Wij hebben net een nieuwe auto. Mijn vriendin stond geparkeerd op haar werk en toen zij thuis kwam ontdekte ik behoorlijke lakschade op de bumper een een deuk boven de benzinedop. Erg balen en natuurlijk geen getuigen en niemand die een briefje heeft achtergelaten. Heeft iemand misschien goede suggesties en weet iemand of dit ten koste gaat van je no-claim?
alvast bedankt,
Koen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] autoschade aan geparkeerde auto geen getuigen
Re: autoschade aan geparkeerde auto geen getuigen
Typisch gevalletje Waarborgfonds.
Op hun site vind je alle info.
Op hun site vind je alle info.
Rondje lopen bij werkgever en bij iedereen die op dezelfde hoogte ook schade heeft vragen stellen.....
bij het zichtbaar nameten is de kans al groot dat iemand snel naar haar toe komt om het alsnog (officieel te laat en strafbaar) te melden.
Dus met meetlint of stok met strepen... voor hoogte controle.
Vooral de hoeken van achterzijde van je collega's bekijken want het is zelden de voorzijde....
bij het zichtbaar nameten is de kans al groot dat iemand snel naar haar toe komt om het alsnog (officieel te laat en strafbaar) te melden.
Dus met meetlint of stok met strepen... voor hoogte controle.
Vooral de hoeken van achterzijde van je collega's bekijken want het is zelden de voorzijde....
Klets niet uit je nek D!RK!
TS gaat op de site van het Waarborgfonds kijken en vind daar alle info! Desnoods vul ik dat wel aan, je denkt toch niet dat iemand met een meetlintje op een parkeerplaats gaat rondlopen?
Ik snap je wel....het is wekend en de wodka smaakt weer lekker...
Groeten aan je buurvrouw!
TS gaat op de site van het Waarborgfonds kijken en vind daar alle info! Desnoods vul ik dat wel aan, je denkt toch niet dat iemand met een meetlintje op een parkeerplaats gaat rondlopen?
Waar baseer je dat op? Of gaat je fantasie weer eens met je op de loop?is de kans al groot dat iemand snel naar haar toe k
En waarom moet TS de achterzijde van een collega bekijken? Wordt gauw uitgelegd als ongepast gedrag......Vooral de hoeken van achterzijde van je collega's bekijken want het is zelden de voorzijde....
Ik snap je wel....het is wekend en de wodka smaakt weer lekker...
Groeten aan je buurvrouw!
Ik zou ook eerst even kijken of er iemand is waarvan het lijkt dat diegene de schade heeft veroorzaakt. Is het overduidelijk en de persoon doet moeilijk kun je de politie bellen.
Het waarborgfonds heeft veel eisen waar je aan moet voldoen. Komt er vaak op neer dat je nepgetuigen moet optrommelen om je echte schade aan te tonen.
Overigens 1 van de voorwaarden van wbf.
Het waarborgfonds heeft veel eisen waar je aan moet voldoen. Komt er vaak op neer dat je nepgetuigen moet optrommelen om je echte schade aan te tonen.
Overigens 1 van de voorwaarden van wbf.
U moet zich aantoonbaar ingespannen hebben om de identiteit van de veroorzaker te achterhalen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een politieaangifte, een buurtonderzoek of een advertentie. Deze acties moeten uiteraard zo snel mogelijk na de schadegebeurtenis worden uitgevoerd. Wacht u daar te lang mee (langer dan 14 dagen), dan vergoedt het Waarborgfonds uw schade niet. Heeft u het ongeval zien gebeuren, dan noteert u natuurlijk direct het kenteken van de veroorzaker, of probeert dat te achterhalen en informeert u de politie gelijk;
Nepgetuiogen oproepem moet je nooit doen. Als dat uitkomt ben jij verdacht van fraude en de nepgetuigen van medeplichtigheid en van meineed. Alle kans dat je vervolgens door alle verzekeraars wordt geroyeerd of geweigerd. Los van de strafrechtelijke aspecten.
Wel vraagt het Waarborgfonds bewijzen dat de schade is veroorzaakt door een doorgereden motorrijtuig (en niet bijvoorbeeld door een fietser of een winkelwagentje) of daaraan gekoppelde aanhangwagen.
Meestal zijn die bewijzen getuigenverklaringen, maar ook kunnen er "stille" getuigen zijn, zoals verse bandensporen en achtergebleven brokstukken van des daders voertuig. Of beelden van een bewakingscamera.
Fotografeer de sporen.
Doe in ieder geval aangifte bij de politie. Je weet bovendien maar nooit of er zich dáár getuigen hebben gemeld, of men een auto kent met overeenkomende schade, enz.
Voor het waarborgfonds moet je bovendien aannemelijk maken dat je voldoende hebt gedaan om de dader op te sporen. Daar hoort aangifte bij!
Mocht het Waarborgfonds niet uit kunnen keren, dan heb je pech. Misschien ben je voor dit soort schades aan het euigen voertuig verzekerd. Informeer bij de verzekeraar wat dat betekent voor je no-claimkorting.
Ik weet dat het zuur en onbevredigend is, maar risico hoort bij het lkeven en in beginsel draagt iedereen de eigen schade. Tenzij je de schade op iemand kunt verhalen, maar dan zul je wel een aansprakelijk iemand moeten hebben. Dat zou het Waarborgfonds kunnen zijn (als aan de voorwaarden wordt voldaan), of je verzekeraar (als de polis de schade dekt), of de dader (die dan wel gevonden moet worden) of de verzekeraar van het motorrijtuig dat is doorgereden (indien die er is, maar ook dan moet je de auto zien te vinden), dan wel de kentekenhouder.
Wel vraagt het Waarborgfonds bewijzen dat de schade is veroorzaakt door een doorgereden motorrijtuig (en niet bijvoorbeeld door een fietser of een winkelwagentje) of daaraan gekoppelde aanhangwagen.
Meestal zijn die bewijzen getuigenverklaringen, maar ook kunnen er "stille" getuigen zijn, zoals verse bandensporen en achtergebleven brokstukken van des daders voertuig. Of beelden van een bewakingscamera.
Fotografeer de sporen.
Doe in ieder geval aangifte bij de politie. Je weet bovendien maar nooit of er zich dáár getuigen hebben gemeld, of men een auto kent met overeenkomende schade, enz.
Voor het waarborgfonds moet je bovendien aannemelijk maken dat je voldoende hebt gedaan om de dader op te sporen. Daar hoort aangifte bij!
Mocht het Waarborgfonds niet uit kunnen keren, dan heb je pech. Misschien ben je voor dit soort schades aan het euigen voertuig verzekerd. Informeer bij de verzekeraar wat dat betekent voor je no-claimkorting.
Ik weet dat het zuur en onbevredigend is, maar risico hoort bij het lkeven en in beginsel draagt iedereen de eigen schade. Tenzij je de schade op iemand kunt verhalen, maar dan zul je wel een aansprakelijk iemand moeten hebben. Dat zou het Waarborgfonds kunnen zijn (als aan de voorwaarden wordt voldaan), of je verzekeraar (als de polis de schade dekt), of de dader (die dan wel gevonden moet worden) of de verzekeraar van het motorrijtuig dat is doorgereden (indien die er is, maar ook dan moet je de auto zien te vinden), dan wel de kentekenhouder.