LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bezine of diesel

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Sundancer

Bezine of diesel

Ongelezen bericht door Sundancer »

hoi :

Mijn (belgische) zoon gaat in nederland wonen en wil zich in nederland een auto aankopen .

De autohandelaar zegt dat het goedkoper rijden is op benzine dan op diesel daar de taxen en verzekering duurder zijn voor dieselrijders in nederland

De aankoop is wel voor particulier persoon dus geen bedrijfswagen .

kan iemand mij meer info geven betreffende dit
item.

Groetjes

dhc

Re: Bezine of diesel

Ongelezen bericht door dhc »

Ligt aan het aantal kilometers dat op jaarbasis wordt gereden.Kun je volgens mij op de site van de ANWB laten uitrekenen, of zoek op "omslagpunt".....

bdi

Re: Bezine of diesel

Ongelezen bericht door bdi »

Voor de bepaling van de motorrijtuigenbelasting kan je terecht op:
http://www.belastingdienst.nl/reken/mot ... belasting/

Verzekering is duurder omdat een auto met dieselmoter duurder is dan een vergelijkbare auto met een benzinemoter. Indien de auto alleen nog maar WA of WA+ is verzekerd, zal dit verschil minimaal zijn.
Afhankelijk van type auto en verbruik, zal bij de huidige brandstofprijzen, het omslagpunt ergens tussen de 25.000 en 35.000 kilometer liggen. Aangezien de kans dat de prijzen stijgen groter is dan ze dalen en het verschilprijs tussen beide brandstoffen eerder kleiner dan groter gaat worden, is gezien het Nederlandse belastingregime een aanschaf van een dieselauto alleen bij gegarandeerd veel kilometers zinvol.

Gesloten