In augustus ging ik naar de garage voor een APK keuring van mijn Mitsubishi Colt. Ik had van de garage een brief gekregen met een bonnetje voor een gratis APK keuring, als actie, omdat zij van dealerschap gingen veranderen. Het was Mitsubishi en het werd KIA.
Ik heb mijn vader (ex-monteur, ex-APK keurmeester) mijn auto een beurt laten geven en alles was in orde. Mijn auto zou goed door de keuring komen.
Groot was mijn verbazing dan ook dat mijn auto werd afgekeurd omdat de midden-uitlaat lek zou zijn. Hij kon vervangen worden voor ca. 200 euro incl. montage. Ik vertrouwde het niet en ben weggegaan. Reeds bij het wegrijden hoorde ik een vreemd geluid aan mijn uitlaat. Dit werd steeds erger met rijden, het leek wel een racewagen.
Ik kon niets anders doen dan de uitlaat te laten vervangen door mijn vader. Ik stond verbijsterd toen hij me later het kapotte gedeelte van de uitlaat liet zien, er waren bewust gaatjes in geslagen met een priem o.i.d. zodat deze lek zou raken!!!! Buiten deze gaatjes was er niets aan de hand, het heeft me dus een nieuwe uitlaat + een nieuwe keuring gekost. Ik heb wel eens gehoord van dit soort praktijken, maar nooit gedacht dat een officiële dealer dit zou doen. De kosten van een gratis keuring op deze manier terug verdienen??
Ik heb het stuk uitlaat bewaard, een brief gestuurd naar de KIA garage, en geprobeerd mijn klacht door de Bovag af te laten handelen. Helaas is de garage geen Bovag lid, dus dat ging niet. Bij de ANWB rechtshulp zeiden ze dat ik geen poot heb om op te staan. Bewijs maar eens dat zíj die gaatjes geslagen hebben. Ik heb wel een rechtsbijstands verzekering, maar niet voor auto's. Ik kan helaas dus niets anders doen dan de garage zelf aanschrijven, en tot nu toe zonder resultaat.
Iemand tips/ook zo iets mee gemaakt?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bewuste sabotage APK keuring
Re: Bewuste sabotage APK keuring
Niet geheel, maar ik heb soortgelijks ook meegemaakt. Had mijn auto naar de BMW dealer gebracht voor een grote beurt en APK. Ik was totaal iets van 900 euro kwijt. Eenmaal thuisgekomen bleek er een kras van dik een meter op de bijrijderskant te zitten. NB. Ik was mijn auto elke week en ben er erg zuinig op, dus ik wist 100% zeker dat deze er nog niet op zat. Ik baalde natuurlijk enorm, maar ik dacht; zoiets kan natuurlijk gebeuren. Gelijk weer terug naar de dealer gereden en alles laten zien. Ze hebben me aangeboden om de kras proberen weg te cleanen (hiermee geven ze eigenlijk al aan dat het hun fout was). Die dag kreeg ik een leenauto van ze mee, zgn als service. Einde van de dag kom ik mijn auto halen en blijkt die kras er nog in te zitten. Deze was niet weg te polijsten. De dealer zei dat het niet weg gepolijst kon worden omdat deze kras te diep was. Dus ik op mijn beurt, vroeg wat er ging gebeuren, want ik verwachte wel dat zij dan de auto gingen spuiten.
Nee hoor, hun hadden die kras niet gemaakt en ik moest de leenauto ook maar betalen. Nooit betaald natuurlijk, maar ze wilden me ook op geen enkele manier tegemoetkomen. Ik moest het maar uitzoeken.
Op een gegeven moment ben ik zelfs op de zwarte lijst gezet, omdat zij vonden dat ik ze vals beschuldigde. Ik heb vervolgens verschillende instanties benaderd en geen van hen kon mij helpen. Denk aan Ombudsman, Anwb, BMW nederland etc etc.
Het ging uiteindelijk om een bedrag van ongeveer 500 euro, wat was voor hun nou de moeite om het te laten spuiten. Nu kom ik daar natuurlijk niet meer, maar ik zou in al die tijd al veel meer uitgeven dan 500 euro. Dan denk ik toch ook, wat zijn die dealers toch arrogant. Ze zijn liever een klant kwijt, dan iemand die eeuwig trouw is aan de dealer en die al zijn beurten daar laat doen.
Ik heb dit probleem opzij gezet en ga sindsdien niet meer naar dealers, maar gewoon naar vakgarages.
Kortom, er valt gewoon niks aan te doen. Het is hun woord tegen die van jou. Gewoon niet meer heengaan en vertel je verhaal rond. Dat is namelijke 'goede' mond-op-mondreclame. Laat ze maar lekker stikken en hopen dat ze snel failiet gaan
Succes verder!
Nee hoor, hun hadden die kras niet gemaakt en ik moest de leenauto ook maar betalen. Nooit betaald natuurlijk, maar ze wilden me ook op geen enkele manier tegemoetkomen. Ik moest het maar uitzoeken.
Op een gegeven moment ben ik zelfs op de zwarte lijst gezet, omdat zij vonden dat ik ze vals beschuldigde. Ik heb vervolgens verschillende instanties benaderd en geen van hen kon mij helpen. Denk aan Ombudsman, Anwb, BMW nederland etc etc.
Het ging uiteindelijk om een bedrag van ongeveer 500 euro, wat was voor hun nou de moeite om het te laten spuiten. Nu kom ik daar natuurlijk niet meer, maar ik zou in al die tijd al veel meer uitgeven dan 500 euro. Dan denk ik toch ook, wat zijn die dealers toch arrogant. Ze zijn liever een klant kwijt, dan iemand die eeuwig trouw is aan de dealer en die al zijn beurten daar laat doen.
Ik heb dit probleem opzij gezet en ga sindsdien niet meer naar dealers, maar gewoon naar vakgarages.
Kortom, er valt gewoon niks aan te doen. Het is hun woord tegen die van jou. Gewoon niet meer heengaan en vertel je verhaal rond. Dat is namelijke 'goede' mond-op-mondreclame. Laat ze maar lekker stikken en hopen dat ze snel failiet gaan
Succes verder!
-
reintje vitesse
Zelfde meegemaakt bij Landrover garage De Koning in Arnhem. Schoften zijn het. 
Oke, als we namen gaan noemen.. het was Kia dealer Kroymans in Rotterdam Ommoord.
Gj Visser, dat is ook een absurd verhaal. En het gaat om iets meer geld dan bij mij. Zonde hoor!
Toch ben ik benieuwd over een manier hoe je zo'n garage kunt dwarsbomen. Misschien ga ik een stukje in de plaatselijke krant zetten. Dan raken ze wel klanten kwijt.
Gj Visser, dat is ook een absurd verhaal. En het gaat om iets meer geld dan bij mij. Zonde hoor!
Toch ben ik benieuwd over een manier hoe je zo'n garage kunt dwarsbomen. Misschien ga ik een stukje in de plaatselijke krant zetten. Dan raken ze wel klanten kwijt.