wij hebben problemen met remsysteem (hydraulisch) van de chrysler voyager bouwjaar 1993. Dit onderdeel is niet te repareren en een nieuw onderdeel wordt voor dit bouwjaar niet meer gemaakt. We hebben de auto nu 4 jaar en we hebben hem gekocht bij de officieele chrysler dealer in amdsterdam op de Peter Braayweg 8. We zijn al aan het lijntje gehouden sinds februari van dit jaar.
De auto heeft 19 duizend gulden gekost, en de boodschap is duidelijk, gooi maar weg of blijf wachten tot je een ons weegt voor het onderdeel uit een andere auto gehaald zou kunnen worden die ingeleverd wordt of op een sloop staat. Bedankt chrysler voor de hulp, advies van chrysler : een andere auto kopen (bij hen)
Roland Okhuijsen
wat verwacht je dan van de dealer, dat hij uit eenzelfde auto die voor een beurt gebracht wordt het remsysteem sloopt en in jouw auto inbouwt?????????????????
Ook ik rijd, overigens met heel veel plezier een Voyager 2.5 td, bouwjaar 1997. Nadat ik bij Chrysler-dealer Vema in Den Bosch een nieuwe accu heb laten monteren, is de afstelling van het controlepaneel voor de ruitenwisserstanden en de airco van slag en blijven de controlelampjes van de airco knipperen. Deze moet opnieuw gereset worden. Men is eraan begonnen maar is halverwege gestopt, omdat men niet over de juiste instelcodes beschikte. Men zou, als er een auto van hetzelfde type en bouwjaar binnen kwam, deze gegevens hiervan aflezen en mij dan een seintje geven. Inmiddels is dit twee jaar geleden en bij de 4e keer informeren kreeg ik te horen, dat ik maar een nieuwe kachel erin moest laten zetten á € 300,00. Ik heb dit uiteraard niet gedaan, want mijn kachel, airco en ruitenwisserfuncties doen het allemaal en als ik een lange rit maak herstelt zich het controlepaneel zelfstandig, tot ik weer heb stilgestaan. Van je dealer moet je het maar hebben.
Tussentijds heb ik verschillende reparaties bij Kwikfit laten uitvoeren, naar grote tevredenheid.
Toen kreeg ik een mankement, welke Kwikfit niet kon verhelpen. Van drie kabels voor de gloeispiralen was de isolatie eraf gebrand, waardoor de kabels blank lagen en kortsluiting veroorzaakten. Ik had zondags de kabels tijdelijk van isolatietape voorien om ongelukken te voorkomen. Ik ben toen maandags toch weer naar dealer Vema gestapt met het verzoek, de kabels te vernieuwen. Ik kreeg te horen, dat men met zieken zat en het op maandag niet gerepareerd kon worden, maar wel op dinsdag, waarop ik hem achterliet. Dinsdag om 17.30 uur kreeg ik een seintje dat de auto klaar was en ik haalde hem op. De rekening was nog niet klaar en men kon mij alleen vertellen, dat de arbeidskosten op € 150,00 zouden komen, excl. materiaalkosten. Ik reed naar huis en mijn vreugde was al snel over. De auto maakte ontzettend veel kabaal en als ik het gaspedaal intrapte stotterde hij onzettend. Eenmaal tuisgekomen heb ik het direct telefonisch gemeld waarop ik een nonchalant ,, ik zie u dan morgen weer" te horen kreeg. Ik heb toen de motorkap geopend en mijn mond viel open van verbazing. Men had de luchtslang eraf gedraaid en voor het gemak maar los laten liggen. Foutje, zeg je dan, kan gebeuren. Als het dat was o.k, maar toen zie ik dat men mijn tape van de kabels heeft afgehaald en gewoon nieuwe tape om de kabels heeft gedraaid in plaats van de kabels te hebben vernieuwd. Ik schat, dat ik er 15 minuten over gedaan heb en vermoed dat zij er 1 uur over gedaan moeten hebben. De rekening klopt dus niet echt en ik ben van plan, een aardig staartje hieraan te breien. Schandalig en bedrog!