LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Defecte radio/navigatie ford focus uit 2009

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Bknijn

Defecte radio/navigatie ford focus uit 2009

Ongelezen bericht door Bknijn »

Afgelopen zaterdag wilde mijn auto (een Ford Focus station uit 2009) plotseling niet meer starten. Na het opnieuw opladen van de accu functioneerde de auto en de radio weer. Maandagochtend toen ik mijn auto in wou stappen werkte de centrale deurvergrendelimg plotseling niet meer, hier maakt ik uit op dat mijn accu opnieuw leeg was en deze waarschijnlijk vervangen zou moeten worden. Vervolgens heb ik de accu nog een laatste maal opgeladen om hem vervolgens naar de Ford garage te brengen. Hierbij werd geconcludeerd dat er een nieuwe radio/navigatie in de auto zou moeten worden geplaatst, wat mij €500,- gaat kosten. De auto is altijd in onderhoud geweest bij de Ford garage en er is nooit iets vreemds gebeurt met mijn autoradio/navigatie. Daarbij heb ik ook gelezen dat er een groot aantal fords uit eerdere bouwjaren zijn teruggeroepen om dit mankement (mijn Ford valt hier niet onder). Is er enige mogelijkheid voor mij om deze schade vergoed te krijgen als garantie? Daarnaast is er sprake van schade aan een deel van de auto welke normaliter een autoleven mee zou moeten gaan, is er hier sprake van een ondeugdelijk product?

Ik hoop dat jullie mij bij deze kwestie kunnen helpen, ik voel me op dit moment nogal in de steek gelaten door mijn Ford dealer en Ford zelf.

Alvast heel veel dank!

thecure

Re: Defecte radio/navigatie ford focus uit 2009

Ongelezen bericht door thecure »

waarom zou een navigatie een autoleven mee moeten gaan? de auto is 7 jaar dus daar kan wel wat aan defect gaan.

en had u klachten ermee? ik lees alleen een klacht over de vergrendeling. overigens vind ik 500 euro voor een compleet navigatietoestel niet duur.

prem

Ongelezen bericht door prem »

Het lijkt me niet redelijk over garantie te spreken bij een wat oudere auto, hij is 7 jaar oud!
Dingen gaan nou eenmaal kapot ook al wordt ie bij Ford onderhouden.

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo »

Normaal gesproken is een auto geloof ik na zes jaar aan het einde van z'n economische levensduur, in de ogen van een fabrikant. Maar dat wil niet zeggen dat het normaal is je auto niet meer functioneert, kort na afloop van die periode. Als dat bij alle Ford Focussen van die serie zou gebeuren heeft Ford een groot probleem, want dat zou zo'n auto enorm in waarde dalen.

Je hebt ook zoiets als een redelijke verwachting van een product, ofwel het conformiteitsbeginsel.

Toch denk ik dat u weinig kans maakt bij Ford, want fabrikanten draaien zich hier meestal onderuit. Zie bv ook de problemen met de TSI-motoren van VAG. En inderdaad denk ik 500 euro voor een reparatie na zeven jaar -hoewel erg zuur- erbij hoort.

Gesloten