Ik heb lange tijd het verbruik van mijn C1 bijgehouden (vanaf 1 oktober 2009 tot heden). Het gemiddelde verbruik komt uit op 1:18,3. Niet slecht. Ik schakel al snel, 20 naar de 3, 30 naar de 4, 40 naar de 5, tenzij ik wat sneller op moet trekken bij invoegen op de snelweg bijv. Ik rij gemiddeld zo'n 24.000 kilometer per jaar. Het klokje staat nu op 62000 kilometer. Afgezien van de standaard beurten heb ik de volgende reparatiekosten gehad:
2 nieuwe voorbanden michelin (160 euro incl montage)
1 achterdemper (110 euro incl montage)
2 nieuwe ruitewissers (35,00 incl montage)
Lekker goedkoop en de japanse driecilinder is een lekkere soepele motor waar je op zijn tijd best mee kan raggen.
Heb em op de autobahn geklokt op 165 echte km's per uur (op tomtom), de teller gaf ergens ver boven de 170 aan.
De deurrubber aan de bestuurderskant is echter wel kapot waardoor het qua geluid net lijkt alsof ik met de deur open rijd... Maar verder ben ik zeer tevreden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 23 sep 2010 22:59
Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?
Beste Toyota Aygo, Peugeot 107 en Citroen C1 (ex)rijders:
Sinds de aanschaf van mijn nieuwe Peugeot 107 afgelopen december heb ik last van ijsvorming en vochtoverlast op mijn voorruit aan de binnenzijde. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Het lijkt op een fabricage fout die overigens NIET bij alle auto's voorkomt van deze type. Ik wil iedere peugeot 107 rijder oproepen te reageren richting peugeot nederland via de klantenservice gratis nummer 0800-7384368 (en Toyota rijders en Citroen rijders dit ook te melden bij hun service center).
Als er meer van soortgelijke klachten binnenkomen, kunnen zij dit probleem ook nader bekijken en het niet afhandelen als een incident. Dealers geven namelijk aan dat het normaal is omdat ze de oorzaak niet kunnen vinden en ook niet verder naar het functioneren van de airco en ventilatiemechanisme zoeken en geven aandat je beter moet ventileren. Helaas, airco uit, raampje beetje open, verwarming niet te heet, buitenluchcirculatie aan, blazen op hoogste stand biedt ook geen soelaas... hoeveel beter kun je ventileren???).
Als je je auto parkeert met schone en droge binnenruiten en je na 10 minuten weer de auto instapt en opnieuw de binnenruiten met ijs moet krabben en smeltwater moet dweilen, dan lijkt mij dit niet normaal.
Laat je niet zomaar door de Dealer afschepen!
Sinds de aanschaf van mijn nieuwe Peugeot 107 afgelopen december heb ik last van ijsvorming en vochtoverlast op mijn voorruit aan de binnenzijde. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Het lijkt op een fabricage fout die overigens NIET bij alle auto's voorkomt van deze type. Ik wil iedere peugeot 107 rijder oproepen te reageren richting peugeot nederland via de klantenservice gratis nummer 0800-7384368 (en Toyota rijders en Citroen rijders dit ook te melden bij hun service center).
Als er meer van soortgelijke klachten binnenkomen, kunnen zij dit probleem ook nader bekijken en het niet afhandelen als een incident. Dealers geven namelijk aan dat het normaal is omdat ze de oorzaak niet kunnen vinden en ook niet verder naar het functioneren van de airco en ventilatiemechanisme zoeken en geven aandat je beter moet ventileren. Helaas, airco uit, raampje beetje open, verwarming niet te heet, buitenluchcirculatie aan, blazen op hoogste stand biedt ook geen soelaas... hoeveel beter kun je ventileren???).
Als je je auto parkeert met schone en droge binnenruiten en je na 10 minuten weer de auto instapt en opnieuw de binnenruiten met ijs moet krabben en smeltwater moet dweilen, dan lijkt mij dit niet normaal.
Laat je niet zomaar door de Dealer afschepen!
Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?
Heeft u wel eens onder uw vloermatten gevoeld naar natte bekleding?
Lekkage bij de achterlichten is een bekend probleem bij deze auto':s. Dit is bij de meeste auto':s een fabrieksfoutje. Omdat dit bekend is zou dit niet voor eigen rekening moeten zijn.
mijn 107 is vandaag voor de 3e keer terug geweest voor lekkage.
Onder de vloermat aan de passagierskant was veel vocht. Niet vochtig, maar gewoon nat. De druppels aan de vingers als je onder de mat voelde.
Eerste keer: Rubbers/fittingen achterlichting vervangen
Tweede keer dealer: ':Regengootjes': bij de deuren gemaakt.
Derde keer: aanpassing bij de portieren.
Lekkage bij de achterlichten is een bekend probleem bij deze auto':s. Dit is bij de meeste auto':s een fabrieksfoutje. Omdat dit bekend is zou dit niet voor eigen rekening moeten zijn.
mijn 107 is vandaag voor de 3e keer terug geweest voor lekkage.
Onder de vloermat aan de passagierskant was veel vocht. Niet vochtig, maar gewoon nat. De druppels aan de vingers als je onder de mat voelde.
Eerste keer: Rubbers/fittingen achterlichting vervangen
Tweede keer dealer: ':Regengootjes': bij de deuren gemaakt.
Derde keer: aanpassing bij de portieren.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 28 aug 2011 20:16
Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?
Ik heb ervaring met zowel de peugeot 107 3drs (XS) uit de lease en een toyota Aygo en nu mijn eigen "C1eend"
C1 : persoonlijk het leukste echt een haaien bek grill die peugeot heet nageaapt met een zilveren middenrand . Ik heb mijn eigen eerste C1eend nieuw gekocht , heb uiteraard ook gekeken naar de 107 en de aygo.
ik ben reuze blij dat ik voor de net wat praktischere C1 gekozen heb tov van een belgische import aygo (een nederlandse werd me te duur) , ook diverse deakls van peugeot afgeslagen omdat ze of net te veel gereden hadden of te oud en dus te duur .
in amper 4 maanden tijd al ruim 12900km op de teller zonder een ceendje pijn of problemen (klopt op hout) gemiddeld 1 op 25 (tussen de 1 op 20 - 1 op 30)
rij de laatste tijd wat vlotter door en dan haal je de 1 op dertig niet meer maar met deze auto kan ik minimaal 700 km op een tank doen en soms nog wel meer ook
ik heb een seduction plus (zeg maar de aangeklede basis uitvoering) maar wel airco en stuurbekrachtiging. Daarrnaast al wat nuttige updates uitgevoerd hoofdzakelijk intern de voiture technology.
Persoonlijk zou ik als het kan wachten op de nieuwe en dan als je die duurdere en zwaardere versie niet nodig hebben een model 2011 nemen voor een leuke prijs
Wat rij comfort ontlopen ze elkaar niet veel de c1 is een lekker scheurijzer maar je kan er ook gewoon super netjes en onder de limiet mee rijden , dat laatste doe ik als het even kan maar op 4 baans en met een splitsing voor mij hou ik de maximale snelheid aan op de tom tom dan maar een keertje minder zuinig
problemen zijn er wel maar niet bij mijn" c1eend " die mij keurig netjes en veilig van a naar b brengt en terug beloning lekkere tango peut en vandaag een was beurtje van 2,00 euro
de peugeot vondt ik lekkerder rijden dan de aygo maar veel lawaaiger dan de c1 (was model 2008 de 107) misschien dat de huidige peugeot ook stiller is , bij de C1 vraag ik me soms af of de moter wel loopt . de aygo heeft nog een nadeel de klep is kleiner dan van de c1 of 107 en smaller , dat komt door de licht units die naar binnen toe lopen
kortom ik zou voor de c1 gaan als ik niet al zo'n heerlijke auto had..
C1 : persoonlijk het leukste echt een haaien bek grill die peugeot heet nageaapt met een zilveren middenrand . Ik heb mijn eigen eerste C1eend nieuw gekocht , heb uiteraard ook gekeken naar de 107 en de aygo.
ik ben reuze blij dat ik voor de net wat praktischere C1 gekozen heb tov van een belgische import aygo (een nederlandse werd me te duur) , ook diverse deakls van peugeot afgeslagen omdat ze of net te veel gereden hadden of te oud en dus te duur .
in amper 4 maanden tijd al ruim 12900km op de teller zonder een ceendje pijn of problemen (klopt op hout) gemiddeld 1 op 25 (tussen de 1 op 20 - 1 op 30)
rij de laatste tijd wat vlotter door en dan haal je de 1 op dertig niet meer maar met deze auto kan ik minimaal 700 km op een tank doen en soms nog wel meer ook
ik heb een seduction plus (zeg maar de aangeklede basis uitvoering) maar wel airco en stuurbekrachtiging. Daarrnaast al wat nuttige updates uitgevoerd hoofdzakelijk intern de voiture technology.
Persoonlijk zou ik als het kan wachten op de nieuwe en dan als je die duurdere en zwaardere versie niet nodig hebben een model 2011 nemen voor een leuke prijs
Wat rij comfort ontlopen ze elkaar niet veel de c1 is een lekker scheurijzer maar je kan er ook gewoon super netjes en onder de limiet mee rijden , dat laatste doe ik als het even kan maar op 4 baans en met een splitsing voor mij hou ik de maximale snelheid aan op de tom tom dan maar een keertje minder zuinig
problemen zijn er wel maar niet bij mijn" c1eend " die mij keurig netjes en veilig van a naar b brengt en terug beloning lekkere tango peut en vandaag een was beurtje van 2,00 euro
de peugeot vondt ik lekkerder rijden dan de aygo maar veel lawaaiger dan de c1 (was model 2008 de 107) misschien dat de huidige peugeot ook stiller is , bij de C1 vraag ik me soms af of de moter wel loopt . de aygo heeft nog een nadeel de klep is kleiner dan van de c1 of 107 en smaller , dat komt door de licht units die naar binnen toe lopen
kortom ik zou voor de c1 gaan als ik niet al zo'n heerlijke auto had..
Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?
Wat zijn de veschillen
Hoe zit het bv met beenruimte achterin, grote van kofferbak, de motoren
Of is het verschil alleen aan de buitenkant.
Hoe zit het bv met beenruimte achterin, grote van kofferbak, de motoren
Of is het verschil alleen aan de buitenkant.
Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?
Ik rij een c1 seduction + (Sound & Cool+) uit mei 2011.
ik heb bewust voor de c1 gekozen omdat ik hem het leukst van de 3 ling vind en gewoon heerlijk rijdt
ik rij er gemiddeld 4.6 ltr / 100km (1:21.2) mee over 4300km dat ik het bij hou
ik ben 1.85 en kan er zeer goed inzitten , ja de kofferbak is klein maar daarom heb ik ook een 5 deur versie gekocht . twee kratjes op de achterbank en twee tassen achter de stoelen is meer dan genoeg ruimte voor de "weeshuistoers" zo als ik boodschappendoen noem.
in de achterbak passen 2 kratjes van blokker en daar past met gemak 4kg sinaasappels , 2 kg aardappelen en een helehoop andere spulllen en dan is er ook nog ruimte voor een jerrycan van 5 ltr voor nood
ik ben geen wilde rijder eerder rustig en vindt het een sport om zo goedkoop mogelijk te rijden .
als ik naar mijn werk rij is het meestal 100km op de a12 ik rij dan 90-95km/u prive rij ik redelijk met het verkeer mee tot 5-10km onder de snelheidslimiet . ik zit al heel snel in de 5e versnelling en als ik de airco niet nodig heb staat ie niet aan , net als de ventilator . de radio en lampen heb ik altijd aan en de tom tom ook
ik heb bewust voor de c1 gekozen omdat ik hem het leukst van de 3 ling vind en gewoon heerlijk rijdt
ik rij er gemiddeld 4.6 ltr / 100km (1:21.2) mee over 4300km dat ik het bij hou
ik ben 1.85 en kan er zeer goed inzitten , ja de kofferbak is klein maar daarom heb ik ook een 5 deur versie gekocht . twee kratjes op de achterbank en twee tassen achter de stoelen is meer dan genoeg ruimte voor de "weeshuistoers" zo als ik boodschappendoen noem.
in de achterbak passen 2 kratjes van blokker en daar past met gemak 4kg sinaasappels , 2 kg aardappelen en een helehoop andere spulllen en dan is er ook nog ruimte voor een jerrycan van 5 ltr voor nood
ik ben geen wilde rijder eerder rustig en vindt het een sport om zo goedkoop mogelijk te rijden .
als ik naar mijn werk rij is het meestal 100km op de a12 ik rij dan 90-95km/u prive rij ik redelijk met het verkeer mee tot 5-10km onder de snelheidslimiet . ik zit al heel snel in de 5e versnelling en als ik de airco niet nodig heb staat ie niet aan , net als de ventilator . de radio en lampen heb ik altijd aan en de tom tom ook