Ik heb laatst een auto gekocht op Ebay.de, dus ben de hoogste bieder. Maar als ik de auto ga ophalen en het bevalt mij niet wat dan?
Kan ik dan gewoon weigeren te betalen en de auto niet kopen, sta ik dan ook mijn recht?
Dit vraag ik alleen omdat ik de auto heel graag wil hebben, alleen wel zoals het beschreven is en zoals het op de foto's eruit ziet.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] autokopen Ebay Duitsland
Re: autokopen Ebay Duitsland
Als de wagen eruit ziet zoals beschreven( en op de foto staat ) en er verder geen onbekende dingen zijn ben je verplicht de wagen af te nemen.De auto dient wel te volledig te voldoen aan de beschrijving ,zo niet kan je weigeren. Echter niet op grond van, ik zie er toch maar vanaf want ik vind de kleur niet mooi of hij is toch te duur of andere flauwekul. Is de auto in de staat als op de foto's en als beschreven komt een weigering je heel duur te staan.Bieden op Ebay is absoluut niet vrijblijvend en het bod dient te worden nagekomen.ravicoolie schreef:Ik heb laatst een auto gekocht op Ebay.de, dus ben de hoogste bieder. Maar als ik de auto ga ophalen en het bevalt mij niet wat dan?
Kan ik dan gewoon weigeren te betalen en de auto niet kopen, sta ik dan ook mijn recht?
Dit vraag ik alleen omdat ik de auto heel graag wil hebben, alleen wel zoals het beschreven is en zoals het op de foto's eruit ziet.
met kopen op ebay duitsland in het algemeen heb ik alleen maar zeer goede ervaringen.de duitsers hebben meer fatsoen dan hier en de bieding prijzen zijn altijd redelijk. alleen als er eindeloos tegen elkaar opgeboden wordt haak ik af. als iemand iets heel graag wil hebben gaat het zelfs wel eens fors over de winkelwaarde heen.
Ik zou er voorzichtig zijn, om een artikel van Ebay niet te betalen.
Dit is wat anders als Marktplaats, waar je als bieder niet hoef te kopen.
Alleen kan ik niet begrijpen, waarom je niet eerst contakt met de verkoper opneemt, om vragen te stellen wat je hebt, en pas daarna te bieden
Lees eens de voorwaarden van Ebay.
Hier kan je misschien nog gebruik van maken, maar als de verkoper niet wil, moet je helaas betalen:
http://pages.ebay.de/help/buy/questions ... -item.html
PS
Misschien kan je mij de link van de auto via PB sturen, dan kijk ik eens daarna,
natuurlijk alleen als je wilt !
Dit is wat anders als Marktplaats, waar je als bieder niet hoef te kopen.
Alleen kan ik niet begrijpen, waarom je niet eerst contakt met de verkoper opneemt, om vragen te stellen wat je hebt, en pas daarna te bieden
Lees eens de voorwaarden van Ebay.
Hier kan je misschien nog gebruik van maken, maar als de verkoper niet wil, moet je helaas betalen:
http://pages.ebay.de/help/buy/questions ... -item.html
PS
Misschien kan je mij de link van de auto via PB sturen, dan kijk ik eens daarna,
natuurlijk alleen als je wilt !
-
theoretisch zou je de wagen af moeten nemen
mijn ervaring is dat als je gewoon in gesprek gaat men in duitsland niet te beroerd is met je mee te denken en er altijd wel wat valt te regelen
wat jij buiten ebay om regelt is jouw zaak
zelf heb ik enkele keren een wagen gekocht via ebay.de en de koper even gebeld om eea te overleggen/bespreken, daaruit bleek dat men welwillend is, eenmaal ter plekke bleek dat de wagen gewoon prima in orde was
je wordt in duitsland vergeleken met nederland lang niet zo snel belazerd, duitsers doen over het algemeen gewoon fatsoenlijk zaken
mijn ervaring is dat als je gewoon in gesprek gaat men in duitsland niet te beroerd is met je mee te denken en er altijd wel wat valt te regelen
wat jij buiten ebay om regelt is jouw zaak
zelf heb ik enkele keren een wagen gekocht via ebay.de en de koper even gebeld om eea te overleggen/bespreken, daaruit bleek dat men welwillend is, eenmaal ter plekke bleek dat de wagen gewoon prima in orde was
je wordt in duitsland vergeleken met nederland lang niet zo snel belazerd, duitsers doen over het algemeen gewoon fatsoenlijk zaken