Groningen, 13 Februari 2009
Onlangs hoorde ik in mijn peugeot 106 1.4 sport uit 2001 een riem/ratelend geluid horen.
Na dit te hebben gehoord, ben ik richting de peugeot dealer gegaan en hebben het probleem gevonden.
het was de spanrol die problemen gaf, deze zit bij de distributiezijde. Ook direct een nieuwe riem gemonteerd.
aangezien ik de auto nu iets langer dan een halfjaar in bezit heb, en toen die tijd ook gekozen heb voor een nieuwe distributieset ( = distributieriem, spanrol etc )
Nu is de spanrol al stuk NA 10.000 km. normaal gesproken gaan deze pas stuk na 100.000 km.
de dealer gebeld waar ik de auto gekocht heb in dit geval een renault dealer, maar die wil mij niet tegemoet komen in de nieuwe gemaakte kosten, aangezien
ik de distributieriem en spanrol heb laten vernieuwen door de peugeot dealer.
Mag hij dit weigeren ?
Ook wil de renault dealer mij niet alleen de distributieset vergoeden.
Alvast bedankt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] distributieset geweigerd te vergoeden.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 13 feb 2009 13:40
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 12 feb 2009 21:44
Re: distributieset geweigerd te vergoeden.
De Renault-garage staat volledig in z'n recht. U had eerst die garage de mogelijkheid moeten geven om ZELF de schade/het probleem te bekijken.
Dit heeft U dus niet gedaan.
Hierdoor heeft U helaas GEEN verhaalspositie meer.
Dit heeft U dus niet gedaan.
Hierdoor heeft U helaas GEEN verhaalspositie meer.
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28
Re: distributieset geweigerd te vergoeden.
Inderdaad,
Je moet de delaer wle de kans geven om het op te lossen. Een telefoontje voor de reparatie had netjes geweest. Gewoon even overleggen.
Je moet de delaer wle de kans geven om het op te lossen. Een telefoontje voor de reparatie had netjes geweest. Gewoon even overleggen.