LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] chevrolet aveo
chevrolet aveo
ik lees, dat er al meer mensen met roest- en kraakproblemen zijn. Mijn aveo is 2 jaar oud (in België gekocht, ben daar ook woonachtig) en bij bochten kraakt hij, dit lijkt overigens met kou erger te zijn. Ik heb dit al een keer aangegeven bij de garage, maar dit schijnt oa met de handrem te maken te hebben, maar gezien alle roestplekjes zou ik eigenlijk graag hebben, dat er eens door een onafhankelijke garage naar gekeken wordt. Ook ik heb al diverse roestplekken ontdekt, oa bij de scharnieren in de deurportieren, aan de ruitenwissers, aan de hendel om de benzineklep te openen, bij de contactpuntjes van de achterruitverwarming(deze zijn allemaal wel bijgewerkt door de garage en dit valt uiteraard onder de garantie, maar ik vind dit wel erg snel) en nu sinds kort een plekje op de motorkap. Qua technische mankementen mag ik nog niet klagen, maar ik vind dat die roest niet kan na 1,5-2 jaar. De aanschafprijs van de auto mag dan ook wel aantrekkelijk zijn, maar dan mag je toch verwachten, dat de auto niet onder je wegroest, dan moeten ze hem niet voor die prijs maken.
Re: chevrolet aveo
Beste Idemoree,
Roest is inderdaad niet gebruikelijk bij een auto van die leeftijd. Ik neem aan dat Chevrolet ook 6 jaar (of meer) garantie heeft tegen doorroesten van binnenuit? Op deze garantie kan je aanspraak maken, tenzij natuurlijk de roest is ontstaan door een gebrek aan de auto en niet bijvoorbeeld door een niet-bijgewerkte beschadiging van de lak.
Met vriendelijke groet,
John.
Roest is inderdaad niet gebruikelijk bij een auto van die leeftijd. Ik neem aan dat Chevrolet ook 6 jaar (of meer) garantie heeft tegen doorroesten van binnenuit? Op deze garantie kan je aanspraak maken, tenzij natuurlijk de roest is ontstaan door een gebrek aan de auto en niet bijvoorbeeld door een niet-bijgewerkte beschadiging van de lak.
Met vriendelijke groet,
John.
Re: chevrolet aveo
Wat let je om naar een onafhankelijke garage te stappen en de vraag te stellen : "wilt u hier even naar kijken ?"idemoree schreef: maar gezien alle roestplekjes zou ik eigenlijk graag hebben, dat er eens door een onafhankelijke garage naar gekeken wordt.
Niet zo moeilijk toch ?