LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Defecte elektronica in portierslot Seat Toledo

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
John Koelink

Defecte elektronica in portierslot Seat Toledo

Ongelezen bericht door John Koelink »

Ik ben in het bezit van een Seat Toledo 1.6 Sport uit sept. 1999, met KM-stand 26.000. De binnenverlichting bij het openen van het linker voorportier en de verklikker als je de koplampen vergeet uit te doen, werkt niet meer. Dit komt door een defect aan de elektronica in het slot van het linker voorportier. Kosten om dat te laten repareren bedragen € 235,00. De fabrieksgarantie is voorbij. De dealer zegt dat het buiten de coulanceregeling valt. Naar mijn mening kan je toch aanspraak maken op garantie, als je mag verwachten dat een product een langere levensduur heeft. Ik heb Pon Car B.V., de importeur, aangeschreven. Zij hebben negatief geantwoord, zij verwijzen naar de dealer en de coulanceregeling. Ik heb hen nu nogmaals aangeschreven en geschreven dat de dealer zegt dat het buiten de coulanceregeling valt. Ook schreef ik hen, dat het hier niet gaat om coulance, maar om het feit dat je een langere garantie dan de reguliere mag verwachten, volgens het Nieuw Burgerlijk Wetboek. Ik wacht nu weer op antwoord.

jvandebelt

Re: Defecte elektronica in portierslot Seat Toledo

Ongelezen bericht door jvandebelt »

Ik heb helaas een dergelijk geval en wil graag uitzoeken in hoeverre een caulance regeling is af te dwingen.
Bij mijn Volkswagen Touran van 28 maanden is door de VW garage een elektromechanisch defect in het portierslot achter geconstateerd.
De deur wou namelijk niet meer van slot. Zelfs van binnenuit was de deur niet open te krijgen.

Ik ben ook van mening dat redelijkerwijs mag worden verwacht dat een portierslot niet na 2 en half jaar al defecten vertoont. De auto is krap een half jaar uit de fabrieksgarantie!
De auto wordt keurig volgens het boekje door de VW garage onderhouden.
Ik zie dat uw geval zich reeds 6 jaar geleden heeft voorgedaan, kunt u de afloop van uw zaak medelen?

jvandebelt

Re: Defecte elektronica in portierslot Seat Toledo

Ongelezen bericht door jvandebelt »

Inmiddels zijn we een paar maanden verder. Het portierslot van mijn VW touran is gerepareerd (vervangen), echter in eerste instantie zonder toenadering van PON in de vorm van coulance.
Na een briefwisseling en een herinnering hieraan (telefonisch, ook gespeeld via de verkopende garage) is alsnog een coulance regeling getroffen. Het portierslot is volledig vergoed, de arbeidskosten zijn voor de helft vergoed. Een nette regeling volgens mij. Het is alleen jammer dat je er zelf achter aan moet met brief schrijven etc. Dat kost een boel tijd en energie. Het was in mijn ogen een stuk netter geweest wanneer er direkt, bij de coulance aanvraag ten tijde van de reparatie, een dergelijke regeling was getroffen.

Gesloten