Hallo allemaal,
Ik heb mijn goed lopende Opel Zafira voor een grote beurt/APK bij mijn garage gebracht. Na de beurt heeft een monteur een "proefrit" gemaakt, waarbij de auto er plotseling mee ophield. Dit komt door een probleem in de brandstofvoorziening; kosten ca € 1400,00. Ik ben niet te beroerd om geld voor een reparatie uit te geven, maar ik heb nu wel zoiets van 'mijn auto was goed toen ik hem bracht, en nu is t ie kaduuk, dat is toch niet mijn fout'. Heeft iemand soortgelijke ervaringen of tips.
Roel de Vries
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Auto stuk na proefrit beurt
-
Gast
Re: Auto stuk na proefrit beurt
je heb je auto aan de dealer gegeven dus deze is ook verantwoordelijk voor de auto dus de dealer moet het maar oplossen anders stap je naar de bovag of een advocaat
-
Gast
Het lijkt een duidelijk zaak. Maar als ze dwars gaan liggen: je auto rijdt niet, dus om hem gerepareerd te krijgen ben je van ze afhankelijk.
Meteen door een ander laten repareren verzwakt je positie.
Rechtsbijstand is denk ik wezenlijk.
En als het recht heeft gezegenvierd: nooit meer naar die garage! En nog beter: ook geen Opel meer!
Meteen door een ander laten repareren verzwakt je positie.
Rechtsbijstand is denk ik wezenlijk.
En als het recht heeft gezegenvierd: nooit meer naar die garage! En nog beter: ook geen Opel meer!
-
B3rt
Dat is wel heel erg toevallig dat de opel er uitgerekend na een beurt mee ophoudt. Lijkt erop dat tijdens het werken aan de motor de monteur uitschoot met zijn schroevedraaier en per ongeluk het kwetsbare brandstofsysteem heeft beschadigd. Ik zou er niet voor betalen.
-
Roeldevries
Das een opsteker. Er denken gelukkig meer mensen net zo over!
Bedankt voor jullie reacties
Roel de Vries
Bedankt voor jullie reacties
Roel de Vries
Volgens de garage houder zal dit wel een verborgen gebrek zijn,
wat voor hem ook een probleem is ,als deze kan aantonen dat het u ook op zeer korte termijn was overkomen ,dan zou ik een coulance regeling overweging nemen .
weet u ook welk onderdeel er vervangen moet worden?
groeten tim
wat voor hem ook een probleem is ,als deze kan aantonen dat het u ook op zeer korte termijn was overkomen ,dan zou ik een coulance regeling overweging nemen .
weet u ook welk onderdeel er vervangen moet worden?
groeten tim
-
Jaap01
Tja, toeval bestaat. Bewijs eerst maar eens dat het hier geen verborgen gebrek betreft. Succes, lukt nooit. Ook een expert van een rechtsbijstand verzekeraar zal hier veel moeite mee hebben. En dan nog wat heeft de garage ook een proefrit gemaakt voordat ze hem zijn gaan repareren? Zo ja, dan wordt het al wat makelijker.
-
Gast
zodra je, je auto bij een garage neerzet is dat voor eigen risico.
je geeft nl. zelf toestemming aan de garage om aan je auto te werken.
" geloof me " zo zijn de regels.
Ik denk dat het een geval van pure pech/toeval is dat je wagen nu stuk is. het had een week later ook kunnen gebeuren.
Wat jammer is, is dat je auto is stuk gegaan. en een reparatie van 1400 euro lijkt me ook wel dapper..
de garage zal toch wel een coulance voorstel hebben gedaan ?
je geeft nl. zelf toestemming aan de garage om aan je auto te werken.
" geloof me " zo zijn de regels.
Ik denk dat het een geval van pure pech/toeval is dat je wagen nu stuk is. het had een week later ook kunnen gebeuren.
Wat jammer is, is dat je auto is stuk gegaan. en een reparatie van 1400 euro lijkt me ook wel dapper..
de garage zal toch wel een coulance voorstel hebben gedaan ?