| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] benzine prijzen -16%
-
Gast
benzine prijzen -16%
van de week op het nieuws geweest nu is het eigenlijk stil over de olie prijzen eigenlijk.
was op het nieuws dat de olie prijzen gemiddeld 16% zijn gedaald deze week, heeft u dit al gemerkt bij de pomp ik niet vind dit echt schandalig van de shell en nederlandse overheid.
waarom grijpen zij niet in, omdat het meer geld in het laatje binnenkomt over alle accijnzen die we per liter betalen.
daarom tank ik al sinds langere tijd geen SHELL meer.
en iedereen zou dit moeten doen eigenlijk laat shell maar voelen als we een tijd niet meer tanken bij hun.
hopelijk zijn meer mensen met mij dit eens.
aad
was op het nieuws dat de olie prijzen gemiddeld 16% zijn gedaald deze week, heeft u dit al gemerkt bij de pomp ik niet vind dit echt schandalig van de shell en nederlandse overheid.
waarom grijpen zij niet in, omdat het meer geld in het laatje binnenkomt over alle accijnzen die we per liter betalen.
daarom tank ik al sinds langere tijd geen SHELL meer.
en iedereen zou dit moeten doen eigenlijk laat shell maar voelen als we een tijd niet meer tanken bij hun.
hopelijk zijn meer mensen met mij dit eens.
aad
-
Mimi
Re: benzine prijzen -16%
het probleem is dat zelfs als wij allemaal in nederland niet meer bij de shell tanken zij het nog niet merken. De enige die daar last van hebben zijn de pomphouders die de shellformule voeren als zelfstandig ondernemer. Weer tig man op straat en failliet. Shell kan je qua economische omvang vergelijken met het hele land Oostenrijk bij elkaar, dus zij bepaald zelf wel wat er gebeurt. Zint ons dat niet dan gaat het hoofdkantoor toch naar luxemburg of londen. Ze moeten, net zoals in belgie nu gedaan wordt, een maximum gaan stellen aan de accijnsheffing per liter, dat helpt wel.
-
van diesel naar benzine
hoi
ik wilde wel wat kwijt
ik had een diesel auto de diesel koste 0.60 euro cent
nu 0.95 euro cent,je geloof toch niet dat het 0.60 cent zal zijn als toen.
hij blijft kunstmatig hoog!
ook deze jaar ging de houderschapbelasing over jaar 2005 gemeten
48 euro omhoog.
ze zijn nog niet op het einde van het bedrag het gaat allen omhoog.
daarom rij ik een swift 10 euro per maand.
vergelijkbaar met de diesel kan ik nu 9500 km rijden voor dat ik maar een druppel diesel kon tanken.
de wegen belasting is zeer hoog voor een diesel.
je moet veel rijden met een diesel ik moest zeker 50.000 km rijden
nu een benzine auto en die heb ik nodig als het echt nodig is.
dus meer geld over en gaat niet zo gauw naar de belasingdienst
groeten van diesel naar benzine rijder
ik wilde wel wat kwijt
ik had een diesel auto de diesel koste 0.60 euro cent
nu 0.95 euro cent,je geloof toch niet dat het 0.60 cent zal zijn als toen.
hij blijft kunstmatig hoog!
ook deze jaar ging de houderschapbelasing over jaar 2005 gemeten
48 euro omhoog.
ze zijn nog niet op het einde van het bedrag het gaat allen omhoog.
daarom rij ik een swift 10 euro per maand.
vergelijkbaar met de diesel kan ik nu 9500 km rijden voor dat ik maar een druppel diesel kon tanken.
de wegen belasting is zeer hoog voor een diesel.
je moet veel rijden met een diesel ik moest zeker 50.000 km rijden
nu een benzine auto en die heb ik nodig als het echt nodig is.
dus meer geld over en gaat niet zo gauw naar de belasingdienst
-
diesel naar benzine
oja die 50 euro kan ik ook 700 km extra erbij rijden
dus meer dan 10.000km
het probleem zit bij den haag
benzine kost in rusland over de grens bij polen de helft van wat wij hier tanken.
dus leg het niet aan de olie prijs
de duitser tankt in polen.
de polen tanken in rusland
het gaat om geld de heren in den haag lust er wel pap van
ga zo door dan gaat alles op de fles
nederlanders kopen al bijna niets meer
om dat je ales allen moet opslaan in je huis omlater weer weg te doen in de grijze bak
en koop allen wat je echt nodig heb
dus meer dan 10.000km
het probleem zit bij den haag
benzine kost in rusland over de grens bij polen de helft van wat wij hier tanken.
dus leg het niet aan de olie prijs
de duitser tankt in polen.
de polen tanken in rusland
het gaat om geld de heren in den haag lust er wel pap van
ga zo door dan gaat alles op de fles
nederlanders kopen al bijna niets meer
om dat je ales allen moet opslaan in je huis omlater weer weg te doen in de grijze bak
en koop allen wat je echt nodig heb
Het probleem met benzine is dat de prijs van het aanbod volkomen inelastisch is. In gewoon Nederlands: hoeveel de prijs ook zal stijgen, de vraag zal amper afnemen. Hierdoor kunnen de bedrijven de prijzen zo hoog houden als ze willen, de mensen blijven immers toch wel tanken.
-
Gast
niet shell heeft de hoofdrol maar onze PvdA adel...schande aan hun beleid en laat ze maar vooral in de oppositie blijven!!!
-
Gast
Het was toch het C.D.A. die voor de verkiezingen beloofde dat we het kwartje van Kok terug zouden krijgen? Of ben ik nou gek!?
Shell heeft hier niets mee te maken.Het is onze overheid die ruim75%aan belastingen en accijnsen heft op een liter autobrandstof.Shell maak hooguit enkele centen winst per liter,onze overheid tientallen centen per liter.Wie is dan de boosdoener?Niet meer tanken bij shell betekent alleen maar banenverlies,en banenverlies kost nog meer geld.
-
Gast
Als je niet meer tankt bij die shell dan zul je toch ergens anders moeten tanken.
Dus die banen die bij shell eventueel verdwijnen zullen elders weer terugkomen.
De overheid is de grootste boef maar shell kan er ook wat van. Ben je al vergeten dat een jaar of zo in het nieuws was dat de prijzen al jarenlang door kartelafspraken hoog worden gehouden.
Er kan gemakkelijk 10 cent of nog meer van af. Dat zie je wel in gebieden waar concurrentie is daar zijn de prijzen ook "flink" lager.
De grens is net iets te ver anders zou ik daar gaan tanken.
En meteen mijn kratje palm enz enz
Dus die banen die bij shell eventueel verdwijnen zullen elders weer terugkomen.
De overheid is de grootste boef maar shell kan er ook wat van. Ben je al vergeten dat een jaar of zo in het nieuws was dat de prijzen al jarenlang door kartelafspraken hoog worden gehouden.
Er kan gemakkelijk 10 cent of nog meer van af. Dat zie je wel in gebieden waar concurrentie is daar zijn de prijzen ook "flink" lager.
De grens is net iets te ver anders zou ik daar gaan tanken.
En meteen mijn kratje palm enz enz
Bij de onbemande pompen is het verchil nog geen 10cent en de pompen in de grensstreek worden gecompenseerd omdat anders alle benzinestations in de grensstreek failliet zouden gaan.Overigens zijn de onderzoeken naar kartelvorming en prijsafspraken gehouden door de oveheid die zelf ruim 300% belastng en accijns heft op deze brandstof.
Het onderzoek heeft overigens zo veel geld gekost dat men net zo goed had kunnen besluiten de heffingen te verlagen.Shell is marktleider en is mede daardoor ook de eerste om de prijzen te verlagen of verhogen,de andere maatschappijen hoeven niet te volgen.
Het onderzoek was er op gericht prijsafspraken te bewijzen,maar dat was dus niet gelukt.
Het onderzoek heeft overigens zo veel geld gekost dat men net zo goed had kunnen besluiten de heffingen te verlagen.Shell is marktleider en is mede daardoor ook de eerste om de prijzen te verlagen of verhogen,de andere maatschappijen hoeven niet te volgen.
Het onderzoek was er op gericht prijsafspraken te bewijzen,maar dat was dus niet gelukt.
-
Gast
als er nu met al die accijns nog iets tegen uitstoot gedaan zou worden maar nee, wij betalen met zn allen zogenaamd de rekening voor het vervuilen terwijl de echte uitstoters ook nog eens de grootverdieners zijn die de prijzen verhogen zoals Shell...
-
Gast
Ik las laatst in de krant dat het "kwartje van Kok" niet verdwijnt,
Reden: Anders gaat men weer meer met de auto rijden!.....
Ook vertelde de radio mij dat de wegenbelasting in Friesland gem €55,- tot € 60,- omhoog ging!,
Dit komt omdat de kosten van de "infrastructuur" hoger uitvielen, dan becijferd was!....
Grotere smoezen dan deze, heb ik nog nooit van mijn levens dagen gehoord!....
Reden: Anders gaat men weer meer met de auto rijden!.....
Ook vertelde de radio mij dat de wegenbelasting in Friesland gem €55,- tot € 60,- omhoog ging!,
Dit komt omdat de kosten van de "infrastructuur" hoger uitvielen, dan becijferd was!....
Grotere smoezen dan deze, heb ik nog nooit van mijn levens dagen gehoord!....
-
fidelio
Even reagerern...
persoonlijk word ik doodmoe van die hoge benzineprijzen. Gelukkig zijn er ook nog websites die het mogelijk maken om de prijzen van tankstations te vergelijken.
Dit zijn volgens mij de twee beste:
http://www.goedkooptanken.nu
en
http://www.brandstofprijzen.be
persoonlijk word ik doodmoe van die hoge benzineprijzen. Gelukkig zijn er ook nog websites die het mogelijk maken om de prijzen van tankstations te vergelijken.
Dit zijn volgens mij de twee beste:
http://www.goedkooptanken.nu
en
http://www.brandstofprijzen.be
-
jfz
acjzr1 begrijpt het tenminste. 75% van de literprijs is belasting/accijns. 25% is olie. Gaat de olie 16% omlaag dan blijft daar aan de pomp slechts 4% over.
Eindelijk iemand die het begrijpt(jfz)! Echter de 25% van de prijs aan de pomp bevat ook al de winst voor de pomphouder en de oliemaatschappij inclusief alle kosten! We worden dus wel heel erg genaaid door onze overheid! Bedankt jfz