Begin dit jaar een tweedehands Ford Ka gekocht met nieuwe APK. Paar kleine dingentjes gehad voor reparative, zoals de airco en een nieuwe kachelplaat maar dat kan gebeuren bij een occasion.
Nu, ruim een half jaar verder blijkt na een kleine beurt waar gratis een APK check bij zat dat de auto niet door de APK heen komt, net een half jaar verder. Dit is een andere garage dan waar ik de auto heb gekocht. Twee opvallende punten; grote roest plekken aan de binnenkant en een gat door het roesten. Daarnaast is de remslang uitgedroogd/gescheurd. De garage die de kleine beurt uitvoerde heeft aangegeven dat deze punten niet in een half jaar kunnen zijn ontstaan.
Met andere woorden, de garage waar ik de auto heb gekocht heeft de auto ten onterechte goedgekeurd voor de APK en laat mij nu voor de kosten opdraaien.
Mijn grootste vraag is nu, is er een meldpunt voor dit soort zaken zodat andere niet hetzelfde overkomt? Zelf ben ik klaar met deze garage en ga er nooit meer naar terug, vertrouw ze ook niet om de schade te herstellen. Vooral de remslang gaat om de veiligheid en dit is niet iets om achterwege te laten bij het verkopen van een auto.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Auto ten onrechte goedgekeurd bij APK
Re: Auto ten onrechte goedgekeurd bij APK
Het verkopende bedrijf voor een steekproef aanmelden bij de RDW is mogelijk.
De oude Ford Ka staat trouwens bekend om z'n enthousiaste roesten. Het zou kunnen zijn dat de wagen voor de keuring even is opgelapt of nog net aan de eisen voldeed, maar als de andere garage daar aan twijfelt lijkt het me sterk.
De oude Ford Ka staat trouwens bekend om z'n enthousiaste roesten. Het zou kunnen zijn dat de wagen voor de keuring even is opgelapt of nog net aan de eisen voldeed, maar als de andere garage daar aan twijfelt lijkt het me sterk.
Helemaal eens met Peteroo... De oude Ka's zijn vreselijke roestbakken. Maar het kan zijn dat de roest een half jaar geleden net binnen de normen viel.... Maar een nette garage meldt de roest dan wel aan de koper.
Wil je wat van je geld terugzien moet je toch naar de verkoper.... Laat die remleiding desnoods direct elders vervangen en neem het oude exemplaar mee als "bewijs" Wie weet wil hij de roest nog wel voor je lassen oid....
Wil je wat van je geld terugzien moet je toch naar de verkoper.... Laat die remleiding desnoods direct elders vervangen en neem het oude exemplaar mee als "bewijs" Wie weet wil hij de roest nog wel voor je lassen oid....
Is nieuwe remleiding en lassen nog wel rendabel, als iedereen beweerde dat het roestbakken zijn?
Ik heb nette oudere van eerste serie gezien dus wie tijdig roest weg werkte dus meer als alleen APK want remleidingen netjes roestvrij maken enkele jaren terug en ze kunnen nog jarenlang mee dus bij vorige eigenaar niet perfect onderhoud gedaan maar dat doen goedkope garages wel vaker die voor €19,95 keuren...
Ik heb nette oudere van eerste serie gezien dus wie tijdig roest weg werkte dus meer als alleen APK want remleidingen netjes roestvrij maken enkele jaren terug en ze kunnen nog jarenlang mee dus bij vorige eigenaar niet perfect onderhoud gedaan maar dat doen goedkope garages wel vaker die voor €19,95 keuren...
U kunt deze zaak aanmelden de RDW.
De RDW is de uitvoerende instantie waarvoor gecertificeerde keurmeesters de APK uitvoeren.
Op de site van de RDW kunt u nadere informatie hieromtrent vinden en telefonisch contact opnemen is uiteraard ook mogelijk.
De RDW is de uitvoerende instantie waarvoor gecertificeerde keurmeesters de APK uitvoeren.
Op de site van de RDW kunt u nadere informatie hieromtrent vinden en telefonisch contact opnemen is uiteraard ook mogelijk.
-
Wat staat er op je APK rapport? Waarschijnlijk een AC roestschade (adviespunt). In dat geval was de roest ten tijde van de APK nog net binnen de norm. Vergis je niet, er mag in sommige delen van een auto best een gat gerot zijn zonder dat het een APK afkeur is.
De Ka was waarschijnlijk niet al te duur....
v.d.Heyden
De Ka was waarschijnlijk niet al te duur....
v.d.Heyden