Bij deze wil ik Opel Puma Delfzijl BV te Delfzijl en Opel Nederland voordragen voor een koude douche.
Niet alleen werd mij een splinternieuwe auto verkocht met een verborgen defect maar tevens werd
glashard enige coulance of garantie geweigerd door Opel Puma Delfzijl toen het defect zich openbaarde door een kapotte ECU
(Elektronische controle unit) en deze voor ruim 900 euro gerepareerd moest worden.
En dit slechts na 37000 gereden kilometers (auto was ruim 3 jaar oud).
Mij beroepend op de stelling dat je van een auto mag verwachten dat deze voldoet aan de eisen
die daaraan normaal gesproken gesteld mogen worden, en dat een ECU een autoleven (ruim 10-12 jaar) dient mee tegaan
was het antwoord van Opel Nederland BV dat men slechts hun eigen internationaal afgesproken garantie termijn hanteerd. Daar
deze verstreken was kwam ik niet in aanmerking voor garantie of coulance. Verder is het een kwalijke zaak dat Opel Nederland
dus impliciet aangeeft de nederlandse wetgeving op consumenten gebied naast zich neerleggen en zich te houden aan hun eigen regels.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Defecte ECU (Elektronische Controle Unit ) OPEL ASTRA
Re: Defecte ECU (Elektronische Controle Unit ) OPEL ASTRA
Dag pietB,
Er klopt iets niet in jouw verhaal. De auto is inmiddels 3 jaar oud en heeft 37000 km gelopen. Dan kun je wettelijk niet meer spreken van een verborgen defect. Dan had de ecu binnen het eerste halve jaar kapot moeten gaan. Je hebt gewoon pech en het zou netjes zijn als Opel Nederland bijvoorbeeld voor de helft de kosten voor haar rekening zou nemen. Doen ze dat niet, dan koop je natuurlijk nooit geen Opel meer en dat zou je hen fijntjes kunnen meedelen. Groeten, Ton.
Er klopt iets niet in jouw verhaal. De auto is inmiddels 3 jaar oud en heeft 37000 km gelopen. Dan kun je wettelijk niet meer spreken van een verborgen defect. Dan had de ecu binnen het eerste halve jaar kapot moeten gaan. Je hebt gewoon pech en het zou netjes zijn als Opel Nederland bijvoorbeeld voor de helft de kosten voor haar rekening zou nemen. Doen ze dat niet, dan koop je natuurlijk nooit geen Opel meer en dat zou je hen fijntjes kunnen meedelen. Groeten, Ton.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 07 aug 2004 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit is een bekend probleem van Astra's
Buurman had het ook en die kreeg wel ondanks afgelopen garantie op 2e hands auto wel een nieuwe er in, GRATIS wel te vertaan van de Mitsubishi garage waar hij hem 2e hands had gekocht
De service van Duitse en Franse garage's zijn gewoon erg slecht !
Buurman had het ook en die kreeg wel ondanks afgelopen garantie op 2e hands auto wel een nieuwe er in, GRATIS wel te vertaan van de Mitsubishi garage waar hij hem 2e hands had gekocht
De service van Duitse en Franse garage's zijn gewoon erg slecht !
surd behandeld door Puma. (Mijn auto(opel) is ook aangeschaft bij Puma (Veendam)). Men staat dus niet achter hun product (zowel Puma Als Opel Nederland). Je mag aannemen dat zo'n onderdeel normaal gesproken minimaal 10 jaar mee zou moeten kunnen. In uw geval zou het betalen van 3/10 deel van de reparatiekosten redelijk zijn geweest. Goed dat je het openbaar maakt. Weten andere mensen waar ze aan toe zijn bij een dergelijk bedrijf/merk!