LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Autoweek tevredenheidstrofee
Autoweek tevredenheidstrofee
Er zijn frappante overeenkomsten tussen de klachten op dit forum en de Autoweek enquete en interviews.
Peugeot en zijn dealers, de C5, Opel om er een paar te noemen.
Bij de dealers zie de veelverkopers onderaan staan. Toeval? Denk het niet. Die lui denken: "ze komen toch wel en een klantje meer of minder daar lig ik niet wakker van".
Mijn vrouw heeft na haar Fiat geprul een Skoda Fabia gekocht. Staat dat ding op 1 in zijn klasse! Goede keus dus.
Peugeot en zijn dealers, de C5, Opel om er een paar te noemen.
Bij de dealers zie de veelverkopers onderaan staan. Toeval? Denk het niet. Die lui denken: "ze komen toch wel en een klantje meer of minder daar lig ik niet wakker van".
Mijn vrouw heeft na haar Fiat geprul een Skoda Fabia gekocht. Staat dat ding op 1 in zijn klasse! Goede keus dus.
Re: Autoweek tevredenheidstrofee
Breek me de bek niet open over Skoda.
Na 2 jaar elende weer heerlijk frans gaan rijden zonder troubles.
Nee bedankt Skoda..........het is net een VW
Na 2 jaar elende weer heerlijk frans gaan rijden zonder troubles.
Nee bedankt Skoda..........het is net een VW
Re: Autoweek tevredenheidstrofee
FritzTheCat ben je soms een liefhebber van de Franse slag? Laisez Faire Laisez Passer. Oftewel "laat maar waaien".
Ik heb in het verleden 3 Xantia's gehad. De 1e ruilde ik voornamelijk in omdat ik een luxere wilde, maar de 2e omdat ik hoopte eindelijk een goede auto te treffen.
De 2e was er een met "hydractieve vering". Wat een galbak. De ene keer leek het net of je op slappe banden reed, de ander keer was de vering weer hard. Bij afzetten contact zakte soms de voor en soms de achter kant als een plumpudding in elkaar. En bij wachten voor een stoplicht ging soms de achterkant ineens omhoog.
En dan die dealer: ik had (door de dealer onoplosbare) probleem met de benzine meter. Er zat een 65 liter tank in de Xantia. Na de 3e reparatie poging beweerde de chef werkplaats dat er maar een 60 liter tank in zat. Hoezo klant voor de gek houden?
De 2e en 3e Xantia hadden beiden last van schokkende motor op de snelweg. "Komt door de emissie-eisen".
Zo waren er nog meer voorbeelden. Auto had mankementen. Werd niet verholpen, maar met smoesje afgedaan.
Ben nog nooit zo vaak in een garage geweest tussen de beurten door als met die Citroenen.
Mijn vrouw heeft in het verleden een Citroen gehad. De achterruitverwarming was kapot. De dealer probeerde er eerst onderuit te komen door te beweren dat we door poetsen de boel gemold hadden, terwijl iedere niet-blinde zag dat dat de lijnen van de achterruitverwarming heel onregelmatig waren. Na veel discussie gingene ze eindelijk over stag. Bij ophalen van de auto bleek dat ze een speaker opgeblazen hadden. "Nee onze monteurs zetten nooit een autoradio aan". Weer gezeur en gez..k tot dat ze er een nieuwe speaker in wilden zetten.
Ik heb in het verleden 3 Xantia's gehad. De 1e ruilde ik voornamelijk in omdat ik een luxere wilde, maar de 2e omdat ik hoopte eindelijk een goede auto te treffen.
De 2e was er een met "hydractieve vering". Wat een galbak. De ene keer leek het net of je op slappe banden reed, de ander keer was de vering weer hard. Bij afzetten contact zakte soms de voor en soms de achter kant als een plumpudding in elkaar. En bij wachten voor een stoplicht ging soms de achterkant ineens omhoog.
En dan die dealer: ik had (door de dealer onoplosbare) probleem met de benzine meter. Er zat een 65 liter tank in de Xantia. Na de 3e reparatie poging beweerde de chef werkplaats dat er maar een 60 liter tank in zat. Hoezo klant voor de gek houden?
De 2e en 3e Xantia hadden beiden last van schokkende motor op de snelweg. "Komt door de emissie-eisen".
Zo waren er nog meer voorbeelden. Auto had mankementen. Werd niet verholpen, maar met smoesje afgedaan.
Ben nog nooit zo vaak in een garage geweest tussen de beurten door als met die Citroenen.
Mijn vrouw heeft in het verleden een Citroen gehad. De achterruitverwarming was kapot. De dealer probeerde er eerst onderuit te komen door te beweren dat we door poetsen de boel gemold hadden, terwijl iedere niet-blinde zag dat dat de lijnen van de achterruitverwarming heel onregelmatig waren. Na veel discussie gingene ze eindelijk over stag. Bij ophalen van de auto bleek dat ze een speaker opgeblazen hadden. "Nee onze monteurs zetten nooit een autoradio aan". Weer gezeur en gez..k tot dat ze er een nieuwe speaker in wilden zetten.
Re: Autoweek tevredenheidstrofee
Nee, het gaat over 4 auto's en 2 dealers. Voldoende ervaring om te kunnen oordelen.
Daarnaast info die via tijdschriften, TV en Internet beschikbaar is.
Het gezegde "met de Franse slag" zegt genoeg.
Daarnaast info die via tijdschriften, TV en Internet beschikbaar is.
Het gezegde "met de Franse slag" zegt genoeg.
Re: Autoweek tevredenheidstrofee
Ging 2e hands shoppen.
Op een gebruikte Japanner gaf men 1 jaar garantie net als op een VW en een Ford maar op een Peugeot en Citroen was het 1/2 jaar.
Het waren allemaal auto's van 2 jaar oud met normale KM stand.
Deze dealer was waarschijnlijk door schade en schande wijs geworden
Op een gebruikte Japanner gaf men 1 jaar garantie net als op een VW en een Ford maar op een Peugeot en Citroen was het 1/2 jaar.
Het waren allemaal auto's van 2 jaar oud met normale KM stand.
Deze dealer was waarschijnlijk door schade en schande wijs geworden
Re: Autoweek tevredenheidstrofee
whow he!Nee, het gaat over 4 auto's en 2 dealers. Voldoende ervaring om te kunnen oordelen.
Wat verkoopt Citroen per jaar? Zo'n 20.000 a 25.000 auto's denk ik.
Dan vindt ik 4 ervaringen wel erg relevant ja
Re: Autoweek tevredenheidstrofee
Relevant
Als je 4 auto's van 1 merk koopt en over 3 ben je niet tevreden, dan is dat behoorlijk relevant. Alleen een debiel steekt dan zijn kop in het zand en koopt weer hetzelfde merk bij dezelfde beroerde dealer.
Uit de reacties van 24.087 lezer van Autoweek bleek dat Citroen dealers op de 21e en Citroen auto's op de 19e plaats gewaardeerd worden.
Relevant genoeg?
Elke ontevreden klant over merk, auto, dealer of importeur is relevant.
Je betaalt voor een auto een bedrag met minstens 5 cijfers, dus daar mag je dan ook een behoorlijk verwachtingspatroon bij hanteren.
Helaas geldt in autoland niet "niet goed, geld terug" anders zou er behoorlijk terugbetaald moeten worden, want er mankeert gewoon veel te veel.
Als je 4 auto's van 1 merk koopt en over 3 ben je niet tevreden, dan is dat behoorlijk relevant. Alleen een debiel steekt dan zijn kop in het zand en koopt weer hetzelfde merk bij dezelfde beroerde dealer.
Uit de reacties van 24.087 lezer van Autoweek bleek dat Citroen dealers op de 21e en Citroen auto's op de 19e plaats gewaardeerd worden.
Relevant genoeg?
Elke ontevreden klant over merk, auto, dealer of importeur is relevant.
Je betaalt voor een auto een bedrag met minstens 5 cijfers, dus daar mag je dan ook een behoorlijk verwachtingspatroon bij hanteren.
Helaas geldt in autoland niet "niet goed, geld terug" anders zou er behoorlijk terugbetaald moeten worden, want er mankeert gewoon veel te veel.