Ik heb vorige maand bij de car-shop in eindhoven een chrysler voyager uit 1994 gekocht voor 1100 euro .Deze wagen zou met nieuwe APK geleverd worden !!!.Maar door drukte kan ik tegen dat de auto gekeurd wordt terug naar eindhoven om hem te laten keuren.
Nu is afgelopen dinsdag de distrubutie riem stuk gegaan onder het rijden .
Nu ben ik van mening dat als ze de auto toen ik hem kocht gekeurd hadden was dit gebrek mischienn aan het licht gekomen .
Weet of heeft iemand hier ervaring mee . Of heeft iemand ervaring met de Car-Shop in Eindhoven Son en Breugel
mvg
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Chrysler voyager 1994 gekocht bij Car-Shop in Eindhoven
-
Re: Chrysler voyager 1994 gekocht bij Car-Shop in Eindhoven
Tijdens de APK keuring kijkt men niet naar de staat van de distributieriem. De APK keuring dient er slechts voor dat er een veilig voertuig aan het verkeer deelneemt.
De distributieriem moet om de X aantal jaren of kilometers vervangen worden, en als er twijfel bestaat over de laatste vervanging kunt u de riem beter uit voorzorg vervangen!
Kortom, kwestie van geen goed onderhoud..... en de garage niet aan te rekenen. Desalniettemin succes met de Voyager..
De distributieriem moet om de X aantal jaren of kilometers vervangen worden, en als er twijfel bestaat over de laatste vervanging kunt u de riem beter uit voorzorg vervangen!
Kortom, kwestie van geen goed onderhoud..... en de garage niet aan te rekenen. Desalniettemin succes met de Voyager..
Re: Chrysler voyager 1994 gekocht bij Car-Shop in Eindhoven
Dit is helemaal waar. En je mag van geluk spreken als alleen de riem geknapt is, want een geknapte distributieriem eindigt maar al te vaak in een complete motorrevisie of een ruilmotor. En dát is duur!
Als je niet weet hoe lang de distributieriem al meegegaan is (en de verkoper je dat niet kan garanderen), vervang die riem (en de spanrollen) dan preventief, of beding die vervanging bij de aankoop.
Aan de buitenkant van de riem is niet te zien hoe lang deze nog mee zal gaan.
Als je niet weet hoe lang de distributieriem al meegegaan is (en de verkoper je dat niet kan garanderen), vervang die riem (en de spanrollen) dan preventief, of beding die vervanging bij de aankoop.
Aan de buitenkant van de riem is niet te zien hoe lang deze nog mee zal gaan.