Ik rij een half jaar een corsa ecotec diesel. Afgelopen periode was ik op vakantie in zuid duitsland met lage buitentemperaturen van - 16 graden. De corsa heb ik 3 keer aan de kant moeten zetten wegens uitval dieselmotor. Via de opel Assistance, na 4 uur wachten in de kou, afgesleept naar Opel garage. Ik had winterdiesel getankt. Diesel gevlokt en brandstoffilter vervangen voor eigen rekening, geen garantie van opel. Zij beroepen zich op het feit dat het niet gaat om een ontwerpfoutDaarna nog 2 keer hetzelfde probleem en vele automobilisten met mij. Door de Opel garage in Ruhpolding Zuid Duitsland'werd mij geadviseerd om naar Salzburg te reizen, daar was diesel verkrijgbaar tot - 35 graden. Dus er is diesel op de markt die bij lage temperaturen niet vlokt.
Nu begrijp ik niet dat de oliemaatschappijen ervoor zorgen dat diesel bij extreem koud weer wordt aangepast. Voorkomt maatschappelijk heel veel kosten. Ik zag een oproep van mondial reisverzekeringen op internet om additieven mee te nemen als men op wintersport gaat.
In de gebruikershandleiding van de opel corsa wordt niets vermeld of gewaarschuwd om bij extreme kou de diesel met additieven bij te vullen om vlokken te voorkomen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] diesel in winterperiode
Re: diesel in winterperiode
Even kort gezegd: Opel is niet verantwoordelijk dat u "verkeerde" diesel tankt.
Dus het is logisch dat dit niet onder de garantie valt.
U zou evt de betreffende pompstation/leverancier aansprakelijk kunnen stellen.
Dus het is logisch dat dit niet onder de garantie valt.
U zou evt de betreffende pompstation/leverancier aansprakelijk kunnen stellen.
Re: diesel in winterperiode
In je tank zit in eerste instantie zomerdiesel. Als je winterdiesel tankt ga je mengen. Je bent dus niet direct maximaal beveiligd. Beste is je tank eerst zo ver mogelijk leeg te rijden voordat je op winterdiesel overgaat.