LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autoreparatie

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
P. de Wind

Autoreparatie

Ongelezen bericht door P. de Wind »

een drie weken geleden kreeg ik morgens moeilijkheden met het starten van mijn rover 825. de motor verzoop op het zelfde moment dat ik hem startte. het werd steeds moeilijker om de motor te starten en er waren op het laatst twee accu`s nodig om hem aan het lopen te krijgen. had hij eenmaal gedraaid dan was er de hele dag niets loos en startte hij perfect. toen ik bij m`n dochter in paderborn(duitsland) was wilde hij bijna helemaal niet meer starten en toen ben ik naar de rovergarage struwe gegaan die de auto aan de diagnosecomputer heeft gezet, waaruit te voorschijn kwam dat alles goed funktioneerde en alle apparatuur aan de verplichte waarden voldeed. terug in holland naar de rovergarage v.d.wal in leeuwarden gegaan en het probleem voorgelegd. ook hier werd de wagen aan de diagnosecomputer gezet en ook hier geen enkele fout melding. hierop heb ik hun gezegd dat ze de technischedienst van rover moesten bellen om dit probleem voor te leggen. ik heb hen gevraagd om de auto buiten te laten staan en dan morgens te starten. de volgende dag heb ik middags gebeld om te horen of ze iets gevonden hadden maar dat bleek niet zo te zijn en de auto was morgens zonder problemen direct gestart. de wagen opgehaald en de volgende morgen had ik dezelfde problemen en heb de wagen teruggebracht naar de garage. het bleek dat de auto niet buiten maar binnen bij hun had gestaan. nu werd de auto wel volgens hen buiten gezet en zouden ze direct diagnose doen. op de namiddag van de volgende dag gebeld hoe het er voor stond en kreeg toen het verhaal dat de voorste labda in de uitlaat kapot was en die vervangen was waarna de auto direct startte. maar die labda heeft niets van doen met het starten en dient er alleen voor om de uitlaatgassen aan de millieu eisen te laten voldoen. hij werkt alleen als de motor draait. ik haalde de auto op en kreeg een rekening van€314,00 te betalen. de auto wilde de volgende dag niet starten en ik bracht hem terug naar de garage. aan het eind van de dag de wagen weer opgehaald, die volgens hen wel startte en ik heb gevraagd of ze nog kontakt hadden gehad met de importeur. die had volgens hen geen technische dienst. ik kreeg ondertussen het idee dat er iets aan de benzine toevoer zou mankeren en vroeg of de druk nog gemeten was. dat kon bij deze wagen niet was het antwoord. in mijn technische boek van deze wagen staat dat de benzine leiding bij de injectors continue onder een druk van 3atm staat. de volgende dag wilde de auto weer niet starten en moest ik om mijn vermoeden te bevestigen wachten tot de volgende dag. toen heb ik de benzine leiding bij het filter los gemaakt en kwam mijn vermoeden uit. er was totaal geen druk in de leiding veroorzaakt door lekkende injectors die nachts benzine in de cilinders deed lopen waardoor de wagen bij het starten direct verzoop door de extra toegevoegde brandstof bij het starten. als de auto binnen stond zoals in de garage dan was de temperatuur hoog genoeg om de benzine te doen verdampen en door de geopende kleppen weg te ventileren maar buiten verdampte de benzine door de lage temperatuur niet en verzoop de motor. ik heb een flacon injectorcleaner gehaald en deze door de bezine gemengd. het startprobleem is hier mee opgelost maar de garage wenst niets aan de rekening te doen terwijl zij de oorzaak niet hebben gevonden. de door hen gemonteerde labda heb ik weer vervangen door mijn eigen, die ik terug gevraagd had, en dit heeft geen enkele invloed op het funktioneren van de motor zodat ik gerust kan aannemen dat er aan de oorspronkelijke labda niets mankeerde.hoe krijg ik een gedeelte van m`n geld terug?

Gast

Re: Autoreparatie

Ongelezen bericht door Gast »

Door de kluis te kraken van dit bedrijf, wat een oplichters.

NAK

Re: Autoreparatie

Ongelezen bericht door NAK »

Beste hr. de Wind,
de rovergarage v.d.wal in leeuwarden
De naam zegt het al !!!!!!!!!!!

Nu even serieus.
Ik zou mezelf zo niet laten afschepen, maar een uitvoerige brief schrijven naar de importeur en daarin de gehele sitautie uitleggen.

In het verleden heb ik ook problemen met een merken garage over een niet werkende turbo. Ook ik moest handen vol geld betalen voor onderzoek en vervangingen die geheel overbodig bleken.
Van de brief die ik aan de bekende importeur in Leusden stuurde kreeg de dealer een afschrift, maar ik zorgede er wel voor dat het afschrift een paar dagen later bij de dealer was.

Uiteindelijk heeft de importeur mij gedeelte schadeloos gesteld, omdat hij ook van mening was dat ik ten onrechte betaald had.

Daarna heb ik mijn auto's, tot op de dag van heden, altijd naar een onafhankelijke "vakgarage" gebracht. Daar wordt uitsluitend gerepareerd wat defect is en bij anderssortige problemen blijft men net zolang zoeken tot het euvels verholpen is.

Dus wat houdt je tegen.
Klim in de pen.
Niet geschoten is altijd mis.

Gesloten