LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Benelux auto vlaardingen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Isabel1

Benelux auto vlaardingen

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Beste Allen,

Ik lees al een tijdje mee maar nu wil ik toch mensen even waarschuwen voor occasion dealer Benelux auto vlaardingen.

Voor onze zoon waren wij (zoon en wijzelf dus) op zoek naar een tweede hands auto. Het idee was een 'oprijdertje' Dus een niet te dure auto die een jaar of 2 mee moet gaan. We verwachten voor een goedkope prijs dus geen fantastische nieuwe, mooie auto, even voor de duidelijkheid.

Na wat rond gekeken te hebben online zagen we bij Benelux auto vlaardingen een best aardige auto staan, niet te duur, wat schade, wel flink op de teller, maar goed wat verwacht je voor die prijs.
Eerst hebben we gebeld om te kijken wat het precies was voordat we erheen gingen, want daarheen gaan voor niets leek ons geen goed plan. Het resultaat van het gesprek:
- ja auto kost 1500 euro
- ja auto had nog 10 maanden apk
- ja auto had schade, namelijk krassen en deuken in de bumper en verder niets
- kilometer stand die online stond klopte

Mooi, wij erheen en wat blijkt:
- auto is toch 500 euro duurder
- geen apk, die konden ze wel afgeven maar die moest dan natuurlijk ook nog betaald
- de kilometerstand was opeens 50000 hoger
- de auto had inderdaad de schade die gemeld was maar ook een kapotte voorruit, namelijk 2 scheuren van onder tot boven (op het fotootje online had de auto dat niet, en was die ook niet met ducktape geplakt)

We hebben uiteraard rechtsom keer gemaakt.

Ik vind dit echt storend, dat er iets mis is met een goedkope auto dat begrijp ik zelf ook wel, als het een perfecte auto was, dan was hij wel duurder geweest. Maar ik snap die waarom die mensen mij over de telefoon een beter verhaal vertellen en mij helemaal daarheen laten rijden om vervolgens niet de auto te presenteren die ze mij voorgespiegeld hebben.
Voor iedereen dus die online bij dit bedrijf een auto ziet: let even op want 'in het echt' kan die auto er best heel anders uitzien.

groetjes

Isabel

witte angora

Re: Benelux auto vlaardingen

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoi Isabel, ik snap je frustratie precies. Soms kom ik bedrijven tegen, als ik ze aan de telefoon heb, die op een gegeven moment zelf al zeggen dat ik beter niet kan komen. Aan de hand van de vragen die ik stel, weten ze van te voren al dat ik hem toch niet ga kopen, en dan is het tijdverspilling voor hen en voor mij om er heen te rijden.

Maar er zijn meer bedrijven zoals jij nu ervaren hebt, die je een gigaworst voorhouden, en als je er eenmaal bent, is het maar een uitgedroogd kattebrokje dat ook nog eens ver over de datum is.

Ik zal je een link van de RDW geven. Daar kun je, alvorens te bellen, al wat informatie over een auto opzoeken, onder andere over de APK-datum, maar ook hoe lang de huidige eigenaar de auto in bezit heeft, en nog wat andere leuke dingetjes. Het heeft mij al een paar keer doen besluiten de rit niet te maken. Het enige wat je in hoeft te voeren is het kenteken.

https://ovi.rdw.nl/Default.aspx

Succes met jullie zoektocht.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Dat is handig! Dank u wel!

Inmiddels hebben we al een andere 'oprijder' gevonden. Nu weet ik wel dat dit soort prijzen bij auto's meestal ertoe leiden dat je in een garage terecht komt waar een beetje 'gesjacherd' wordt. (natuurlijk rijdt deze auto nog zeker 7 jaar....) Maar dat wil ik best accepteren. Een volledig kapotte voorruit 'effe gemist' hebben vind ik toch wel wat ver gaan, en die 50.000 op de teller eigenlijk ook.

groetjes,

Isabel

volvopiet

Ongelezen bericht door volvopiet »

Dit doen heel veel autobedrijven (zowel handelaren als garages).

Mijn ervaring: Deze zomer had ik ook een shortlist gemaakt met daarop 6 auto's die er op internet perfect uitzagen en waarvan uit het verhaal bleek dat dit ook zo zou zijn.

Uiteindelijk bleek bij 5 van de 6 er van alles aan de hand te zijn, zoals:
1. overal fikse deuken, (was zgn in perfecte staat);
2. lampen kapot, antennes eraf, doffe lak etc, (niet te zien op foto's van de mooi glimmende auto);
3. Geen GLS-uitvoering maar 'gewoon' een GL( GLS werd geadverteerd);
4. geen nieuwe remmen rondom, schijven en blokken (was wel mee geadverteerd);
5. Geen airco (was onderdeel zoekopdracht Marktplaats e.d.)
6. "Onderhoud bekend, boekjes aanwezig". (Aanwezig ja, maar niet ingevuld.....)

en ga zo maar door.

Alleen auto nummer 6 was goed en volgens de verwachting.

Kortom, garages en autohandelaren zijn in mijn ogen (vaak) totaal niet te vertrouwen.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

volvopiet

Kortom, garages en autohandelaren zijn in mijn ogen (vaak) totaal niet te vertrouwen.
Laat dat nou ook mijn ervaring zijn! Sterker nog: ook onder dealers zit behoorlijk veel kaf onder het koren.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 09 jan 2012 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Asasempai

Ongelezen bericht door Asasempai »

Zo! ik moest gewoon een account aanmaken om jullie te waarschuwen.
Uiteraard moet je daar GEEN auto gaan kopen!!!!!

Ik was daar laatst geweest, auto's zagen er wel netjes uit, hier en daar gechecked, proefrit mee gemaakt. Auto reed enorm lekker en snel, remmen deden perfect. Ik was al meteen verliefd op de auto en wilde hem wel meenemen. Ik moest een papiertje tekenen en gelukkig heb ik GEEN aanbetaling gedaan want die krijg je dus NIET terug! Ze zouden de auto gaan opknappen en rijklaar maken, nieuwe apk etc. 2 dagen later kwam ik weer terug samen met 2 vrienden waarvan 1 meer kennis heeft over auto's dan ikzelf, voor de zekerheid wilde ik dat die vriend voor mij ging checken of alles wel in orde was voordat ik het ga kopen. We gingen weer een proefrit maken met de auto, na 300 meter begaf de motor het! We kregen hem niet meer aan, dus stonden we stil aan de kant en hadden we de mensen van de garage erbij gehaald. Eerst zeggen ze dat het komt omdat er geen bezine meer was, ok zij benzine bijvullen, auto deed het nog niet. Daarna zeiden ze dat het ook door een lege accu komt, zij accu opladen, auto deed het nog steeds niet. Toen kwamen ze met een onzin verhaal dat er vuil in was gekomen doordat we door gingen rijden zonder benzine. Na dit hele gebeuren vertrouwde ik er niet meer op en wilde ik de auto niet meer(had ik hun nog niet verteld op dat moment). Ze zeiden dat de auto vandaag niet mee kon en dat ze het even langs de garage gaan brengen, ze zouden dan nog bellen wanneer het klaar is.
De volgende dag belde ik hun op en vertelde ik dat ik de "kapotte" auto niet meer wilde hebben. Zegt de man aan de telefoon dat het niet kan omdat ze reparaties hebben gedaan, ik weer herhalen "ik hoef geen kapotte auto". Kreeg ik een andere man aan de lijn, hij zei dat de auto stuk is gegaan door ons! Dat we tijdens het schakelen van zijn 2 naar 3 niet naar 3 maar naar achteruit waren gegaan waardoor er dingen afgebroken zijn(ik weet de technische term er niet van). Blablabla hele verhaal, zei hij dat de auto naar de sloop kan en dat het van beide kanten ophoudt. Ok mooi want ik had ook geen zin meer in hun.

Ging ik vandaag weer checken op hun website, staat de auto die ik wilde kopen weer te koop!!!!!!! Precies hetzelfde terwijl het klaar voor de sloop was volgens hun! Zwarte Renault Megane coupe 2.0 - 16v
http://www.autobenelux.net/site/index.p ... Itemid=171

Het moraal uit dit verhaal is dat ze mensen met opzet BELAZEREN en dat niemand het verdiend om zo belazerd te worden met hun zuurverdiende geld!

Met een grote boog omheen dus!

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Asasempai

Je hebt echt geluk gehad dat dit "wrak" het tijdens de proefrit begaf, anders hadden deze ******** figuren je toch echt bij de ****** gepakt.

Maxiem.

Gesloten