Dames/heren,
Deze week ging onze C3 uit 2003 met 60.000 km op de teller stuk (De auto start gewoon niet meer). De oorzaak blijkt nu een defecte hoofdcomputer. Kosten 1400 Euro. Dit nadat 2 jaar terug een andere computer (moduul?) die zo'n 600 Euro kostte de geest had gegeven. Mijn stelling richting dealer (waar de auto gekocht en altijd in onderhoud is geweest), is dat ik vindt dat een auto langer dan 60000km met een computer moet doen. De stelling van de dealer is, dat voelt u al aankomen, dat dit typisch een geval van pech is (het gebeurd zelden). Overigens deden ze er ruim 4 uur over om uberhaupt uit te vinden wat er stuk was, wat ik ook absurt vnidt.
Ik vind dat om reden van mijn stelling de dealer een soort regeling zou moeten voorstellen. Hij is dat niet van zins en ook mijn "dreiging" dat ik dan via Citroen Nederland eea ga proberen werd gepareerd met de opmerking dat ik dat niet hoefde te proberen, omdat zij sowieso daar niets aan deden. Ik heb inderdaad wat reacties in die richting mbt storingen aan auto's. 2 jaar fabrieksgarantie, evt uitloop coulance regeling. Zal allemaal best, maar ik vindt 60000 km voor een computer gewoon te kort. Zijn er misschien nog tips of positieve ervaringen met citroen Nederland en/of haar dealers?
Alvast bedankt.
m.vr.gr.
Marcel Tiggelaven
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Defecte computer Citroen C3, kosten geheel voor berijder?
-
Re: Defecte computer Citroen C3, kosten geheel voor berijder?
Kilometers zijn niet relevant, de auto is 7 jaar oud! Dan kun je, uiteraard zou ik bijna zeggen, geen beroep doen op garantie in welke vorm dan ook.
Kansloze zaak, enne...vergeet niet dat het een Citroën is...die staan nou eenmaal niet bekend om hun betrouwbaarheid op electronisch gebied.
Kansloze zaak, enne...vergeet niet dat het een Citroën is...die staan nou eenmaal niet bekend om hun betrouwbaarheid op electronisch gebied.
Re: Defecte computer Citroen C3, kosten geheel voor berijder?
Absoluut mee eens, electronica en oudere types van Franse merken is nu eenmaal geen perfecte combinatie. Na 7 jaar is het best mogelijk dat de computer het begeeft.
Kilometerstand is voor dit soort onderdelen irrelevant. Het is geen onderdeel zoals bijv. een distributieriem, waarbij het aantal kilometers wel een grote rol speelt. Bij een computer zijn aspecten als leeftijd van de auto, weersomstandigheden, kwaliteit van gebruikte componenten, etc. van belang. Naar mijn mening valt de dealer niks te verwijten. Ik denk dat u moet accepteren dat dit valt onder zaken die aan een auto kapot kunnen gaan na verloop van tijd.
Kilometerstand is voor dit soort onderdelen irrelevant. Het is geen onderdeel zoals bijv. een distributieriem, waarbij het aantal kilometers wel een grote rol speelt. Bij een computer zijn aspecten als leeftijd van de auto, weersomstandigheden, kwaliteit van gebruikte componenten, etc. van belang. Naar mijn mening valt de dealer niks te verwijten. Ik denk dat u moet accepteren dat dit valt onder zaken die aan een auto kapot kunnen gaan na verloop van tijd.