al enige tijd gelegen hebben wij de auto naar de garage gebracht i.v.m het vervangen van de bombines.
Misschien hebben andere mensen ook hetzelfde probleem.
wilt u dan hier een reactie plaatsen hieronder.
Hartelijk bedankt.
Marinus Leusink
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bombines van Audi A4
Re: Bombines van Audi A4
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn VW golf. Ik heb al 3 keer stilgestaan door problemen met de bobines inmiddels zijn al 3 van de 4 bobines vervangen. De VW dealer wil echter ondanks mijn verzoek niet de 4de bobine vervangen totdat ik voor de 4de keer stil kom te staan.
VW weet dat het kwaliteitsproblemen heeft met de bobines in een groot aantal VWs en AUDIs maar wil in Nederland nog niet overgaan tot het vervangen van de bobines totdat ze stuk gaan.
Helaas geen goede service.
VW weet dat het kwaliteitsproblemen heeft met de bobines in een groot aantal VWs en AUDIs maar wil in Nederland nog niet overgaan tot het vervangen van de bobines totdat ze stuk gaan.
Helaas geen goede service.
Ik heb met mijn AUDI A4 van april 2001 met nog geen 37.000 km op de teller al 3x stilgestaan met inderdaad een defecte bobine. Bij de laatste 2x (april 2002 en december 2002) ca. 14 dagen moeten wachten omdat er in heel Nederland geen Audi A4 bobine meer te krijgen was. Ze sturen je wel nog de volgende dag een rekening "onder coulance" terwijl ze het probleem onderkennen, maar de dealer/garage het probleem afschuift naar de importeur PON. De laatste keer hadden ze ook nog het lef om een rekening te sturen voor vervangend vervoer omdat de mobiliteitsgarantie alleen maximaal 5 dagen dekt (stuur deze rekeningen zonder postzegel gewoon terug). Ofschoon alle Audi/VW dealers + de importeur PON dat er een serieus probleem is met de bobine gaan ze niet over tot een terugroep actie maar wachten ze tot de bobine (onderdeel kost 70 euro)het begeeft en sturen dan een rekening coulance. Naast de Audi's hebben ook de VW Passats en VW Bora dezelfde problemen met bobines. Als dit probleem via de media bekend wordt zullen er ongetwijfeld heel veel Audi en VW rijders reageren. Al met al hele slechte service !!!!!!
de duitse leverancier van de bobines is inmiddels failliet. mijn collega stond binnen een maand al stil met zijn gloednieuwe a4 avant en auto heeft bijna een maand in de garage gestaan voordat onderdelen er waren. eigenlijk een schande voor zo'n merk
Beste mede lotgenoten, nogmaals de verklaring voor de naam PON (voor als je er ooit eens na de koop mee te maken krijgt):
P robleem
O plossen door
N ooit coulance te verlenen
P robleem
O plossen door
N ooit coulance te verlenen