LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] C1 Garantie
C1 Garantie
verwijderd bericht
Laatst gewijzigd door suzan020 op 29 nov 2012 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: C1 Garantie
Beste Suzan,
Waarchijnlijk kan er inderdaad geen aanspraak gemaakt worden op garantie.
Het ventilatiesysteem is kennelijk vervuild door vuil van buitenaf dat het systeem binnen heeft kunnen komen middels het rooster aande buitenkant van de auto (bij de voorruit) en uw zusje moet zelf dit rooster af en toe op vervuilingen (blad van bomen etc.) controleren en dit verwijderen, dit valt onder het onderhouden van de auto.
Met vriendelijke groet,
John.
Waarchijnlijk kan er inderdaad geen aanspraak gemaakt worden op garantie.
Het ventilatiesysteem is kennelijk vervuild door vuil van buitenaf dat het systeem binnen heeft kunnen komen middels het rooster aande buitenkant van de auto (bij de voorruit) en uw zusje moet zelf dit rooster af en toe op vervuilingen (blad van bomen etc.) controleren en dit verwijderen, dit valt onder het onderhouden van de auto.
Met vriendelijke groet,
John.
Ik heb net de dealer gebeld waar ze deze auto heeft gekocht en die vond het een heel apart verhaal en vertelde mij dat ik anders even citroen nederland moest bellen en dit verhaal uitleggen.
U kunt het altijd proberen!
Misschien wil men uw zus enige coulance geven en kan zij een korting krijgen op de reparatiekosten.
Formeel heeft uw zus echter geen recht op garantie.
Misschien wil men uw zus enige coulance geven en kan zij een korting krijgen op de reparatiekosten.
Formeel heeft uw zus echter geen recht op garantie.
suzan020
Natuurlijk valt deze reparatie onder de garantie. Het ventilatiegesysteem hoort zo te zijn dat er geen invloeden van buitenaf op in kunnen werken. Advies: bij de verkoper én bij de importeur eisen dat het defekt wél onder de garantie valt.
Maxiem.
Natuurlijk valt deze reparatie onder de garantie. Het ventilatiegesysteem hoort zo te zijn dat er geen invloeden van buitenaf op in kunnen werken. Advies: bij de verkoper én bij de importeur eisen dat het defekt wél onder de garantie valt.
Maxiem.
Beste Suzan,MAXIEM schreef:suzan020
Maxiem.
De auto zal altijd goed moeten worden onderhouden. Deze reparatie is ontstaan door het niet goed schoonhouden van de genoemde roosters, het schoonhouden (van de roosters) valt onder onderhoud.
Deze reparatie valt dan ook natuurlijk niet onder garantie.
Mogelijk kan er sprake zijn van coulance, Peugeot is dit echter niet verplicht. Het eisen van het afhandelen onder garantie kan een averrechts effect hebben waardoor een (eventueel aanwezige) succesvolle claim op coulance niet meer tot de mogelijkheden behoort.
Het opvolgen van het advies Maxime is dan ook onverstandig.
Wacht even wie zegt dat dit te maken heeft met het schoonhouden van de roosters zij haalt alle bladeren enz van haar auto af , maar als zo'n rotbesje of wat dat ook mocht zijn ertussen valt en jij er dus niet met je vingers bij kunt dan is het je eigen schuld. je had dan "een grote hoes over je auto moet gooien" of "gaas over je roosters laten zetten" een beetje apart allemaal.
Ik heb voor haar een email naar Citroen Nederland gestuurd en zal dit afwachten, het onderdeel wat ze hebben vervangen kost 13,- en het arbeidsloon was de rest.
En als het van binnen uit kapot was gegaan dan viel het wel onder de garantie , als deze kapot was gegaan van binnen uit dan had iemand toch bewust aan dat ding lopen rotzooien of zie ik het weer anders.
Ik wacht wel op wat ze zeggen in ieder geval bedankt aan een ieder die heeft gereageerd
Ik heb voor haar een email naar Citroen Nederland gestuurd en zal dit afwachten, het onderdeel wat ze hebben vervangen kost 13,- en het arbeidsloon was de rest.
En als het van binnen uit kapot was gegaan dan viel het wel onder de garantie , als deze kapot was gegaan van binnen uit dan had iemand toch bewust aan dat ding lopen rotzooien of zie ik het weer anders.
Ik wacht wel op wat ze zeggen in ieder geval bedankt aan een ieder die heeft gereageerd
Vreemd verhaal of niet: dit valt gewoon onder onderhoud. Onderhoud hoeft niet persé te betekenen dat het (gemakkelijk) zelf uit te voeren is.suzan020 schreef:Wacht even wie zegt dat dit te maken heeft met het schoonhouden van de roosters zij haalt alle bladeren enz van haar auto af , maar als zo'n rotbesje of wat dat ook mocht zijn ertussen valt en jij er dus niet met je vingers bij kunt dan is het je eigen schuld. je had dan "een grote hoes over je auto moet gooien" of "gaas over je roosters laten zetten" een beetje apart allemaal.
Ik vindt wel dat als de auto regelmatig zijn grote beurten heeft gehad dat de garage hier op had moeten letten.
De verhouding arbeidsloon / onderdelen is vreemd, zal wel komen doordat het hele dashboard moest worden gedemonteerd.
Wellicht wil Citroën enige coulance toepassen, succes!
Laatst gewijzigd door jlthkoch op 19 okt 2010 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat denk ik niet. Het is nl. een Citroen C1, dus Peugeot zal hier niks aan willen doenjlthkoch schreef:Wellicht wil Peugeot enige coulance toepassen, succes!
rednax schreef:Dat denk ik niet. Het is nl. een Citroen C1, dus Peugeot zal hier niks aan willen doenjlthkoch schreef:Wellicht wil Peugeot enige coulance toepassen, succes!
Heb het maar snel aangepast. Bedankt voor je oplettendheid!