we kochten in 2001 een nieuwe clio ludo 14-16v de auto liep in het begin al niet lekker met een koude motor
hij haperde heel erg of hij 20 jaar oud was
bij 25.000 km gingen er 2 bobines stuk
wij de garage gebeld uitgelecht dat da auto niet goed liep
we kragen een montuer aan de lijn die zij dat het de bobines wel eens konden zijn want dat kwam vaker voor
wij de auto gebracht en laten maken
of we even toen die gemaakt was 400euro wilden betalen
de auto was toen 9 maanden oud
gingen we niet mee akkoort renault nederland gebeld en het voor elkaar gekregen dat wij 20%betaalden en renaut 80%
[DIT WAS BIJ BOGANE VENENDAAL]
toen hij net 2 jaar was geweest waren we in duitsland op vakantie
gingen de andere 2 bobines stuk
wij naar de duitse garage
die weten pas wat service is we werden gelijk geholpen kregen koffie en wat te eten[hebben er 4uur gezeten]
auto werd gerepareert en gewassen[koste niks het wassen]
en ze deden ook 20% voor ons en 80% voor hun[terwijl hij al buiten de garantie viel [echt klasse die service]
toe is de auto pas lekker gaan lopen met 4 nieuwe bobines
hij is inmiddels verkocht maar ik zou graag willen weten of er meer mensen zijn met dit probleem
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bobines van renault clio die stuk gaan
Re: bobines van renault clio die stuk gaan
a) Ikzelf heb een Megane 2001(oct) 1.6 gehad. Hier gingen na 40000km 2 bobines kapot (1 1/2 jaar). Valt dan onder coulance regeling 80% Renault 20% voor jezelf.
Dit LIJKT redelijk maar is het niet, gezien het feit dat het hier duidelijk om een fabricagefout gaat (zie ook rest van dit verhaal), Renault zou 100% moeten vergoeden!
b) Vriend en collega van mij heeft een Renault Megane Scenic, na ~32000km bobine kapot.
c) Vriend van mij heeft ook een Renault Megane Scenic en is al 4 keer teruggegaan
met kapotte bobine!!! (gisteren stuurde hij mij een bericht dat de 4e kaport was gegaan)
d) Na mijn bobine problemen heb ik nog 2 x stilgestaan op de snelweg, ik ben toen een willekeurige garage binnengestapt om te kunnen telefoneren met de Route "Service". In die garage stond iemand die direct zei: Hee, zeker je bobine kapot, die persoon had voor zijn bedrijf 4 Renaults rijden en ze waren allemaal al kapot gegaan!
Ik zou willen dat radar hier aandacht aan zou besteden, dit is echt een fabrieksfout waar de klanten van Renault voor 20% de dupe worden!
Mijn kosten waren trouwens E70,00, het lijkt niet veel, maar als je dat 4 x krijgt is dat toch een behoorlijke som.
Dit LIJKT redelijk maar is het niet, gezien het feit dat het hier duidelijk om een fabricagefout gaat (zie ook rest van dit verhaal), Renault zou 100% moeten vergoeden!
b) Vriend en collega van mij heeft een Renault Megane Scenic, na ~32000km bobine kapot.
c) Vriend van mij heeft ook een Renault Megane Scenic en is al 4 keer teruggegaan
met kapotte bobine!!! (gisteren stuurde hij mij een bericht dat de 4e kaport was gegaan)
d) Na mijn bobine problemen heb ik nog 2 x stilgestaan op de snelweg, ik ben toen een willekeurige garage binnengestapt om te kunnen telefoneren met de Route "Service". In die garage stond iemand die direct zei: Hee, zeker je bobine kapot, die persoon had voor zijn bedrijf 4 Renaults rijden en ze waren allemaal al kapot gegaan!
Ik zou willen dat radar hier aandacht aan zou besteden, dit is echt een fabrieksfout waar de klanten van Renault voor 20% de dupe worden!
Mijn kosten waren trouwens E70,00, het lijkt niet veel, maar als je dat 4 x krijgt is dat toch een behoorlijke som.
dus het zijn meerdere modellen die er last van hebben en niet alleen de 14-16v
over dat je bij een andere garege was en ze zeggen ZEKER DE BOBINES
heb ik ook nog meegemaakt
de laatste beurt voor we hem in ruilde heb ik hem bij de vriend van mijn zwager een beurt laten geven
en die deed de klep los en zei gelijk O er zitten al 4 nieuwe bobines in
en bij renault maar ontkennen dat het een fabrieksfout is
ik weet niet of ik nog een keer een renault koop
heb nu peugeot 206 sw 35.000 op teller en nog geen enkel probleem
[bedankt voor je reaktie]
over dat je bij een andere garege was en ze zeggen ZEKER DE BOBINES
heb ik ook nog meegemaakt
de laatste beurt voor we hem in ruilde heb ik hem bij de vriend van mijn zwager een beurt laten geven
en die deed de klep los en zei gelijk O er zitten al 4 nieuwe bobines in
en bij renault maar ontkennen dat het een fabrieksfout is
ik weet niet of ik nog een keer een renault koop
heb nu peugeot 206 sw 35.000 op teller en nog geen enkel probleem
[bedankt voor je reaktie]
Bij een auto van 9 maanden moet dat toch gewoon garantie zijn !!!!
Peter
Peter
Ik zou graag meerdere reacties zien mbt deze 80/20 regeling, deugt
volgens mij niet niet in de garantieperiode en niet BUITEN de garantieperiode. Dit is gewoon een fabricagefout!
volgens mij niet niet in de garantieperiode en niet BUITEN de garantieperiode. Dit is gewoon een fabricagefout!
Wij hebben een Renault Megane uit 2001 waarvan in 10 maanden allevier de bobines al zijn vervangen.
Bij de laatste keer zijn de twee laatste in een keer vervangen om te voorkomen dat we binnen een aantal maanden weer in de garage zouden staan.
Bij de laatste keer zijn de twee laatste in een keer vervangen om te voorkomen dat we binnen een aantal maanden weer in de garage zouden staan.
In 2001 kochten wij een Renault Clio 14 16v. En jawel, in 2,5 jaar tijd zijn de bobines (tot nu toe) in totaal 4 keer stuk gegaan! De garage deed bij de laatste keer nog grappig 'nu zal het niet meer gebeuren, want ze zijn nu alle vier vervangen!' We kregen na de garantieperiode (van toen nog maar 1 jaar!) een coulance regeling van 80-20%. We hebben dit iedere keer wel betaald, maar na de vierde(!) keer hebben we een klachtenbrief naar het hoofdkantoor van Renault gestuurd. Uiteindelijk zijn de kosten die we gemaakt hadden, zoals het hoort, keurig door Renault terugbetaald.
Dus: stuur een klachtenbrief naar Renault en je krijgt in ieder geval je geld terug...
Dus: stuur een klachtenbrief naar Renault en je krijgt in ieder geval je geld terug...
Ik heb meerdere elektronische storingen aan m'n Clio 1.4 16V gehad, en ook de bobine-problemen. De ANWB heeft in de Wegenwachtinstructies met 'known errors' zelfs een specificatie van types/merken die geregeld voor problemen zorgen. Dat zegt al genoeg.
Men plaatst vanaf de fabriek vaak een goedkoper type dat voor problemen zorgt. Aangezien iedereen standaard al een compensatie van 80% onder de noemer 'commerciele bijdrage' ontvangt weet je genoeg: renault erkent duidelijk de eigen schuld. Al is die mijns inziens geen 80% maar 100%...
Men plaatst vanaf de fabriek vaak een goedkoper type dat voor problemen zorgt. Aangezien iedereen standaard al een compensatie van 80% onder de noemer 'commerciele bijdrage' ontvangt weet je genoeg: renault erkent duidelijk de eigen schuld. Al is die mijns inziens geen 80% maar 100%...