Ik heb niet veel verstand van auto's maar het gaat om het volgende:
In de auto is een nieuwe radiator ingezet. De boordcomputer gaf steeds de melding "koel vloei stof controleren". De vakgarage heeft de lek er uit gehaald. Maar toen we de auto weer terug namen bleek die melding er nog steeds op te staan. Volgens de vakgarage is dat tijdelijk die melding. Toen we de klep openden was alle koel vloeistof er bijna uit. Volgens de vakgarage hoort dit zo te zijn. Toen we contact opnamen met Opel blijkt dat dit niet zo hoort. Wie spreekt hier nu de waarheid?
De veren: Bij de APK keuring was er niets aan de hand en de schokken zouden komen door de pekel. Nu 3 weken na de APK blijkt dat de veren verrot waren en er nieuwe op moesten. Toen we aangaven dat ze dat 3 weken niet eerder zagen was hun reactie: Bij APK is een veer niet of wel goed. Verder zeiden ze dat ze de rechter veer voor de zekerheid vervangen hadden, want anders zou die veer in de autowiel terecht kunnen komen. En dat kan raar gaan als je 120 km rijdt. < klopt dat wel?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Auto Opel
Re: Auto Opel
Je bedoeld het niveau in de expansie tankje? Dit niveau kan inderdaad zakken na montage nieuwe radiator er zit nog wat lucht in de leiding/radiator dat er eerst uit moet. Je kan het vergelijken met het opnieuw vullen van een centrale verwarmingssysteem moet je veelal ook weer bijvullen. Het wordt ook altijd aangeraden regelmatig de vloeistof niveaus en banden spanning te controleren daar hoef je helemaal niet veel verstand van auto's te hebben.Toen we de klep openden was alle koel vloeistof er bijna uit
Heb je ook verteld dat de vloeistof/radiator net vernieuwd is,zoja dan hadden ze het zelfde antwoord als de vakgarage moeten geven.Toen we contact opnamen met Opel blijkt dat dit niet zo hoort.
gr Henk
-
Hoi Student,
Ik heb ook niet alle verstand van auto's, maar het verhaal van Henk51 klopt precies. Gewoon nog even wat koelvloeistof bijgooien (houd wel in de gaten dat je niet boven de max uitgaat), en het probleem is opgelost. Als het goed is, tenminste.
Wat betreft
Ik heb ook niet alle verstand van auto's, maar het verhaal van Henk51 klopt precies. Gewoon nog even wat koelvloeistof bijgooien (houd wel in de gaten dat je niet boven de max uitgaat), en het probleem is opgelost. Als het goed is, tenminste.
Wat betreft
wat is precies je vraag hierover?De veren: Bij de APK keuring was er niets aan de hand en de schokken zouden komen door de pekel. Nu 3 weken na de APK blijkt dat de veren verrot waren en er nieuwe op moesten. Toen we aangaven dat ze dat 3 weken niet eerder zagen was hun reactie: Bij APK is een veer niet of wel goed. Verder zeiden ze dat ze de rechter veer voor de zekerheid vervangen hadden, want anders zou die veer in de autowiel terecht kunnen komen. En dat kan raar gaan als je 120 km rijdt.
-
een fatsoenlijke garage had bij het vervangen van radiateur ook even het systeem ontlucht zodat de klant dat niet achteraf hoeft te doen
qua veer, klopt, een veer is stuk of niet en das afkeur of goedkeur
preventief vervangen is zo gek nog niet, omdat de kans groot is dat de veer die nog niet stuk is binnenkort ook overlijd
daarnaast zou je wagen als er 1 veer wordt vervangen slechter weggedrag kunnen vertonen omdat de oude veer die niet vervangen is slapper is dan de nieuwe
altijd met 2 tegelijk vervangen is mijn advies
qua veer, klopt, een veer is stuk of niet en das afkeur of goedkeur
preventief vervangen is zo gek nog niet, omdat de kans groot is dat de veer die nog niet stuk is binnenkort ook overlijd
daarnaast zou je wagen als er 1 veer wordt vervangen slechter weggedrag kunnen vertonen omdat de oude veer die niet vervangen is slapper is dan de nieuwe
altijd met 2 tegelijk vervangen is mijn advies
Dag Henk,
Inderdaad het expansie vat. Die moet volgens de handleiding van de auto op een zekere hoogte bereiken de koelvloeistof.
Ik heb bij de Opel service lijn aangegeven dat de radiateur vervangen was en om die reden volgens de vakgarage niet goed op pijl was. Bovendien zat er een lek in die gedicht moest worden. Vandaar dat wij dachten dat die lek niet verholpen zou zijn omdat er vloeistof uit vloeit.
We hebben er zelf nog een fles ingegooid, koel vloeistof. In ieder geval bedankt voor je antwoord. Mijn partner vertrouwde het niet en vond de vakgarage niet goed. Maar dat kun je wel denken dat de vakgarage niet goed is maar als je zelf geen verstand van auto's hebt kun je daarover ook niet oordelen vind ik.
Inderdaad het expansie vat. Die moet volgens de handleiding van de auto op een zekere hoogte bereiken de koelvloeistof.
Ik heb bij de Opel service lijn aangegeven dat de radiateur vervangen was en om die reden volgens de vakgarage niet goed op pijl was. Bovendien zat er een lek in die gedicht moest worden. Vandaar dat wij dachten dat die lek niet verholpen zou zijn omdat er vloeistof uit vloeit.
We hebben er zelf nog een fles ingegooid, koel vloeistof. In ieder geval bedankt voor je antwoord. Mijn partner vertrouwde het niet en vond de vakgarage niet goed. Maar dat kun je wel denken dat de vakgarage niet goed is maar als je zelf geen verstand van auto's hebt kun je daarover ook niet oordelen vind ik.
Bij vakgarage Terpstra Drachten is de auto voor de APK gegaan. Dit is wel een goede dealer? Ik had ook de airco laten maken van de winter, maar nu blijkt hij niet te doen. Slaat ook niet aan of dat je verschil bij de motor ontdekt.
De koelvloeistof is vermengd met het olie omdat daar een smurrie op de dop doet zitten. Ook moest ik de olie bij vullen....Volgens Vakgarage Terpstra Drachten zou alles wel goed komen en het een weekje duren.
De koelvloeistof is vermengd met het olie omdat daar een smurrie op de dop doet zitten. Ook moest ik de olie bij vullen....Volgens Vakgarage Terpstra Drachten zou alles wel goed komen en het een weekje duren.