LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Benzine verbruik Hyundai .

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
jonis

Re: Benzine verbruik Hyundai .

Ongelezen bericht door jonis »

Slobberbone schreef:
Kan zo maar we zijn nu bijna 2 jaar verder en misschien rijd TS nu ook wel met 1 op 16 in het rond :?:
Zie mijn eerdere post van 16 okt 2012 14:59
Onzin; werkelijk verbruik IX20 automaat:

Norm verbruik 6,5 l/100 km
Travelcard verbruik 8,8 l/100 km
CO2 fabrieksopgave 154 gr/km
CO2 praktijk 209 gr/km

Ik heb het nu nog even gecheckt voor je maar werkelijk verbruik meldt nu een gemiddeld verbruik van 8,05L/100KM t.o.v. 8,8L 2 jaar geleden :lol:

Slobberbone

Ongelezen bericht door Slobberbone »

jonis schreef:
Slobberbone schreef:
Kan zo maar we zijn nu bijna 2 jaar verder en misschien rijd TS nu ook wel met 1 op 16 in het rond :?:
Zie mijn eerdere post van 16 okt 2012 14:59
Onzin; werkelijk verbruik IX20 automaat:

Norm verbruik 6,5 l/100 km
Travelcard verbruik 8,8 l/100 km
CO2 fabrieksopgave 154 gr/km
CO2 praktijk 209 gr/km

Ik heb het nu nog even gecheckt voor je maar werkelijk verbruik meldt nu een gemiddeld verbruik van 8,05L/100KM t.o.v. 8,8L 2 jaar geleden :lol:
:o Wist niet dat jij ook namens TS kan reageren en over die info beschikt.

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

Slobberbone schreef:
:o Wist niet dat jij ook namens TS kan reageren en over die info beschikt.
Nee niet namens TS maar jij komt toch met deze onzin:
Slobberbone schreef:
Gewoon: zuinigste rijder spritmonitor : 1:13,5KM
grootste zuipschuit: 1: 9,3KM

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen en geven zij 8,38L/100KM aan

Dus ja misschien rijdt TS wel 1 op 30.....

tarac

Ongelezen bericht door tarac »

Het ligt meestal aan de soort ritten.
Mijn vorige Hyundai Sonata (2001), 2.0, automaat:
Stadsverkeer 1:6 (ritten van 3 km of minder), Snelweg 1:11,5 (cruise-control + airco)

Mijn huidige Hyundai I20 (2014), 1.2 handgeschakeld
Stadverkeer: 1:9, Snelweg 1:14,7 (cruise-control + airco)

Gereden snelheden buitenweg met beide auto's: maximum dat is toegestaan (snelheidsmeter + 5 km)

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

brokkel schreef:Laat je auto sneller uitrollen en rem op de motor en zo min mogelijk met het rempedaal en je zal zien dat je auto opeens veel zuiniger is.
Remmen op de motor is (bij veel) automaten niet mogelijk.

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo »

Alle autofabrikanten stellen de verbruikscijfers tegenwoordig te rooskleurig voor, vanwege alle stimuleringsmaatregelen voor zuinige en schone auto's. Dat is dus een wassen neus. Voordien waren fabrikanten veel eerlijker, maar dat loonde niet meer omdat ze zich anders buiten de competitie om de gunstigste bijtelling etc zouden plaatsen.

Daar staat nog tegenover dat Aziatische auto's over het algemeen bovengemiddeld betrouwbaar en goedkoop in onderhoud zijn. Komt daar weer een besparing vandaan.

jan_45

Ongelezen bericht door jan_45 »

Goedemorgen allemaal

Ik ben nieuw en sinds kort ook in het bezit van een hyundai ix20 na 22 jaar audi te hebben gereden en wat andere duitse auto''s.
Ten eerste bevalt de auto uitstekend,ik ben vooral overgestapt omdat ik met al mijn duitse auto''s ontzettend veel pech heb gehad.
Ik heb ook 22 jaar op lpg gereden wat ook niet altijd goed verliep.
Nu dus de hyundai ix20.
Ik kreeg ook te horen dat de fabrieksopgave vermeld dat de auto 1:15,5 rijd,maar daar kan ik niks mee.
Nu heb ik een ix20 1600 6 versnellingen en nu rijd ik ook netjes in plaats van snel rijden en beetje verspillend rijden wat ik hiervoor deed,ja toen had ik lpg en dat was natuurlijk stuk goedkoper.
Ik heb nog niet echt gericht gekeken wat mijn auto verbruikt,maar zo te lezen in de verhalen moet ik ook wel zeggen als je lange afstanden rijd een auto natuurlijk zuiniger is dan als je in de stad of dorp woont,in dit geval dorp.
Maar worden we allemaal niet een beetje op de hak genomen door de autofabriekanten door het verbruik van de auto''s?

Gr Jan

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo »

Uiteraard, maar zoals u al schrijft hangt het vooral ook af van je eigen rijgedrag en het soort ritten (stad, korte boodschappenritjes, of woon-werk). Mijn Oudi rijdt bv 15 procent zuiniger dan opgegeven, maar ik rijd voornamelijk op de snelweg en buitenwegen.

Gesloten