LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BMW na checkup plots kapot
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 18 aug 2019 12:36
BMW na checkup plots kapot
ik heb een bmw z4 , 4,5 jaar oud , 55.00 km op de teller , altijd comform onderhoud in de bmw garage geweest , nu een check up laten doen omdat ik vind dat er te lang tussen de beurten in zit , bij 41.000 was er een rammeling te horen in motor , waarbij distributie ketting vervangen is , en nu motor kapot , zonder een lampje te gaan branden , zonder aanwijzing , stopt er mee , een week nadat die auto een check up had gehad waarbij vloei stoffen zijn bij gevuld . is er iets gebeurt tijdens die check upn is er aan iets gevoeld ? je komt het niet te weten , ze zeggen gewoom pech , kosten 15.300
Laatst gewijzigd door Radar op 18 aug 2019 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking
Re: BMW na checkup plots kapot
Hier kan je weinig mee, uw relaas is volkomen onduidelijk.
Er is naar de auto gekeken en er zijn wat vloeistoffen bijgevuld...
Wat is er nu stuk? Is alle koelvloeistof verdwenen?
Zat er geen olie meer in?
Is de koppakking eruit geknald?
Is de distributie verschoven( ervan uitgaande dat BMW een ketting heeft)
Moet de motor vervangen worden?
Er is naar de auto gekeken en er zijn wat vloeistoffen bijgevuld...
Wat is er nu stuk? Is alle koelvloeistof verdwenen?
Zat er geen olie meer in?
Is de koppakking eruit geknald?
Is de distributie verschoven( ervan uitgaande dat BMW een ketting heeft)
Moet de motor vervangen worden?
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: BMW na checkup plots kapot
Dus 14.000km geleden was er een rammel te horen. Was dat na het bezoek aan de garage verdwenen? U rijdt zo'n 12.000km per jaar, dus dit euvel zou een jaar geleden gespeeld hebben. Wat is er daarna gebeurd? Wat is er kapot?petrie1234 schreef: ↑18 aug 2019 12:43ik heb een bmw z4 , 4,5 jaar oud , 55.00 km op de teller , altijd comform onderhoud in de bmw garage geweest , nu een check up laten doen omdat ik vind dat er te lang tussen de beurten in zit , bij 41.000 was er een rammeling te horen in motor , waarbij distributie ketting vervangen is , en nu motor kapot , zonder een lampje te gaan branden , zonder aanwijzing , stopt er mee , een week nadat die auto een check up had gehad waarbij vloei stoffen zijn bij gevuld . is er iets gebeurt tijdens die check upn is er aan iets gevoeld ? je komt het niet te weten , ze zeggen gewoom pech , kosten 15.300
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: BMW na checkup plots kapot
Voor een offerte van €15.300,- verwacht ik iets duidelijker verhaal wat nu stuk is.
En reviseren of nieuwe motor, beide is mogelijk als we defect weten.
Totaal kapot is zelden het geval en zolang er geen zuiger via zijkant blok naar buiten is geramd is veel te herstellen voor minder.
Zelfs een Ruil motor is mogelijk, en de restwaarde huidige blok/oorzaak zal de statiegeld bepalen en kom je ver onder de €9.000,- volgens mijn ervaring.
Welke motor had U;
de 2.0 150 Pk.
de 2.2 170 pk
de 2.5 met 170 / 192 / 218 pk
de 3.0 met 231 of 265 Pk, want dat is ook bepalend voor prijskaartje en revisie kosten,
ja er zijn goedkopere 4 pitters en 6 cilinders.... in de Z4.
En reviseren of nieuwe motor, beide is mogelijk als we defect weten.
Totaal kapot is zelden het geval en zolang er geen zuiger via zijkant blok naar buiten is geramd is veel te herstellen voor minder.
Zelfs een Ruil motor is mogelijk, en de restwaarde huidige blok/oorzaak zal de statiegeld bepalen en kom je ver onder de €9.000,- volgens mijn ervaring.
Welke motor had U;
de 2.0 150 Pk.
de 2.2 170 pk
de 2.5 met 170 / 192 / 218 pk
de 3.0 met 231 of 265 Pk, want dat is ook bepalend voor prijskaartje en revisie kosten,
ja er zijn goedkopere 4 pitters en 6 cilinders.... in de Z4.
Re: BMW na checkup plots kapot
Als het schadebedrag werkelijk 15.300 is, dan is het probleem niet iets lulligs of zo maar serieus aan gort.
Ik gok op distributie gebeuren, het rammelen was al een voorbode. Ze hebben het rond de 40.000 vervangen, dat is trouwens al verdacht bij zo`n lage km stand.
De kop zou er dan af moeten liggen om de schade exact te bepalen, 2 kleppen krom of allemaal, en de krukaslagers natuurlijk want die krijgen een aardige opdonder. Dat rammelen of misschien was het wel bonken kan ook al duiden op slijtage van de krukaslagers, dat kan mede komen door de slijtage van de distributie. Kleppen die eerder of later open gaan en ga zo maar door.
Jammer dat ie ouder is dan 4 jaar, anders hadden we hebben graag gehad voor export.
Succes, in ieder geval.
Ik gok op distributie gebeuren, het rammelen was al een voorbode. Ze hebben het rond de 40.000 vervangen, dat is trouwens al verdacht bij zo`n lage km stand.
De kop zou er dan af moeten liggen om de schade exact te bepalen, 2 kleppen krom of allemaal, en de krukaslagers natuurlijk want die krijgen een aardige opdonder. Dat rammelen of misschien was het wel bonken kan ook al duiden op slijtage van de krukaslagers, dat kan mede komen door de slijtage van de distributie. Kleppen die eerder of later open gaan en ga zo maar door.
Jammer dat ie ouder is dan 4 jaar, anders hadden we hebben graag gehad voor export.
Succes, in ieder geval.
Re: BMW na checkup plots kapot
Tsja, Duitse auto's bieden heden ten dage alleen nog maar kwaliteitsgevoel, iets dat door heel veel mensen ten onrechte in verband wordt gebracht met kwaliteit...
ot:
- bij 41.000 km de distributieketting al vervangen duidt op een motor welke niet conform is met wat je van een motor mag verwachten, en al helemaal niet bij een auto welke altijd dealer-onderhouden is.
- zo'n grote schade bij 4.5 jaar en 55.000 km duidt daar opnieuw op.
- check dit eens: https://www.techservicecenter.nl/distri ... mw-n20b20/
- kortom: als u een rechtsbijstandsverzekering heeft: inschakelen ! want alles duidt op een ontwerp- cq constructiefout
ot:
- bij 41.000 km de distributieketting al vervangen duidt op een motor welke niet conform is met wat je van een motor mag verwachten, en al helemaal niet bij een auto welke altijd dealer-onderhouden is.
- zo'n grote schade bij 4.5 jaar en 55.000 km duidt daar opnieuw op.
- check dit eens: https://www.techservicecenter.nl/distri ... mw-n20b20/
- kortom: als u een rechtsbijstandsverzekering heeft: inschakelen ! want alles duidt op een ontwerp- cq constructiefout
Obelix1
vindt dit leuk
Re: BMW na checkup plots kapot
ja eens, schakel juridische hulp in en laat bij een onafhankelijke garage nazien wat er precies stuk is gegaan en VOORAl, waardoor!!!
Obelix1
vindt dit leuk
Re: BMW na checkup plots kapot
Geen idee wat er aan de hand is, maar wat zou je denken van een second-opinion. Heb voorheen bij de ANWB weleens een auto na laten kijken die ineens enorm trilde op het stuur. Bleek gewoon van de krik gedonderd, was ook niet gemeld.
Obelix1
vindt dit leuk
Re: BMW na checkup plots kapot
of een fout bij de klus aan de distributieketting. Waarvan het natuurlijk kul is dat ie met een dergelijke km stand vervangen moet worden. Zou denken dat er iets anders (ook) loos was wat niet herkend is.honza schreef: ↑21 aug 2019 13:03Tsja, Duitse auto's bieden heden ten dage alleen nog maar kwaliteitsgevoel, iets dat door heel veel mensen ten onrechte in verband wordt gebracht met kwaliteit...
ot:
- bij 41.000 km de distributieketting al vervangen duidt op een motor welke niet conform is met wat je van een motor mag verwachten, en al helemaal niet bij een auto welke altijd dealer-onderhouden is.
- zo'n grote schade bij 4.5 jaar en 55.000 km duidt daar opnieuw op.
- check dit eens: https://www.techservicecenter.nl/distri ... mw-n20b20/
- kortom: als u een rechtsbijstandsverzekering heeft: inschakelen ! want alles duidt op een ontwerp- cq constructiefout
-
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: BMW na checkup plots kapot
Dat Bmw goede auto's maakt is al jaren helaas een fabel (zelf een 5 serie met 8 cylinder gereden en als je niet handig bent wordt je het of je gaat failliet want letterlijk alles ging kapot).
Zonder aanvullende info. is dit topic gewoon nietszeggend. 41k is voor een ketting gewoon weinig maar er kan veel meer of iets anders aan de hand zijn geweest. Kennis van me had een 528 van ca. 3 jaar en 18K oud waar een kunststof rol was gebroken (bekende klacht bij die serie) waardoor de hele boel aan gort liep (en BMW ook zijn handen ervan trok) ook daar waren de voortekenen aanwezig en had de garage beter kunnen weten (maar er is een behoorlijk verschil tussen kunnen en ook moeten en aansprakelijk zijn).
Bijna nieuw blok plus werk zat toen overigens op 11K dus genoemd bedrag moet zeker goedkoper kunnen.
Zonder aanvullende info. is dit topic gewoon nietszeggend. 41k is voor een ketting gewoon weinig maar er kan veel meer of iets anders aan de hand zijn geweest. Kennis van me had een 528 van ca. 3 jaar en 18K oud waar een kunststof rol was gebroken (bekende klacht bij die serie) waardoor de hele boel aan gort liep (en BMW ook zijn handen ervan trok) ook daar waren de voortekenen aanwezig en had de garage beter kunnen weten (maar er is een behoorlijk verschil tussen kunnen en ook moeten en aansprakelijk zijn).
Bijna nieuw blok plus werk zat toen overigens op 11K dus genoemd bedrag moet zeker goedkoper kunnen.
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: BMW na checkup plots kapot
Bij 41.000 km distributie ketting vervangen......
Maar hebben ze ook gelijk de spanner gedaan?
Ik vermoed dat daar het probleem zit, nu Petrie1234 nog die alle eerdere antwoorden van ons allen mag beantwoorden
Maar hebben ze ook gelijk de spanner gedaan?
Ik vermoed dat daar het probleem zit, nu Petrie1234 nog die alle eerdere antwoorden van ons allen mag beantwoorden
Re: BMW na checkup plots kapot
betekent een slecht uitgevoerde reparatie eraan dan, en niet alles meegenomen wat moet, zie link van arizonakid. Dat bedrijf doet overigens reparatie wanneer het wel mis gaat voor nog geen 3000,-, klinkt stukken beter dan nieuw blok voor ruim 15k...
Dealers kunnen niets meer. stoppen er nieuw spul in maar revisie kunnen ze niet. (of doen ze wel maar schrijven wat anders...)
Had ook zoiets met een Jeep: diagnose dealer: tussenbak slijtage (klacht was geluid in aandrijflijn en af toe gevoel dat verdeling over de 4 wielen niet klopt). Advies tussenbak vervangen: 6500,-...
Nu is het een auto van 7 jaar oud met 200.000 km. Ga ik dat geld niet aan uitgeven voor reparatie.. Second opinion gevraagd bij onafhankelijk 4x4 specialist: probleem komt vnl doordat achterbanden niet gelijk in slijtage (1 bijna nieuw door karkasbreuk, ander half weg) rolomtrek geeft signalen aan electronische bak die bij gaat regelen, en daardoor komt dit. 1 band vervangen, voor zekerheid alle vloeistoffen. klaar voor 450,- restgeluid komt uit voorste differentieel, is geen probleem bij deze km stand... Ik heb het langzaam aan gehad met merkdealers... 4x4 specialist gaf trouwens aan dat wanneer het wel de tussenbak zou zijn revisie regio 1500-2000 zou zijn, incl btw. Heb dealer mail gestuurd met bevindingen, 0 reactie...
Dealers kunnen niets meer. stoppen er nieuw spul in maar revisie kunnen ze niet. (of doen ze wel maar schrijven wat anders...)
Had ook zoiets met een Jeep: diagnose dealer: tussenbak slijtage (klacht was geluid in aandrijflijn en af toe gevoel dat verdeling over de 4 wielen niet klopt). Advies tussenbak vervangen: 6500,-...
Nu is het een auto van 7 jaar oud met 200.000 km. Ga ik dat geld niet aan uitgeven voor reparatie.. Second opinion gevraagd bij onafhankelijk 4x4 specialist: probleem komt vnl doordat achterbanden niet gelijk in slijtage (1 bijna nieuw door karkasbreuk, ander half weg) rolomtrek geeft signalen aan electronische bak die bij gaat regelen, en daardoor komt dit. 1 band vervangen, voor zekerheid alle vloeistoffen. klaar voor 450,- restgeluid komt uit voorste differentieel, is geen probleem bij deze km stand... Ik heb het langzaam aan gehad met merkdealers... 4x4 specialist gaf trouwens aan dat wanneer het wel de tussenbak zou zijn revisie regio 1500-2000 zou zijn, incl btw. Heb dealer mail gestuurd met bevindingen, 0 reactie...
Re: BMW na checkup plots kapot
ligt er maar aan wie er zo zuinig was om maar 1 band te vervangen (doorgaans is dat de klant en dan zijn de gevolgen ook voor hem). Sowiezo zou ik dit bij geen enkele auto doen (verkeerde zuinigheid) maar bij een aantal merken met 4wd (volvo is er berucht voor) is een ongelijke slijtage (ook tussen voor en achter) vragen om veel ellende en in no time defecten (zijn meerdere auto's waar in de gebruikershandleiding staat dat alle banden qua slijtage binnen een range moeten zitten, en dat boekje is echt bedoeld voor de gebruiker en niet voor de garage).
Re: BMW na checkup plots kapot
Wij hebben TS een PB gestuurd met de vraag om nog eens te reageren in dit topic en te vertellen over de stand van zaken.
Radar ^KL
Radar ^KL
Frantic2
, Komkommertijd
en chrisd1
vinden dit leuk