Vorig jaar heb ik twee auto's bij een bosch service punt gekocht. Een bedrijf in Leeuwarden. Bij eerste, een VW Sharan, kostte het veel moeite,om gedaan te krijgen, dat de afspraken werden nagekomen. Er was steeds weer uitstel van levering, de gekochte dakrails zaten er pas na drie maanden op en zaken die niet klopten, werden pas na veel aandringen gemaakt. Zo is mijn vrouw meerdere malen langsgeweest met klachten over de airco en pas na een keer of vijf was men bereid, om iets te doen, dan alleen een ritje maken en te zeggen, dat er niets aan de hand was. In diezelfde tijd kocht ik er een Golf. Ook daar werden er overeengekomen dingen niet of of niet goed nagekomen.
Er werd mij overigens verzekerd, dat die Golf net alles nieuw had, van uitlaat tot accu, maar na korte tijd viel de accu uit en ging de achterdemper stuk.
Het acculampje van de Sharan brandde. ik ging naar de garage. Die zet er een nieuwe v-snaar om. En stuurt mij weg. Ik zie dat het lampje nog brandt en stop even bij huis. Bij weer starten geen stroom. Of ik zelf maar zorgen, dat de auto bij het bedrijf komt. En uiteindelijk blijkt daar, dat de dynamo stuk is. Was binnen 5 seconden geconstateerd. Commentaar: toen ik er in reed, brandde het lampje niet meer.
DeSharan was het verhaal, was van vrienden geweest. En alles was zo goed en zo geweldig..........
Maar een vriendinnetje van de buren herkende de auto als hun oude auto en kent de mensen van de garage absoluut niet.
Toen ik die golf aanbood voor reparatie, een riem had de distributieriem geraakt en zo beschadigd, dat de auto niet meer kon rijden, werd ik eerst voor het feit gesteld, dat er opeens schade was ontstaan aan mijn auto (zie mijn stukje over pechhulp) Mijn garage beweert in ieder geval, dat zij dat niet gedaan hebben.
Na een paar dagen was de auto klaar. Ze hadden alle riemen vervangen en verder was er volgens hen geen motorschade. Rekening E360,-- Maar na ongeveer dezelfde hoeveelheid km, sotnd mijn zoon met een totaal vernielde cylinderkope, nokkenas e.d. langs de weg in Rockanje.
Weer de pechhulp en die bracht hem naar een bedrijf, die na E108,-- constateerde, dat de schade groot was en dat hij hem kon maken voor E1324,--.
De eerste monteur vond het helemaal niet raar, dat dit was gebeurd. Hij had, volgens hem, kosten bespaard door die motor niet eerder beter te bekijken en te onderzoeken.. Het werd een praten tegen de bierkaai en ik zocht de eigenaar op, die na mijn strakke kijken uiteindelijk maar vond, dat ik de rekening maar moest verscheuren. Maar hij wilde de auto graag maken. Maar ja, hoe de auto daar krijgen? Dat kon hij wel, maar toen ik zei, dat dit wel erg duur zou worden (240 km) beaamde hij dat.
uiteindelijk heeft iemand uit de buurt, die ik ken, de auto voor E700,-- gemaakt.
Ik heb over bovenstaande mijn beklag gedaan bij Bosch, maar die vinden het na een aantal weken nog steeds niet nodig om daa rop te reageren. Dus wat u doet, moet u weten, maar ik ga nooit weer naar een Bosch bedrijf. volgens mij zijn die fraaie folders over garantie en deskundigheid van de bedrijven, een soort sprookjesverhalen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bosch service
Re: Bosch service
Wat heeft Bosch hier in hemelsnaam mee te maken. Bosch is geen garantiebedrijf of iets dergelijks. Het bordje Boschservice wil hoogstens zeggen dat dit bedrijf dynamo's van Bosch kan repareren. Dat is echt alles.
Ik ga er van uit dat U de Bovag bedoelt, maar die zitten ook niet in Den Bosch maar in Bunnik.
U zult uw wagens dus waarschijnlijk bij een normale garage hebben gekocht, waar U geen garantie heeft gekregen of iets dergelijks. Persoonlijk vind ik het dus niet slim dat U bij zo'n bedrijf 1 auto koopt, laat staan 2 auto's als de eerste auto al problemen leverde!!!
Ik ga er van uit dat U de Bovag bedoelt, maar die zitten ook niet in Den Bosch maar in Bunnik.
U zult uw wagens dus waarschijnlijk bij een normale garage hebben gekocht, waar U geen garantie heeft gekregen of iets dergelijks. Persoonlijk vind ik het dus niet slim dat U bij zo'n bedrijf 1 auto koopt, laat staan 2 auto's als de eerste auto al problemen leverde!!!
Re: Bosch service
Ho, sorry!!!
Ik zag door alle Bosches de bosch niet meer. U heeft niet gezegd dat ze in Den Bosch zaten, dus dat stukje tekst van mij is niet correct.
Ik zag door alle Bosches de bosch niet meer. U heeft niet gezegd dat ze in Den Bosch zaten, dus dat stukje tekst van mij is niet correct.