LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
Hallo,
Ik las de berichten dat de prive kilometers van de bestelbus, in mijn geval van de van mijn huis naar de klus en weer terug zou ik zelf moeten gaan betalen. Als je bijv een een bestelbus hebt van 20.000 euro hebt moet je ongeveer 1500 euro gaan bij betalen. Wat zou je hier aan kunnen doen, je werkgever vragen om een loonsverhoging te geven? In mijn geval heb ik elke dag verschillende klusjes dat kan een gewone man toch nooit betalen? Ik maak me hier wel druk om.
MVG
Ik las de berichten dat de prive kilometers van de bestelbus, in mijn geval van de van mijn huis naar de klus en weer terug zou ik zelf moeten gaan betalen. Als je bijv een een bestelbus hebt van 20.000 euro hebt moet je ongeveer 1500 euro gaan bij betalen. Wat zou je hier aan kunnen doen, je werkgever vragen om een loonsverhoging te geven? In mijn geval heb ik elke dag verschillende klusjes dat kan een gewone man toch nooit betalen? Ik maak me hier wel druk om.
MVG
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 04 dec 2011 11:49
Re: Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
Bestelbus bij het bedrijf laten staan, en met ander vervoer naar het bedrijf? Misschien is dit niet mogelijk, maar opperen kan altijd, dacht ik . Mijn pa zit met hetzelfde, hij verkeerd gelukkig in de positie dat hij (zodra het ingaat) met de fiets naar zijn bedrijf kan gaan, en vanaf daar met de bestelbus naar de klussen kan gaan.
Re: Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
Als je prive een auto hebt,die opruimen en gewoon die bestelbus ook prive gaan rijdenwareman schreef:Hallo,
Ik las de berichten dat de prive kilometers van de bestelbus, in mijn geval van de van mijn huis naar de klus en weer terug zou ik zelf moeten gaan betalen. Als je bijv een een bestelbus hebt van 20.000 euro hebt moet je ongeveer 1500 euro gaan bij betalen. Wat zou je hier aan kunnen doen, je werkgever vragen om een loonsverhoging te geven? In mijn geval heb ik elke dag verschillende klusjes dat kan een gewone man toch nooit betalen? Ik maak me hier wel druk om.
MVG
Als je dan toch moet betalen,dan rij ik hem ook.
Re: Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
Ik woon 55km van de zaak af.Dat is geen optie, ik begin smorgens vroeg, of de baas een loonsverhoging vragen, of de baas koopt het af bij de fiscus..Ik werk bij een grote installateur..
Re: Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
Mijn man rijd ook een auto van de zaak (eerst een vw bus,betaalde we 325 euro in de maand voor)vonden we te gek,we hielden amper 1200 euro in de maand over en dan de bijtelling nog( Ongeveer 9000 euro) dus geen zorgtoeslag niets ,we vielen overal buiten.
Toen heeft mijn man gezegd,ik hoef die bus niet meer,jullie komen me maar ophalen.
Dat vonden ze niet zo leuk,toen heeft hij een Renault Kangoo gehad op aardgas.
Nu hebben we 4000 bijtelling (kost ons 125 in de maand) en we krijgen 68 euro compensatie(aardgasauto) per maand terug.
En niet te vergeten ,we krijgen nu weer zorgtoeslag.
We rijden er gewoon prive mee.Voor 125 euro in de maand kunnen wij geen auto rijden,zijn we alleen al kwijt aan de brandstof.
Mijn man staat ook om half 5 naast zijn bed,zit ook overal heen(wegenbouw/grondverzet)
Toen heeft mijn man gezegd,ik hoef die bus niet meer,jullie komen me maar ophalen.
Dat vonden ze niet zo leuk,toen heeft hij een Renault Kangoo gehad op aardgas.
Nu hebben we 4000 bijtelling (kost ons 125 in de maand) en we krijgen 68 euro compensatie(aardgasauto) per maand terug.
En niet te vergeten ,we krijgen nu weer zorgtoeslag.
We rijden er gewoon prive mee.Voor 125 euro in de maand kunnen wij geen auto rijden,zijn we alleen al kwijt aan de brandstof.
Mijn man staat ook om half 5 naast zijn bed,zit ook overal heen(wegenbouw/grondverzet)
Re: Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
ja, en als ik zeg ik hoef de bus niet meer. dan zeggen ze je past niet in je functie zoek maar andere baan.
ik vndt het allemaal zorgwekkend.
ik vndt het allemaal zorgwekkend.
Re: Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
Werkt er niet iemand ,bij jouw uit de buurt.
Dat je dan kan meerijden tot de zaak en dan daar de bus pakt.
Dat je dan kan meerijden tot de zaak en dan daar de bus pakt.
Re: Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
in 'overig auto en vervoer' loopt hier ook al een topic over.
ik ben beveiligingsmonteur en zit met storingsdiensten. ik woon ongeveer 15 km van de zaak.
ik weiger om bijtelling te betalen voor een bus waar ik privé niets aan heb. Hij zit vol met reserve-onderdelen, mijn gezin past er niet eens in.
Ik zou de bus inderdaad bij de zaak neer kunnen zetten, en daar elke dag heen fietsen. Dat kan nog leuk worden met de storingdienst:
Klant:
"Ik wil de winkel afsluiten maar krijg het alarm niet ingeschakeld" Ik:"over 2 uur ben ik bij u". "Dan pas?? " "ja ik moet eerst nog een uurtje fietsen". Klant:
Leuk als ik 's nachts naar een storing moet, lekker door weer en wind fietsen
Ik neem aan dat er voor bedrijfsbusjes een uitzondering gemaakt wordt. anders krijg je echt absurde dingen, zoals bij wareman.
Niet iedereen heeft het bedrijf vlak bij zijn woonplaats zitten.
Hoe moet het dan met al die timmermannen/loodgieters/cv-monteurs enz?
We kunnen kijken welke partij er tegen deze onzalige plannen is, en daar vervolgens op stemmen bij de aankomende verkiezingen.
Wie weet het? SP? VVD?
ik ben beveiligingsmonteur en zit met storingsdiensten. ik woon ongeveer 15 km van de zaak.
ik weiger om bijtelling te betalen voor een bus waar ik privé niets aan heb. Hij zit vol met reserve-onderdelen, mijn gezin past er niet eens in.
Ik zou de bus inderdaad bij de zaak neer kunnen zetten, en daar elke dag heen fietsen. Dat kan nog leuk worden met de storingdienst:
Klant:
"Ik wil de winkel afsluiten maar krijg het alarm niet ingeschakeld" Ik:"over 2 uur ben ik bij u". "Dan pas?? " "ja ik moet eerst nog een uurtje fietsen". Klant:
Leuk als ik 's nachts naar een storing moet, lekker door weer en wind fietsen
Ik neem aan dat er voor bedrijfsbusjes een uitzondering gemaakt wordt. anders krijg je echt absurde dingen, zoals bij wareman.
Niet iedereen heeft het bedrijf vlak bij zijn woonplaats zitten.
Hoe moet het dan met al die timmermannen/loodgieters/cv-monteurs enz?
We kunnen kijken welke partij er tegen deze onzalige plannen is, en daar vervolgens op stemmen bij de aankomende verkiezingen.
Wie weet het? SP? VVD?
Re: Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
Met dank aan de overheid. De rekening wordt verschoven naar het gemakkelijkste doelwit. De burgers en de werknemers met een laag inkomen.thecure schreef:in 'overig auto en vervoer' loopt hier ook al een topic over.
ik ben beveiligingsmonteur en zit met storingsdiensten. ik woon ongeveer 15 km van de zaak.
ik weiger om bijtelling te betalen voor een bus waar ik privé niets aan heb. Hij zit vol met reserve-onderdelen, mijn gezin past er niet eens in.
Ik zou de bus inderdaad bij de zaak neer kunnen zetten, en daar elke dag heen fietsen. Dat kan nog leuk worden met de storingdienst:
Klant:
"Ik wil de winkel afsluiten maar krijg het alarm niet ingeschakeld" Ik:"over 2 uur ben ik bij u". "Dan pas?? " "ja ik moet eerst nog een uurtje fietsen". Klant:
Leuk als ik 's nachts naar een storing moet, lekker door weer en wind fietsen
Ik neem aan dat er voor bedrijfsbusjes een uitzondering gemaakt wordt. anders krijg je echt absurde dingen, zoals bij wareman.
Niet iedereen heeft het bedrijf vlak bij zijn woonplaats zitten.
Hoe moet het dan met al die timmermannen/loodgieters/cv-monteurs enz?
We kunnen kijken welke partij er tegen deze onzalige plannen is, en daar vervolgens op stemmen bij de aankomende verkiezingen.
Wie weet het? SP? VVD?
Het is de bedoeling van de overheid om het hun zo moeilijk mogelijk te maken. Ze knijpen de "gewone" burger zo ver uit als ze kunnen. De elite krijgt elk jaar een forse salarisverhoging of bonus als het hun zo uitkomt.
Schulden worden geherstructureerd. Behalve bij de gewone man of kleine mkb er.
Het bestuur van ING krijgt over 2010 een bonus die bijna even groot is als het jaarsalaris. Verder krijgt de top voor 2011 een salarisverhoging. Dit bleek donderdag uit het jaarverslag van het financieel concern, dat nog 5 miljard euro aan staatssteun moet terugbetalen.
Ook bij bijv essent/nuon is een salaris van meer dan 800000 ex bonus heel normaal.
Deze mensen laten hun autootje wel rijden en compenseren dit weer met een salarisverhoging.
Ook Griekenland moet wat worden kwijtgescholden.
U krijgt de rekening gepresenteerd van asociaal wanbeleid.
En ik kan u helaas niet geruststellen want ze gaan nog even door en er komt nog meer aan. Dit is pas het topje van de ijsberg.
Ze spelen (on)bewust het spelletje tot hoever kunnen we gaan.
Ik hoop dat ik ongelijk krijg maar dat spelletje kan weleens heel dramatisch gaan aflopen voor iedereen. En dat was niet nodig geweest.
Re: Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
lijkt me raar dat ze je daarom kunnen ontslaan. er moet een gegronde reden zijn om iemand te mogen ontslaan.wareman schreef:ja, en als ik zeg ik hoef de bus niet meer. dan zeggen ze je past niet in je functie zoek maar andere baan.
ik vndt het allemaal zorgwekkend.
wat voor werk doe je ? als je specialistisch werk doet willen ze je ook niet zomaar kwijt neem ik aan.
Re: Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
Ik denk dat dit inderdaad nog maar een begin is en het nogthesaint schreef:En ik kan u helaas niet geruststellen want ze gaan nog even door en er komt nog meer aan. Dit is pas het topje van de ijsberg.
Ze spelen (on)bewust het spelletje tot hoever kunnen we gaan.
Ik hoop dat ik ongelijk krijg maar dat spelletje kan weleens heel dramatisch gaan aflopen voor iedereen. En dat was niet nodig geweest.
veel erger en erger gaat worden.
Re: Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
Ik snap het argument 'maar dan moet ik eerst (in mijn eigen tijd) naar mijn werk' niet, het gros van de Nederlandse bevolking moet 's-morgens naar zijn werk en als ik om me heen kijk zijn reistijden van een uur of meer echt niet uitzonderlijk.
En die tijd wordt ook niet betaald.
En die tijd wordt ook niet betaald.
Re: Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
Klopt het gros van de mensen moet ook in eigen tijd rijden en moetenbprosman schreef:Ik snap het argument 'maar dan moet ik eerst (in mijn eigen tijd) naar mijn werk' niet, het gros van de Nederlandse bevolking moet 's-morgens naar zijn werk en als ik om me heen kijk zijn reistijden van een uur of meer echt niet uitzonderlijk.
En die tijd wordt ook niet betaald.
ook hun eigen brandstof, auto verzekering, wegenbelasting, onderhoud auto betalen.
Re: Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
Dat klopt natuurlijk wel wat jullie zeggen, maar veel mensen die reizen naar één vaste plek, een kantoor o.i.d. Die weten wat (ongeveer) hun reistijd en afstand is.Chocomelk schreef: Klopt het gros van de mensen moet ook in eigen tijd rijden en moeten
ook hun eigen brandstof, auto verzekering, wegenbelasting, onderhoud auto betalen.
Ikzelf als monteur in de beveiliging, en zo zijn er natuurlijk vele collega's met mij (verwarmingsmonteurs, aannemers e.d.) die hebben nooit een vaste werkplek.
Vaak moet ik 's ochtends een uur tot anderhalf uur rijden om bij de eerste klant te komen.
Als ik dan 's ochtends ook nog eens eerst een uurtje moet rijden om mijn bus op te halen, en 's avonds een uur om hem weer weg te brengen, worden het wel erg lange dagen.
Re: Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
Het klopt ook weer wat jij schrijft dat je dus eerder moet gaan vertrekken omthecure schreef:
Dat klopt natuurlijk wel wat jullie zeggen, maar veel mensen die reizen naar één vaste plek, een kantoor o.i.d. Die weten wat (ongeveer) hun reistijd en afstand is.
Ikzelf als monteur in de beveiliging, en zo zijn er natuurlijk vele collega's met mij (verwarmingsmonteurs, aannemers e.d.) die hebben nooit een vaste werkplek.
Vaak moet ik 's ochtends een uur tot anderhalf uur rijden om bij de eerste klant te komen.
Als ik dan 's ochtends ook nog eens eerst een uurtje moet rijden om mijn bus op te halen, en 's avonds een uur om hem weer weg te brengen, worden het wel erg lange dagen.
je bus op te halen bij je werkgever en vanuit daar naar je werkplek(ken) moet rijden.
Kost je dus meer tijd en worden lange dagen, tegenover dat staat dat veel andere mensen wel kosten hebben zoals brandstof, wegenbelasting, onderhoud van de auto wat jij al die tijd niet had.
De autobedrijven zullen er baat bij hebben want er zullen veel mensen een tweede auto moeten gaan aanschaffen als bijvoorbeeld de partner in de auto rijd ivm haar haar/zijn werk want man had meestal de bedrijfsbus/auto bij huis om mee naar het werk te gaan.
Re: Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
Ja en daar heb jij wel weer gelijk in.Chocomelk schreef: Het klopt ook weer wat jij schrijft dat je dus eerder moet gaan vertrekken om
je bus op te halen bij je werkgever en vanuit daar naar je werkplek(ken) moet rijden.
Kost je dus meer tijd en worden lange dagen, tegenover dat staat dat veel andere mensen wel kosten hebben zoals brandstof, wegenbelasting, onderhoud van de auto wat jij niet hebt.
De autobedrijven zullen er baat bij hebben want er zullen veel mensen een tweede auto moeten gaan aanschaffen als bijvoorbeeld de partner in de auto rijd ivm haar haar/zijn werk want man had meestal de bedrijfsbus/auto bij huis om mee naar het werk te gaan.
Echter is het wel zo dat veel beroepen waar mensen een bedrijfsbus bij nodig hebben (bouwvakkers, timmermannen, loodgieters), in de laagste inkomensgroepen zitten.
Deze werknemers kunnen de kosten van een extra auto of de bijtelling echt niet dragen.
Als ze 200 euro per maand moeten bijtellen dan hebben ze een baan met een inkomen op bijstandsniveau
Kun je net zo goed thuisblijven.
Kantoorbanen worden vaak gewoon beter betaald dan de lichamelijke beroepen.
Die 2e auto gaat er bij mij ook echt niet komen, 1 auto is al duur genoeg en die heeft mijn vrouw nodig voor haar werk.
Dan maar fietsen als het er echt van komt.
Maar ik moet het nog zien of de soep echt zo heet wordt gegeten als deze geserveerd wordt.
Re: Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
Ze moeten die bijtelling voor de geel kentekens doorvoeren, en de grijs kentekens laten voor wat het is. De middenmoot van Nederland is weer de dupe.
Re: Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
Inderdaad. ze willen de personen leaseauto's aanpakken, maar pakken zo (onbedoeld?) ook de bestelbussen ermee.steeef schreef:Ze moeten die bijtelling voor de geel kentekens doorvoeren, en de grijs kentekens laten voor wat het is. De middenmoot van Nederland is weer de dupe.
De functies waarbij je een (personen)leaseauto ter beschikking hebt, zijn meestal de goed betaalde functies (accountmanager, consultant enz).
Met deze mensen heb ik geen medelijden en kunnen die extra kosten heus wel dragen.
Het gros van deze mensen rijdt de auto toch al privé en heeft dus al bijtelling.
Het gaat dus weer om de 'kleine man' die gestraft wordt. Echter deze mensen zijn net zo onmisbaar.
zonder hen geen huizen om in te wonen, geen wegen op op te rijden, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Re: Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
En vanmorgen hoorde ik op de radio,dat de NS ,nu de km vergoeding er af gaat ,ze de kaartjes voor het OV omhoog gooien ,omdat er nu veel de "auto" laten staan en met het OV gaan.
Niet normaal!!!
Niet normaal!!!