LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Citroënactie

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Johannes

Citroënactie

Ongelezen bericht door Johannes »

Citroën biedt de kopers van een nieuwe Citroën C8 4000 euro extra inruilprijs boven op de prijs van de ANWB-koerslijkst, (hoe slecht de dealers dat toepassen, was te zien in de tv-uitzending, mar dat terzijde).

Citroën kan beter géén extra inruilprijs boven op die koersprijs geven, maar 4000 euro korting geven op de NETTOprijs van de nieuwe auto. Dat resulteert voor de koper namelijk in een korting van niet 4000 euro, maar van 4760 euro! Dat verschil zit hem namelijk in de BTW, die de dealer anders ook alleen maar moet afdragen aan de fiscus, BTW die niet van toepassing is op de inruil, maar wel op de aankoop.
760 euro puur extra voordeel voor de klant.

Verder heeft de ANWB-koerslijst het nadeel dat daarin alleen maar auto's staan tot 7 jaar oud en menigeen heeft een oudere auto in te ruilen, of ruilt geen auto in.
Die 4000-euro-actie zou m.b.t. die gevallen analoog moeten worden toegepast (en dan liever in de vorm van niets op de koersprijs, maar 4000 euro korting op de NETTO-nieuwprijs. Ofwel 4760 euro op de brutoprijs).

Kritiek van de dealers op de ANWB-koerslijst als zou die niet reëel zijn, is mijns inziens niet terecht, aangezien die koerslijst gebaseerd is (volgens de ANWB) op echte marktcijfers.

Hop

Re: Citroënactie

Ongelezen bericht door Hop »

Begin zomer dit jaar wilde ik mijn auto inruilen voor een C8. Mijn huidige auto was net een jaar oud en er stonden nog geen prijzen van vermeld in het koerslijst-boekje van ANWB-BOVAG. Daar komt bij dat de dealer gebruik kan maken van of het boekje of de online database van de ANWB. Via de online database kwam een aanzienlijk hogere prijs voor mijn auto dan via het boekje. De verkoper vond toen mijn type auto van bouwjaar 2002 niet terug in het boekje, maar wilde niet de online database raadplegen. De actie zou alleen geldig zijn via "het boekje".

Ik vond toen en vind nog steeds dit een zeer misleidende actie. Ik zal mijn praktijkvoorbeeld schetsen:

Bij 3 andere merkdealers, die ik had bezocht voor een MPV van dezelfde prijsklasse, kreeg ik deze bedragen terug: EUR 28.000,--, 27.500,-- en 28.500,--. Bij Citroen kreeg ik volgens het boekje (met had voor het gemak maar een auto in het boekje geselecteerd van begin 2001, termijn mijn auto van 2002 was),
21.500,-- + 4.000,-- korting 25.500,-- terug. Na wat discussie is dat bedrag opgewaardeerd naar 27.000,--.
Vergelijk ik dit bedrag met dealers van andere merken, dan ben ik bij Citroen, ondanks de fantastisch klinkende actie, het meest ongunstig uit.

Uiteraard heb ik dan ook voor een ander merk gekozen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Op wel merk bromfiets rijdt U nu dan ?

lezer

Ongelezen bericht door lezer »

Dezelfde actie met dezelfde afhandeling door de dealers vond plaats met de Xsara Picasso.

Toshi

Ongelezen bericht door Toshi »

Inruilprijs is toch altijd hoger dan de koerslijst........

Gewoon even shoppen bij diverse dealers en je weet de inruilwaarde van je in te ruilen auto..........

Toshi vindt dat niet zo'n probleem 8)

R.Balk

Ongelezen bericht door R.Balk »

Ok ik heb getracht mijn auto in te ruilen volgens de A.N.W.B koerslijst was de auto 12200 euro waard volgens citroen kwam daar 4000 euro bovenop dus totaal 16500 euro.
Maar de citreon dealer in Eindhoven t/w vd Meulen Huizingalaan bood het respectabele bedrag van 10000 euro .
Een dag later een ander merk auto gekocht inruil zonder actie 13600 euro.
Dus voor mij GEEN citroen. :twisted:

Gesloten