LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de pinpas lezer bij de benzinepomp

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
ruud barnasconi

de pinpas lezer bij de benzinepomp

Ongelezen bericht door ruud barnasconi »

mijn lokale BP benzinestation heeft nog steeds GEEN pinpaslezer waarin IK mijn pinpas laat lezen. Hij haalt zijn schouders op als ik er vragen over stel.
Ik heb besloten er niet meer te kopen/komen.
Hoe zit het in de rest van Nederland?

vr.groeten RUUD.

richard

Re: de pinpas lezer bij de benzinepomp

Ongelezen bericht door richard »

Zelf ben ik medewerker op een BP station waar de klanten de pin pas ook "niet" zelf door de kaartlezer kunnen halen...BP heeft twee jaar geleden wel aangekondigt dit te willen veranderen vanwege het RSI risico, maar heeft dit bij ons nog niet gedaan.
Ik begrijp uw ongerustheid wel, maar bedenk wel dat het echt niet zo eenvoudig is om een extra kaartlezer achter de balie neer te zetten, mijn werkgever en collega's kunnen ieder moment binnen lopen en er hangt ook nog een bewakings camera achter de balie waarvan de banden nog enige tijd bewaard worden. Het is hier op niet zichtbaar welke pin code u in toetst. Het risico dat een medewerker betrapt wordt is erg groot. Bovendien heeft men ook met een gecopieerde pas nog altijd uw pin code nodig. Als u er voor zorgt dat niemmand die heeft is het risico vrijwel uitgesloten..... Waarom klaagt u niet bij BP in Rotterdam, daar zijn ze erg gevoellig voor...volgens mij...

hotlilchick

Ongelezen bericht door hotlilchick »

RSI?
Wat een onzin zeg. Dat krijg je alleen als je lange tijd achter elkaar dezelfde beweging maakt. Niet als je in een dienst van 8 uur of meer 80 x die pas erdoor heen haalt.

richard

Ongelezen bericht door richard »

U zegt 80x een paje door de kaartlezer halen....
Niet dus.....minimaal 200x... en 400x komt ook nog wel eens voor!!!!!.....
Maar RSI zal je daar niet zo gauw van over houden hoor...daar ben ik het wel mee eens...
Vroeger dacht men dat als de medewerker het pasje zelf door de kaartlezer haalde dat dit frauderende mensen eerder tegenhield.... maar die stelling bleek achterhaald.. daar kwan het RSI risico nog eens bij, volgens een een of ander onderzoekje....zo doende....

Gesloten