LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belasting Bijtelling

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
digital8

Belasting Bijtelling

Ongelezen bericht door digital8 »

Hallo., ik ben op zoek naar informatie mbt de belasting bijtelling van een lease auto.

Ik heb namelijk een lease auto van de zaak (nieuw model Opel Astra) maar wil eigenlijk weten wat mijn bijtelling ongeveer wordt., dit mede omdat ik halverwege volgend jaar een andere lease auto moet kiezen en dan moet ik daar natuurlijk wel een beetje rekening mee houden.

Weet iemand hoe dat dit berekend wordt., of weet iemand een website die dat voor me kan doen....?

TnX.

Son of god

Re: Belasting Bijtelling

Ongelezen bericht door Son of god »

22% van de cataloguswaarde als je meer dan 500 km prive rijdt (optellen bij je bruto salaris).
0% als je minder dan 500 km prive rijdt en dit aan kunt tonen met een sluitende kilometerregistratie.

digital8

Ongelezen bericht door digital8 »

Dus bij een auto van bv. 30000 Euro zou ik een jaarlijkse belasting bijtelling krijgen van 6600 Euro en dat dan voor de 4 jaar dat ik erin rijdt....?

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Kijk ook eens op de site van de belastingdienst en eventueel in de bijlage van je belastingaangifte. Hier staat exact in waar je belastingtechnisch aan toe bent. Met de electronische aangifte zou je het zelfs gewoon in kunnen vullen en kan je, in ieder geval over de aangifte van afgelopen jaar, zien wat je kwijt zou zijn.

Gast

Kijk da's een slim idee., dat ga ik ff probeeren. TnX.

Hollander

Ongelezen bericht door Hollander »

30000 Euro zou ik een jaarlijkse belasting bijtelling krijgen van 6600 Euro
Inderdaad, want 30.000 X 22% = 6.600

Gast

Kijk da's een slim idee., dat ga ik ff probeeren. TnX
houdt er wel even rekening mee dat "behaalde resultaten in het verleden geen garantie bieden voor de toekomst".
De belastingwetgeving kan regelmatig veranderen dus check in ieder geval ook de site van de belastingdienst op eventuele veranderingen voor 2005 :!:

zündapp

Ongelezen bericht door zündapp »

Kijk gewoon op www.directlease.nl
Hier staat een perefecte berekening.

Gesloten