LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] coulance
coulance
8 maand geleden kocht ik een vw golf uit 99 met 19000 km op de teller. nu 2 maanden nadat de bovag-garantie af is gelopen besluit ik omdat ik meer km ga rijden toch een diesel aan te schaffen. De vw-dealer ontdekt bij de inruil een "tik" in de motor."kantelzuiger" zegt hij zeer dure reparatie. Hij vindt dat ik hier volledig voor de kosten op moet draaien. Ik vind van niet.Een auto moet toch langer meedraaien dan 30000 km?
Re: coulance
In principe krijg je een coulance nadat de fabrieksgarantie is afgelopen. Afhankelijk van de kilometerstand en leeftijd van de auto wordt kan een fabriekant bijdragen aan een reparatie. Dit zal vaak niet de 100 % zijn, maar beter iets dan niets.
Het enige is dat wanneer een auto als occasion wordt verkocht, de fabrieks garantie vaak komt te vervallen. De verkopende partij kiest dan vaak om zelf een garantie afgeven. Er zijn verschillende soorten garanties, waaronder de Bovag Occasion de meest bekende is. Laat je echter GOED informeren over de verkopende partij, wat voor occasion garantie deze levert met de auto.
Tegenwoordig is er sprake van de Europese conformiteitsbeginsel. Dit betekent dat een klant mag verwachten van een product dat het een bepaalde tijd mee gaat. Dit is echter nog niet getoets, dus juridisch is er hier nog geen duidelijkheid over.
Succes ermee!
Het enige is dat wanneer een auto als occasion wordt verkocht, de fabrieks garantie vaak komt te vervallen. De verkopende partij kiest dan vaak om zelf een garantie afgeven. Er zijn verschillende soorten garanties, waaronder de Bovag Occasion de meest bekende is. Laat je echter GOED informeren over de verkopende partij, wat voor occasion garantie deze levert met de auto.
Tegenwoordig is er sprake van de Europese conformiteitsbeginsel. Dit betekent dat een klant mag verwachten van een product dat het een bepaalde tijd mee gaat. Dit is echter nog niet getoets, dus juridisch is er hier nog geen duidelijkheid over.
Succes ermee!
Re: coulance
Als de auto al die jaren bij de VW-dealer in onderhoud is geweest en u de auto ook bij de VW-dealer heeft gekocht, zou u inprincipe mogen rekenen op een redelijke tegemoet koming.
Mocht dat zo zijn, en u krijgt geen tegemoetkoming dan weet u een ding zeker.... Dat u bij deze VW-dealer in elk geval geen auto moet kopen...
Mocht dat zo zijn, en u krijgt geen tegemoetkoming dan weet u een ding zeker.... Dat u bij deze VW-dealer in elk geval geen auto moet kopen...