrijtuigenbelasting over dat je belasting moet betalen voor de auto die je op naam hebt gezet, heb je die brief ook nooit ontvangen dan ?

piet jagers

Ongelezen bericht door piet jagers »

Chocomelk schreef:Normaal krijg je toch standaard een brief van de moterrijtuigenbelasting over dat je belasting moet betalen voor de auto die je op naam hebt gezet, heb je die brief ook nooit ontvangen dan ?

als je even leest staat er dat hij de auto nooit op naam heeft gehad
dus hoe moet hij dan een brief thuiskrijgen

Chocomelk

piet jagers schreef:

als je even leest staat er dat hij de auto nooit op naam heeft gehad
dus hoe moet hij dan een brief thuiskrijgen
Als je goed leest :
Onlangs ben ik erachter gekomen (middels een automatische apk boete) dat ik een (spook)auto op mijn naam heb staan.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Weet je inmiddels wel om wat voor auto het gaat en wat het bouwjaar zou moeten zijn? Als het een erg oude is, zou je inderdaad aannemelijk kunnen maken dat het ding gesloopt is.

Verder vraag ik me af waarom je niet eerder een APK-boete hebt gehad, immers, de APK bestaat al heel lang. En de automatische APK-boete bestaat ook al heel lang.

En als laatste: wie eist, bewijst, laat de RDW maar aantonen dat het ding op jouw naam staat, en op basis van welke gegevens. Neem je papieren mee, sofinummer, maar vooral je rijbewijs, over het algemeen wordt dat namelijk gebruikt om een auto op iemands naam te zetten. Kan best zijn dat de gegevens op het aanmeldformulier helemaal niet kloppen met jouw gegevens. En dan ben je al snel klaar.

Probeer ook even te kijken of je een uittreksel uit het gemeenteregister kunt krijgen wat betreft je woonhistorie. Als het goed is, wordt op één van de delen van het kenteken ook het adres geplaatst. Als jouw woonhistorie niet klopt met de gegevens van de RDW, sta je nog een slagje sterker. Maak alleen wel aan de rechter duidelijk dat je de gemaakte kosten vergoed wilt zien, dat is niet meer dan billijk.

Verdere tips heb ik niet, want de verzekeringsgegevens uit die jaren heb je al lang niet meer, neem ik aan, en de maatschappij ook niet.
Laatst gewijzigd door witte angora op 09 sep 2011 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Normaal wordt de wegenbelasting automatisch per mnd afgeschreven.Hoef je zelf niets voor te doen.Alleen de auto op jouw naam zetten.

Weet je het kenteken van die auto?
Volgens mij is er een of andere site(weet niet meer precies welke)als je daar het kenteken intoetst,alle gegevens te voorschijn komen

Chocomelk

*
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 09 sep 2011 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Chocomelk schreef:@ Witte Angora het is de RDW die 'eist'.
Dank je wel voor de correctie, bericht aangepast. :D

Chocomelk

https://ovi.rdw.nl/

Kentekencheck.

samsa

dank voor het meedenken

maar ik heb het kenteken en weet om wat voor auto het gaat enz.
de auto is op dit moment niet verzekerd en sinds 1996 niet apk gekeurd.

Het CJIB stuurt een automatische boete naar aanleiding van de gegevens van het RDW.

de belastingdienst heeft tot nog toe niks met deze zaak te maken, maar ik wil hen mogelijk gebruiken bij het aantonen dat ik de eigenaar niet was.

de belasting over deze auto zal toch wel betaald worden op dit moment neem ik aan?

het probleem is: ik heb die auto nooit gezien, geen papieren ervan , niet verzekerd , helemaal niets

en de automatische apk boete bestaat nog niet zo lang , wat ik heb gehorod sinds 2 jaar

Chocomelk

Als die auto op u naam is gezet dan had de belasting ook
moeten aankloppen bij u voor wegenbelasting wat je automatisch
thuis gestuurd krijgt als je een auto op naam zet.

Mischien dat je eens contakt kan opnemen met de belasting over
dit probleem.

BelastingTelefoon Auto
Telefoon: 0800 - 0749
Voor vragen over

motorrijtuigenbelasting (mrb)
belasting van personenauto's en motorrijwielen (bpm)(bijvoorbeeld bij import van auto's)
Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.

Chocomelk

samsa schreef:
en de automatische apk boete bestaat nog niet zo lang , wat ik heb gehorod sinds 2 jaar
Kan het zo niet 1,2,3 vinden hoelang dit al bestaat maar dit
bestaat zeer zeker al langer dan die 2 jaar waar u het over hebt.

samsa

ok dat is dan even een detail

maar weet dan niet waarom ik pas dit jaar een boete ervoor heb gekregen en niet eerder

Chocomelk

samsa schreef:ok dat is dan even een detail

maar weet dan niet waarom ik pas dit jaar een boete ervoor heb gekregen en niet eerder
Je hebt gewoon 'geluk' gehad dat je er niet eerder bent uitgepikt.

snepke

Chocomelk schreef:
samsa schreef:ok dat is dan even een detail

Je hebt gewoon 'geluk' gehad dat je er niet eerder bent uitgepikt.
Lijkt me sterk,daar zijn ze erg snel bij hoor met boete's
Heb zo'n vermoeden dat ze hebben zitten rommelen met de gegevens en dat ze nu die auto op jouw naam hebben gezet.

Chocomelk

Normaal gesproken krijgt men ook 6 weken voor de datum van afloop van APK een herinnering van het RDW toegestuurd.

Dit zou ik zowieso dan voorleggen aan het RDW waarom u dan die herinnering nooit ontvangen hebt.
Waar u niet op reageerd is of u ooit wat van de wegenbelasting hebt vernomen, tenslotte weet het RDW u toch ook te vinden dus waarom de wegenbelasting dan niet ?

snepke

@TS

Is die auto van jouw geweest?
Heb je hem geschorst of zo?En verkocht of naar de sloop gebracht zonder hem weer aan te melden?Dan gaan ze de laatste eigenaar na.
Ik kan er niets anders uit maken ,dan dat er iemand die auto heeft gekocht en nooit heeft laten overschrijven.(omdat hij geschorst was,geen belasting,geen verzekering)
Toch iemand in die auto gaan rijden,geflitst,en de zaak gaat aan het rollen.,en ze komen bij jouw uit.

Chocomelk

snepke schreef:@TS

Is die auto van jouw geweest?
het probleem is: ik heb die auto nooit gezien, geen papieren ervan , niet verzekerd , helemaal niets

snepke

Als dat in 1995 is gebeurd,heb je die auto nu idd nooit gezien en heb je er geen papieren meer van.
Even diep in je geheugen zoeken of je toen die auto had., en wat er mee gebeurd is.

De auto staat per slot van rekening wel op jouw naam.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik verwacht dat dit onlogische probleem een eenvoudige oorzaak heeft.

Het beste kun je nu de RDW bellen en het hele verhaal vertellen zoals je hier hebt gedaan. Ik verwacht namelijk dat zij wel een aantal zaken in de historie van dit voertuig kunnen nakijken waardoor duidelijk wordt hoe dit misverstand heeft kunnen ontstaan.

Gesloten