LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bankpas bij onbemande tankstations

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Gast

Bankpas bij onbemande tankstations

Ongelezen bericht door Gast »

Het is mij en mijn partner de laatste tijd al meermaals voorgekomen dat onze passen (we hebben ieder 2 verschillende) niet goed gelezen werden bij een onbemand tankstation.

Ik heb er zelfs een nieuw pasje voor aangevraagd (a 5 euro). Maar die nieuwe is ook al een keer geweigerd wegens leesfout.

Het is ook niet consequent (wordt dus af en toe niet gelezen maar meestal nog wel). Tot een maand of 2-3 geleden hebben we er nooit problemen mee gehad. Onze passen worden elders bij winkels e.d. ook zonder problemen uitgelezen.

Nu zijn er 2 verschillen met andere paslezers: ten eerste staat de apparatuur buiten (= meer vervuiling van de paslezer) en ten tweede werkt de paslezer anders. De pas wordt er niet volledig doorgehaald zoals bij de andere lezers. Maar dat verschil is er altijd al geweest.

Ik vind het nogal vervelend. Niet alleen door de 5 euro die de Postbank voor die nieuwe pas heeft gekregen, maar vooral door het feit dat ik ga tanken als het nodig is en als het dan niet lukt moet ik uitwijken naar een duurdere pomp en kom ik nogeens stil te staan omdat de tank echt leeg is. En om nou vaker te gaan tanken wegens dit kwaaltje gaat me ook een beetje ver.

Heeft iemand dezelfde ervaringen?

rhodi

Re: Bankpas bij onbemande tankstations

Ongelezen bericht door rhodi »

ik heb pasje van de rabobank en heb dit nog nooit meegemaakt. tank altijd bij tango.

Gast

Ook rabo pasje en dus niet tanken bij Tango; pasje werkt niet meer. Gebruik dat pasje vaak voor telebankieren en deze ligt dus meestal naast mijn monitor. Mogelijk dat daardoor de info op de magnetiche strip verloren is gegaan!?

Pinpasgebruiker

Ongelezen bericht door Pinpasgebruiker »

Ik heb het ook met enige regelmaat dat een bankpasje niet direct gelezen kan worden bij een pinapparaat. Maar bij een tweede of derde keer (soms na even wrijven over de strip) wordt het pasje wel geaccepteerd. Als het pasje niet beschadigd is zou ik toch aanraden: blijf het proberen.

Gast

In ieder geval zorgen dat je je tank niet helemaal leeg rijdt in geval dat het pasje het dus helemaal niet meer wil doen...............

de groteik

Ongelezen bericht door de groteik »

Het komt inderdaad voor dat een vers-uit-de-envelop-pinpas al bij de eerste keer gebruiken de geest geeft :( In dat geval gaat de standaard smoes van het kassameise niet op: uw pinpas is vies.. Ammehoela, als je goed in de gleuf kijkt :shock: [van het pinapparaat] zie je beestjes lopen. Kaats de bal terug en vraag haar om het sociale hygiene diploma. Als ze het pinapparaat éénmaal in de zes maanden schoonmaakt [kost hooguit 3 minuten per jaar] zou ons consumenten een hoop, zo niet alle narigheid bespaard blijven.
Amici, adieu

Gast

Soms wil het ook nog weleens helpen, als je even dat gouden vierkantje voor op de pas schoon wrijft. Echt waar! Ik werk zelf aan een kassa waar alleen gechipt kan worden en maak het regelmatig mee. Soms moet men zelfs het pasje opnieuw activeren bij een opwaardeerautomaat en die heb je niet overal in de buurt. Bij ons bedrijf toevallig wel!

Ook valt mij wel op, dat het vaak de pasjes van de Postbank zijn die weleens dienst weigeren.

Gast

Ehm......
Ik hoop dat dit geen schok voor je is maar het het gouden 4 kantje dient ervoor om te chippen en de bruine magneetstrip om te pinnen; 2 verschillende systemen dus. En de O(riginele)P(oster) heeft problemen met pinnen d.w.z. de info op de magneetstrip wordt niet gelezen.

Gast

Tja, beste gast. Tuurlijk heb je gelijk, maar dan alsnog!! Moet je het maar beschouwen als een tip voor het chippen en niet voor pinnen.

Enneh, ik ben niet zo gauw geschokt hoor! Don,t worry! :)
Christine

Gesloten