LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autoschade door garagebedrijf

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Gast

Autoschade door garagebedrijf

Ongelezen bericht door Gast »

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Patrick Peiffer [mailto:[email protected]]
Verzonden: maandag 30 augustus 2004 18:31
Aan: '[email protected]'
Onderwerp: FW: Klacht over automobielbedrijven.

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Patrick Peiffer [mailto:[email protected]]
Verzonden: maandag 30 augustus 2004 12:55
Aan: '[email protected]'
Onderwerp: Klacht over automobielbedrijven.

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij wil ik mijn ongenoegen uiten over de garagebedrijven van de huidige generatie.
Ik heb een bedrijf waar een auto een noodzakelijk goed is. Zonder auto zou ik geen bedrijf kunnen runnen.
Vorig jaar 2003 kocht ik mijn eerste nieuwe Alfa Romeo 147 1.6TS (115pk) met alle mogelijke opties. Dit was een zeer goede auto waarop ik ook weinig commentaar kan hebben. Aangezien ik echter in 3 maanden al circa 20.000 km reed heb ik de auto ingeruild voor een nieuwe Alfa 147 1.9JTD met 140pk en ook alle opties. Een hele berg geld voor een compacte middenklasser. Maar goed. Motorisch een zeer goede en sterke auto. Echter nadeel was dat ik elke maand naast de onderhoudsbeurt ook minstens 1x per maand met een storing (garantie) terug moest naar de garage. Toen de auto 4 maanden oud was ging kreeg ik daags na een reguliere onderhoudsbeurt pech onderweg. Bij de dichtstbijzijnde Alfa garage bleek dat de dieselfilter niet vernieuwd was (wel op de bon vermeld dat deze vernieuwd was). Toen bleek ook dat er een gat in de voorbumper was. Dit was gebeurd door de Alfa garage waar de auto voor het reguliere onderhoud was. Zij hebben dit naderhand zelf erkend. De bumper is vervangen op hun kosten. Maar tijdens het afhalen van de auto reden ze hem van de brug af tegen een werkkast waardoor de achterbumper en spatbord schade opliepen. Dit hebben ze ook opgeknapt (gepolijst). Echter het vertrouwen was bij mij al beschadigd en wilde niets meer met deze garage te maken hebben. Na nog eens 5 maanden met de auto gereden te hebben, heb ik een nieuwe VW Golf V 2.0TDI aangeschaft. Ook dit is een geweldige auto. Nog beter zelfs als de Alfa. Maar dat terzijde.
Nu is de auto ongeveer 2 maanden oud en bleek dat een deurrubber niet goed was waardoor ik een natte bestuurders stoel had bij een zeer kleine regenval. Dit zou onder garantie worden opgelost. De auto werd zaterdags gebracht en zou circa 1,5 uur duren. Na een tijd kreeg ik een telefoon dat de nieuwe rubber niet goed was en er moest een nieuwe komen. De woensdag erna zou ik de auto komen halen echter toen vertelde men mij bij de receptie dat de auto een kras, door hun werkzaamheden, had opgelopen. De deur zou gespoten moeten worden. Zo is het ook mondeling afgesproken. Echter toen ik vrijdag de auto ging ophalen kwam ik wederom voor een verrassing. Ze hadden een diepe kras op de voorbumper gemaakt. Het is niet duidelijk of dat bij de VW dealer is gebeurd of bij het spuitbedrijf. Dit is ook hun schuld en dat hebben zij ook aangegeven en de auto wordt nu gerepareerd op hun kosten. Al met al geef ik € 33.500,00 uit aan een nieuwe auto en na 2 maanden is deze dus alleen nog maar een opgelapte bak op wielen. De auto is mijn brood en mijn hobby. Ze worden elke 2 weken helemaal gepoetst. En ben heel zuinig op MIJN HEILIGE KOE. Het is voor mij veel geld en kost enorm veel tijd om steeds weer naar de garage te moeten. Ik wil dit ook niet meer accepteren.
De auto van een klant moet toch als een heilig iets worden beschouwd voor de garage?? Schijnbaar niet is mijn mening.
Het volgende wil ik aan u vragen:
Moet ik dit nu allemaal maar accepteren en “pikken” dat men zo met mijn auto omgaat. Schade maken en alleen polijsten ipv geheel spuiten (onder een schuine hoek zijn namelijk de polijststrepen nog te zien). Kan ik het verlies dat ik bedrijfsmatig lijd nu gaan verhalen op de garage?

Ook wil ik u verzoeken dit allemaal eens een keer in uw blad kenbaar te maken. Ook mag u dit verhaal publiceren. Graag zelfs en wel met naam en toenaam van de bedrijven.

Naam Alfa Romeo garage te Heerlen is Creussen.
Naam VW garage te Heerlen is Wealer.

Met vriendelijke groet,

Patrick Peiffer

Total Fire Solutions
Postbus 23013
6367 ZG Voerendaal

Vervolg verhaal:
Heden middag wilde ik de auto ophalen. Deze zou gereed zijn. Echter bij aankomst heb ik de auto hebben ze dus zover gepolijst dat de metallic lak haast weg is en alleen blanke lak erover spoten. Hierdoor is er kleur verschil tussen de voor en achterportier ontstaan. Nogmaals het is een auto van € 33.500,00 en dat is veel geld voor mij. Maar dit terzijde. De voorbumper is afgeplakt geworden en gespoten. Geen nieuwe voorbumper maar een “geflikte” bumper. De spuitnevel is nog te zien op het embleem en over de rest van de bumper. Tevens is de auto door de wasstraat gereden door de garage. Hierdoor is, bij zonlicht onder een bepaalde hoek, krassen en dergelijke te zien. Zelf was ik de auto altijd met de hand en heb ik een broertje dood aan een wasstraat. Met andere woorden de auto is niet meer de mijne en is gewoon beschadigd. De auto heb ik dan ook niet geaccepteerd. Nu rijd ik dus nog langer in een vervangende auto welke in uitvoering minder is dan de mijne.
Wat kan ik dan nu hiermee?? Is een rechtzaak een haalbare zaak? Kan ik schade vergoeding eisen? MIJN NIEUWE AUTO VAN 2 MAANDEN WORDT DUS NU VOOR DE 3DE KEER GESPOTEN. Als dat geen waarde verlies is als ik de auto ga inruilen volgend jaar dan weet ik het ook niet meer!

Gaarne uw antwoord of mogelijk contact en nog beter publicatie over dit onderwerp en nog liever dan ook met naam en toenaam van de garagehouder. Ik wil er wel aan toevoegen dat het produkt VW geheel naar mijn smaak is. Echter de service en dergelijke NIET.

Met vriendelijke groet,

Patrick Peiffer

0621612700

Inter

Re: Autoschade door garagebedrijf

Ongelezen bericht door Inter »

Je wilde dat in autoweek laten plaatsen ,maar wat wil je er nu hier mee zeggen?

FritzTheCat

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Vervelend zeg.... :?:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

met zoveel laklagen zal je golf nooooooooooooooooiiit meer roesten!

:roll:

Zonder onzin, een rechtzaak kan, maar is af te raden, mits u uw auto straks netjes terugkrijgt. Dan heeft de dealer er nl, ondanks alle ellende, voldoende aan gedaan om de schade te verhelpen. Als u uw auto straks netjes gepoten terugkrijgt, zal de auto ook geen waarde verliezen.

Voor een schadevergoeding voor het gedonder eromheen wegen de kosten niet op tegen de baten.

Daarnaast ligt de bewijslast bij u, voor alle tekortkomingen. In de praktijk blijkt dat, indien de gedaagde in dit soort gevallen ontkent, de bewijslast van de eisende partij haast niet rond te krijgen is.

Als u een verprutste auto terugkrijgt, wordt het natuurlijk een ander verhaal... :roll:

€ 33.500 voor een golf... nondeju zeg, zitten daar gouwe velgen onder ofzo?

Niels

Ongelezen bericht door Niels »

Ben ik blij dat ik Mitsubishi rij :wink: ....

Maar zonder gekheid, dit is flink balen! Ik zou het toch eens navragen bij een rechtsbijstand als ik jouw was. Evt. schriftelijk (aangetekend) in gebreke stellen, met het hele verhaal op papier met het voorstel om de auto op een nette en goede manier alsnog helemaal perfect in orde te (laten) maken.

Hoop dat het helpt. Sterkte en succes.

Gesloten