Onze zoon zag op het internet een Citroën Saxxo. Op het oog een mooit dingetje dus gereageerd. Bij de handelaar van Autoplaza te: Tilburg gekomen moest de auto nog gekeurd worden maar dat zou enkele dagen in beslag nemen. Onze zoon moest direct handgeld betalen waarbij ik mijn vraagtekens zette omdat je in zo'n situatie noit handgeld moet geven. Het gevreesde gebeurde. Men kreeg de auto niet door de APK en was inmiddels al veertien dagen verder en onze zoon wilde de auto meenemen op vakantie met de auto. Niet klaar dus. Hij moest op vakantie met zijn eigen oude auto. Afgesproken met de handelaar dat de auto dan een week later klaar zou zijn. Nadat onze zoon van vakantie terug kwam werd de handelaar wederom gebeld. De auto was niet klaar dus vroeg onze zoon dienst betaalde handgeld terug. Kreeg hij niet, hij kon een andere auto uitzoeken en niet anders. Ik had hier onvrede mee maar wilde mij er niet mee bemoeien. Hij kreeg een andere auto die twee jaren ouder was dan de citroën saxo tegen de zelfde prijs. Wel moest hij nog 50 euro mee betalen aan gemaakte kosten voor herstel van de citroën saxxo ofschoon de auto niet geleverd was.
Ga in hemelsnaam aan Autoplaza teL Tilburg voorbij, het bespaart u een terl;eurstelling.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Autoplaza Tilburg? Ga eraan voorbij, het spijt u zeker niet.
-
Re: Autoplaza Tilburg? Ga eraan voorbij, het spijt u zeker niet.
Op zaterdag 1 augustus jl. reden wij met onze auto naar Kaatsheuvel. Niet alleen om naar de Efteling te gaan met onze dochter, maar op internet hadden wij een auto gezien die wij wel wilden kopen. Via e-mail en telefoon wat info heen en weer, was volgens zeggen een goed rijdende auto. Klaar om op vakantie te gaan.
De auto zag er minder uit dan wij verwachtte, maar als hij goed rijdend is, dan vooruit. We hadden 250,- reeds per bank aanbetaald, op verzoek van de verkoper (om te reserveren). Het korte ritje naar de Efteling ging nog alles goed. 's Nachts toen wij terug richting Amsterdam reden, begon de ellende. Schokken en stoten, afslaan, benzine slurpen, etc. M.a.w. de auto was niet goed. Bij thuiskomst, om 02.30 's nachts, direkt een mail gestuurd. Van te voren was nl. afgesproken dat wij onze oude auto terug kregen, mocht de nieuwe niet goed zijn. Het was allemaal geen punt.
Een week later breng ik de auto terug, want hij kon bepaalde dagen niet. Het was een hele rit met al dat afslaan. Tot mijn grote verbazing verteld de verkoper mij dat hij deel 3 van mijn oude auto kwijt is. Hij heeft geen andere behoorlijk rijdende auto meer, of veel duurder. De tijd dringt, want ik moet terug naar Amsterdam. De auto die ik gekocht had, staat nog steeds op mijn naam, en de verkoper gaf mij een oude auto mee, die ik nog net op tijd kon overschrijven. Deze auto start niet, loopt heet, niet APK gekeurd, etc. Een sloopauto!
Gevolg: 500,- armer, geen betrouwbare auto, en mijn eigen auto kwijt.
Dus inderdaad, rij eraan voorbij.
Wij gaan aangifte doen en het RDW inlichten dat hij al weer autopapieren kwijt is.
Zijn er meer mensen die aangifte willen doen? Samen staan wij sterker!
De auto zag er minder uit dan wij verwachtte, maar als hij goed rijdend is, dan vooruit. We hadden 250,- reeds per bank aanbetaald, op verzoek van de verkoper (om te reserveren). Het korte ritje naar de Efteling ging nog alles goed. 's Nachts toen wij terug richting Amsterdam reden, begon de ellende. Schokken en stoten, afslaan, benzine slurpen, etc. M.a.w. de auto was niet goed. Bij thuiskomst, om 02.30 's nachts, direkt een mail gestuurd. Van te voren was nl. afgesproken dat wij onze oude auto terug kregen, mocht de nieuwe niet goed zijn. Het was allemaal geen punt.
Een week later breng ik de auto terug, want hij kon bepaalde dagen niet. Het was een hele rit met al dat afslaan. Tot mijn grote verbazing verteld de verkoper mij dat hij deel 3 van mijn oude auto kwijt is. Hij heeft geen andere behoorlijk rijdende auto meer, of veel duurder. De tijd dringt, want ik moet terug naar Amsterdam. De auto die ik gekocht had, staat nog steeds op mijn naam, en de verkoper gaf mij een oude auto mee, die ik nog net op tijd kon overschrijven. Deze auto start niet, loopt heet, niet APK gekeurd, etc. Een sloopauto!
Gevolg: 500,- armer, geen betrouwbare auto, en mijn eigen auto kwijt.
Dus inderdaad, rij eraan voorbij.
Wij gaan aangifte doen en het RDW inlichten dat hij al weer autopapieren kwijt is.
Zijn er meer mensen die aangifte willen doen? Samen staan wij sterker!
-
Re: Autoplaza Tilburg? Ga eraan voorbij, het spijt u zeker niet.
"Een goede bijdrage" bedankt!
Nu mag ik van mezelf vertellen veel verstand van auto's te hebben en heb mij niet bemoeid met de aankoop van de auto van mijn zoon, te eigenwijs en betweterigheid, maar daarvan heb ik spijt als haren op mijn hoofd, bijna kaal. (grapje)
De mensen handelen ten goeder trouw en worden daarin reeds bij aanvang belazerd. Het probleem is dat je bij het doen van aangifte geen poot hebt om op te staan tenzij je een kopie der advertentie behoudt. Dat is dus altijd een bewijst over de kwaliteiten van de auto zoals deze door de verkoper werd weer gegeven. Een ANWB-rapport is het rechtsgeldige contra-bewijs en dan maar naar de rechter.
Bovendien over het handgeld gesproken, zorg dat je het zwart op wit hebt, een kwitantie dus dan kunt u het eventueel naderhand terug verlangen. Betaald geen handgeld op voorhand voor een ongekeurde auto. Handgeld wordt alleen dan betaald indien de financiële middelen op dat moment van aankoop niet toereikend zijn en dient als borg voor de aankoop maar u weet dan al wat voor auto u heeft gekocht.
Nu mag ik van mezelf vertellen veel verstand van auto's te hebben en heb mij niet bemoeid met de aankoop van de auto van mijn zoon, te eigenwijs en betweterigheid, maar daarvan heb ik spijt als haren op mijn hoofd, bijna kaal. (grapje)
De mensen handelen ten goeder trouw en worden daarin reeds bij aanvang belazerd. Het probleem is dat je bij het doen van aangifte geen poot hebt om op te staan tenzij je een kopie der advertentie behoudt. Dat is dus altijd een bewijst over de kwaliteiten van de auto zoals deze door de verkoper werd weer gegeven. Een ANWB-rapport is het rechtsgeldige contra-bewijs en dan maar naar de rechter.
Bovendien over het handgeld gesproken, zorg dat je het zwart op wit hebt, een kwitantie dus dan kunt u het eventueel naderhand terug verlangen. Betaald geen handgeld op voorhand voor een ongekeurde auto. Handgeld wordt alleen dan betaald indien de financiële middelen op dat moment van aankoop niet toereikend zijn en dient als borg voor de aankoop maar u weet dan al wat voor auto u heeft gekocht.