LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
Re: Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
Die 1500 was een jaarbedrag.
Het ging om de extra belasting die hij moet betalen omdat hij niet meer 'gratis' met de bus naar zijn werk zou kunnen gaan. Als hij volgend jaar daarvoor een bijtelling zou moeten betalen, dan betekent dat een bijtelling die tot 1500 extra heffing leidt.
Een andere situatie was het als hij zulk werk had dat hij, in plaats van gebruik te maken van de bus, met zijn eigen vervoer zou gaan. Dan zou de werkgever daar waarschijnlijk 19 ct/km voor hebben moeten vergoeden. Ook in dat geval zou de verandering van netto vergoeding naar bruto vergoeding tot een achteruitgang van ongeveer 1500 euro per jaar leiden.
Maar waar de discussie in dit topic over gaat is dat sommige mensen, om de een of andere reden, vinden dat iemand die met de bus van de zaak naar zijn werk gaat, die 1500 achteruitgang niet zou hoeven te hebben en iemand die met zijn eigen vervoer moet reizen wel.
Het ging om de extra belasting die hij moet betalen omdat hij niet meer 'gratis' met de bus naar zijn werk zou kunnen gaan. Als hij volgend jaar daarvoor een bijtelling zou moeten betalen, dan betekent dat een bijtelling die tot 1500 extra heffing leidt.
Een andere situatie was het als hij zulk werk had dat hij, in plaats van gebruik te maken van de bus, met zijn eigen vervoer zou gaan. Dan zou de werkgever daar waarschijnlijk 19 ct/km voor hebben moeten vergoeden. Ook in dat geval zou de verandering van netto vergoeding naar bruto vergoeding tot een achteruitgang van ongeveer 1500 euro per jaar leiden.
Maar waar de discussie in dit topic over gaat is dat sommige mensen, om de een of andere reden, vinden dat iemand die met de bus van de zaak naar zijn werk gaat, die 1500 achteruitgang niet zou hoeven te hebben en iemand die met zijn eigen vervoer moet reizen wel.
-
- Berichten: 1871
- Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27
Re: Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
ik vind het hoe dan ook ronduit belachelijk dat je zou moeten betalen omdat je gaat werken.Maar waar de discussie in dit topic over gaat is dat sommige mensen, om de een of andere reden, vinden dat iemand die met de bus van de zaak naar zijn werk gaat, die 1500 achteruitgang niet zou hoeven te hebben en iemand die met zijn eigen vervoer moet reizen wel.
volgens mij werken mensen om te verdienen, om de huur, g/w/l, zorg, eten, drinken, etc etc te kunnen betalen.
maar neeeeeeeee, de regering vind dat allemaal maar onzin, gewoon uitmelken die burgers, wij geven al het geld wel uit aan andere landen die het verkloten en zaken die nergens op slaan.
onze ned. burgers ondernemen toch geen stappen, nee, ze klagen veel maar de straat opgaan en de regering eens goed laten weten hoe we als kiezers er over denken? ach dat doen ze al niet meer zoals in de jaren '80
je kunt hier precies lezen wie voor deze partijen in de kunduz coalitie hebben gekozen.
18 miljard bezuinigen (aftroggelen) en 40 miljard weggooien, het kan allemaal hier in nederland.
ik zou zeggen probeer het zelf eens bij de bank voor elkaar te krijgen?????
Re: Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
De 5 zijn gewoon bang dat Geert Wilders de Premier word en na het schrappen van de Cavia Politie per 1 januari 2013 hetzelfde met deze maatregel gaat doen...
Het kost deze 5 partijen dus gewoon teveel zetels!
En hoe kom je als bedrijf straks aan personeel als niemand meer ver wil reizen?
Of moet een werkgever maar naar een plek verhuizen naar Vinex Locatie of Slaapstad?
Als je werknemers niet willen verhuizen, laten we de fabrieken die meestal VVD stemmen toch even verplaatsen?
Als ik verhuis en de rest van mijn wijk ook om deze reden blijft er een lege spookstad achter en naast het industrie terrein is geen huis meer te krijgen.
Willen we dat?
Het kost deze 5 partijen dus gewoon teveel zetels!
En hoe kom je als bedrijf straks aan personeel als niemand meer ver wil reizen?
Of moet een werkgever maar naar een plek verhuizen naar Vinex Locatie of Slaapstad?
Als je werknemers niet willen verhuizen, laten we de fabrieken die meestal VVD stemmen toch even verplaatsen?
Als ik verhuis en de rest van mijn wijk ook om deze reden blijft er een lege spookstad achter en naast het industrie terrein is geen huis meer te krijgen.
Willen we dat?
-
- Berichten: 1700
- Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28
Re: Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
ik neem even mijn man ! hij is midden en laagspannings monteur , het magazijn en hoofdkantoor zit 60 km van ons huis vandaan. in dat magazijn en op kantoor is hij 3 of 4 x per week om zijn bus te bevoorraden en zijn opdrachten te halen ,voor de rest start hij zijn werk dag vanuit ons huis en hoeft niet iedere dag terug naar de zaak ! hij heeft zijn werkgebied over de hele veluwe en een stuk achterhoek .hij werk alleen samen met een kraanmachinist die ook naar de werkplek komt met kraantje ect. ik zou niet weten hoe hij het zou op moeten lossen ! we weten ook nog helemaal niet wat dit op termijn voor zijn reiskosten gaat betekenen maar dan zal het inleveren worden omdat het in onze ogen niet op te lossen isChocomelk schreef:Storingsdiensten dan moet men gewoon in het bezit zijn aan huis van een werkbus maar anders niet.thecure schreef:als de werkgever in een straal van pak hem beet 10 kilometer woont zou dat kunnen.
maar vaak zit de werkgever op één centrale plek en hebben ze monteurs verspreid over het land wonen om de klanten te bedienen in de betreffende regio's.
Plus, waar veel mensen (en ik ook) mee zitten zijn storingdiensten. in geval van een storing moet je snel bij de klant kunnen zijn.
Alle andere mensen moeten ook gewoon met fiets/trein/bus/auto naar het werk toe en kost ook hun geld.
Re: Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
Is er nou niemand die het nieuws leest
De kans dat de zogenaamde 'forensentaks', het afschaffen van de onbelaste reiskostenvergoeding, ook daadwerkelijk uitgevoerd gaat worden, is zeer klein. Vier van de vijf partijen van het Lenteakkoord trekken hun handen ervan af.
-
- Berichten: 1700
- Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28
Re: Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
ja dus allemaal op de juiste partij stemmen ik zie het ook allemaal nog niet zo snel gebeuren!bprosman schreef:Is er nou niemand die het nieuws leest
De kans dat de zogenaamde 'forensentaks', het afschaffen van de onbelaste reiskostenvergoeding, ook daadwerkelijk uitgevoerd gaat worden, is zeer klein. Vier van de vijf partijen van het Lenteakkoord trekken hun handen ervan af.
Re: Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
Uit het autoweek journaal (te zien op autoweek.nl) blijkt dat na gesprekken van autoweek met de partijen, alleen de VVD voor een volledige terugdraaiing van de maatregel is, met inbegrip van de bijtelling.
De andere partijen (pvda, sp, cda) willen de forenzentaks wel terugdraaien, maar alleen de onbelaste vergoeding.
De status van de eerste rit van huis naar de werkplek blijft volgens deze partijen een prive-rit.
doe er dus je voordeel mee met de komende verkiezingen.
De andere partijen (pvda, sp, cda) willen de forenzentaks wel terugdraaien, maar alleen de onbelaste vergoeding.
De status van de eerste rit van huis naar de werkplek blijft volgens deze partijen een prive-rit.
doe er dus je voordeel mee met de komende verkiezingen.
Re: Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
een lichtpuntje:
ZOETERMEER - Ook al gaat de belasting op woon-werkverkeer door, de lastenverzwaring voor wat betreft de bestelauto wordt daarvan uitgezonderd. Dit hebben de politieke partijen gezegd tijdens het EVO-verkiezingsdebat.
De belasting van woon-werkverkeer met de bestelauto van de zaak is een ongelukkig onderdeel van de bezuinigingsplannen. "We moeten er zeker naar kijken, want dit onderdeel dreigt verkeerd uit te pakken", zei D66-Kamerlid Schouw. "Het staat boven aan ons lijstje van wijzigingsvoorstellen", voegde VVD-Kamerlid Elias daar aan toe.
Ook CDA en ChristenUnie willen van deze lastenverzwaring af. GroenLinks geeft het "niet de schoonheidsprijs", maar er zijn volgens deze partij belangrijkere zaken om te regelen. De PvdA, die niet mee heeft getekend voor het lenteakkoord waarin die 'forenzentaks' is opgenomen, wil deze belasting meteen na de verkiezingen terugdraaien.
Re: Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
Dat wordt een zeer lastig uitvoerbare uitzondering. Want wie moet in dat geval wel betalen en wie niet? Stel je de grens op grijs kenteken of niet? Dan kunnen een hoop bouwvakkers-bussen misschien buiten de boot vallen. Wordt het onderscheid of iemand van huis naar zijn werkgever gaat of naar een klant? Dan neem je in een klap ook de hele detacherings-groep mee, terwijl dat waarschijnlijk juist niet de bedoeling is. Hoe zou je dus het onderscheid moeten gaan maken?
Re: Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
Ambulante werknemers zoals bouwvakkers, thuiszorgmedewerkers enz. worden gelukkig uitgezonderd van de forenzentaks.
Pas als er langer dan een jaar naar een vast adres wordt gereisd, is er sprake van de forenzentaks.
Dus mocht de forenzentaks toch doorgaan, hebben deze mensen in ieder geval geen last.
Pas als er langer dan een jaar naar een vast adres wordt gereisd, is er sprake van de forenzentaks.
Dus mocht de forenzentaks toch doorgaan, hebben deze mensen in ieder geval geen last.
Re: Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
Ik heb het begrepen, ja. Als je meer dan een jaar op 1 plek werkt, ben je de pineut. Tenminste, als je met je eigen auto rijdt. Dan moet je over de vergoeding, die vaak al niet eens de totale kosten dekt, ook nog eens belasting gaan betalen.
Als je van je werk een lease-auto 'krijgt', die het gros van de mensen sowieso ook al privé gebruikt, dan hoef je nog steeds alleen de fiscale bijtelling te betalen, heb ik begrepen. Dan verandert er voor de meesten dus niets. Die 'grootverbruikers' hebben nog steeds geen enkele prikkel om een keertje de auto te laten staan, ook niet voor privé.
Als je van je werk een lease-auto 'krijgt', die het gros van de mensen sowieso ook al privé gebruikt, dan hoef je nog steeds alleen de fiscale bijtelling te betalen, heb ik begrepen. Dan verandert er voor de meesten dus niets. Die 'grootverbruikers' hebben nog steeds geen enkele prikkel om een keertje de auto te laten staan, ook niet voor privé.
Re: Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
Dat klopt, voor de mensen die al bijtelling hebben veranderd helemaal niets. dus deze mensen kunnen de auto lekker onbeperkt blijven gebruiken.
Waar ik ook op doelde met mijn bericht zijn de mensen met een busje van de zaak. De meeste gebruiken het busje niet prive (is er niet eens geschikt voor) en deze zouden toch bijtelling moeten gaan betalen.
Doordat nu besloten is dat ritten van huis direct naar de klant geen privé ritten zijn (als er teminste niet langer dan een jaar naar dezelfde klant gereisd wordt) hoeven deze werknemers ook geen bijtelling te betalen over hun bus.
Waar ik ook op doelde met mijn bericht zijn de mensen met een busje van de zaak. De meeste gebruiken het busje niet prive (is er niet eens geschikt voor) en deze zouden toch bijtelling moeten gaan betalen.
Doordat nu besloten is dat ritten van huis direct naar de klant geen privé ritten zijn (als er teminste niet langer dan een jaar naar dezelfde klant gereisd wordt) hoeven deze werknemers ook geen bijtelling te betalen over hun bus.
-
- Berichten: 1700
- Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28
Re: Bestelbus bijtelling (KUNDUZ AKKOORD)
ik hoop het echt! van mij mag het helemaal van de baanthecure schreef:Dat klopt, voor de mensen die al bijtelling hebben veranderd helemaal niets. dus deze mensen kunnen de auto lekker onbeperkt blijven gebruiken.
Waar ik ook op doelde met mijn bericht zijn de mensen met een busje van de zaak. De meeste gebruiken het busje niet prive (is er niet eens geschikt voor) en deze zouden toch bijtelling moeten gaan betalen.
Doordat nu besloten is dat ritten van huis direct naar de klant geen privé ritten zijn (als er teminste niet langer dan een jaar naar dezelfde klant gereisd wordt) hoeven deze werknemers ook geen bijtelling te betalen over hun bus.