Als voorzitter/oprichter van de Toyota Yaris Club komen bij mij vele klachten binnen over de Yokohama banden die sinds kort op de T Sport gemonteerd zitten (voorheen waren dat Bridgestone)in de maat 185/55/15
Het probleem openbaard zich als het buiten koud is , onder de 7 grade
Schijnbaar is de rubbersamenstelling niet goed waardoor deze kei maar dan ook kei hard wordt
Gevolg dat je het gevoel hebt op lekke banden te rijden (bonkend) en de eerste km's totaal geen grip op de weg te hebben, wat ik toch gevaarlijk vind
Klagen bij de inporteur leverde niets op, die nemen het niet serieus
Zij zien het ook NIET als klacht doch als een VERSCHIJNSEL ??
Adviseerd ook winterbanden, helaas zijn er geen stalen velgen voor de T Sport in 15 inch !! wat nu ??
Ik heb nu inmiddels 6 T Sport rijders met dit probleem
Zijn er nog meer die hier mee kampen ??
Samen zouden we misschien toch iets kunnen bereiken !
Peter
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] banden probleem bij de Toyota Yaris T Sport
Re: banden probleem bij de Toyota Yaris T Sport
Je kan toch winterbanden om de bestaande velgen leggen.Ik heb sinds 2 winters winterbanden onder m'n auto en ik ben er echt tevreden over.Zomerbanden die onder normale omstandigheden zeer goed functioneren zijn bij lagere temperaturen gewoon een stuk minder.
Re: banden probleem bij de Toyota Yaris T Sport
Stefan
Dat hebben lichtmetalen wielen niet graag elke keer die banden er af persen !
Heb zelf als eens gehad dit nadien een velg behoorlijk krom was en dan de kosten elke keer !
Peter
Dat hebben lichtmetalen wielen niet graag elke keer die banden er af persen !
Heb zelf als eens gehad dit nadien een velg behoorlijk krom was en dan de kosten elke keer !
Peter