LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ditech motoren.

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
ikkkuh

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door ikkkuh »

Niemand hoeft mij te vertellen dat de di-techs uit 2001 geen dikke prut waren want als je kijkt hoeveel problemen ik heb gehad met de injecteur, startmoter e.d. en hoeveel ik kwijt ben geweest aan dat onding dan praten jullie wel anders die niet zon ding hebben..

Arie86

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door Arie86 »

Ik heb ook een Ditech gehad, en ik heb er 9000 km mee gereden, en nooit een probleem mee gehad. Het gaat er niet om of die nu opgevoerd is of niet, die van mij heeft altijd standaard gelopen, en deed het altijd goed. Ook 's morgens, na een koude nacht buiten te hebben gestaan, je kon het wel merken, maar hij deed het gewoon.
Het ligt ook eraan of je er zelf mee bezig bent geweest, opvoeren enzow, dat verandert je scooter motorisch al heel erg, waardoor ook problemen kunnen ontstaan. Laat je scooter dan ook maken bij een bekende dealer.

Ik heb er nooit geen problemen mee gehad, en ze kunnen de Ditech nu wel helemaal omlaag halen, maar dat is nergens voor nodig, ik zie genoeg Ditech's die het wel goed doen. Zoals mijne duzz ;)

wichi027

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door wichi027 »

Die prutser ( Colen van Gijn )van scootercare, is helemaal geen Aprlia dealer en heeft ook nog nooit een cursus gevolgd. Vandaar ook die verschrikkelijke domme uitspraken.Ook Trosradar zal eerst meer onderzoek moeten doen naar dat soort figuren die er in de uitzending op los braken, en er helemmal geen verstand van hebben. Je koopt och ook geen auto met garantie op een woonwagenkamp of bij een soort duister achterdeur handelaartje en dan zeggen tegen je vrienden dat je het bij een dealer hebt gekocht..Ook die van de Firma Wijtman uit Delft is al 2 Jaar dealer af vanwege *****prestatie"s. Koop bij een off Dealer dan worden alle problemen, net als van alle andere merken ( die ook wel div. problemen hebben, Yamaha en Peugeot om maar een paar merken te noemen,)netjes opgelost. Ik ken wel hele goede dealers die achter het produkt staan en die kunnen en mogen wat mij betreft met naam en toenaam vermeld worden op deze Forum.Dit alles van een bromfiets fanaat (Jan ) met meer dan veertig jaar in het vak zit en alle cursussen van Aprilia,Peugeot ,Yamha en Honda.enz heeft gevolgd.

brokken ding

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door brokken ding »

Ook ik heb een Ditech uit het jaar 2001 hij heeft tot de eerste beurt (7000 km) probleemloos gereden. Toen begon het, het ene na het andere bougietje ging kapot. Volgens mijn aprilia dealer ligt het aan de mengsmeeringsolie eerst gooide ik er TTX olie in later zei mijn dealer dat ik er TTS olie erin moest gooien. Dit heb ik gedaan maar heb er 800
km mee gereden en alweer een bougietje moeten vervangen. Ook start MIJN ditech slecht met koud weer. Ik heb ook al een kapotte benzinepompje moeten vervangen (zeer veel geld voor mij) Ik denk zelf dat de reden hiervoor ligt bij de varioring. Je scooter heeft veel meer vermogen, dus hij wordt continu afgeknepen. Het beste is gewoon het ding te laten onbegrensen. Maar mijn ouders willen dat niet hebben want als ik een ongeluk krijg ben ik niet verzekerd. Maare ik lees ook verhalen van jongens die de scooter onbegrensd hebben. Volgens deze jongens mag je hiervoor geen boete krijgen want je hebt een Europees goedgekeurde scooter dus dat betekent dat je in elk EU lidstaat met deze scooter mag rijden (onbegrensd) . Over het laatste zou ik graag meer info willen hebben. (laatst op de rollerbank geweest met mijn originele scooter en had 0.62 KW terwijjl 0,5 KW toegestaan is). Ik zou ier graag meer info hierover willen hebben.

Op dit moment staat mij scooter in de garage :( :(

de groeten

Laurens Burger

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door Laurens Burger »

Met mijn ditech heb ik nooit problemen/gehad, heb nu 7500 km. op de teller zitten, start altijd in n 1 X. Trekt lekker op,(getuningd met gameboy) Hij rijd op mijn teller 110 km. :shock: Dus geen echte km-ers ! vetter.
Wou t ffies kwijt.

Gegroet Laurens.

bezorde moeder

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door bezorde moeder »

Ik kan het niet laten om te reageren?Een scooter mag maar 40 km.Als je een ongeluk veroorzaakt ben je niet verzekerd bij deze waanzinnige snelheden.
Stel dat je broer ,zus wordt aangereden of een van je ouders en ze worden blijvend invalide of vinden de dood ,kun je je leven lang met een schuldgevoel rondlopen en voor de kosten opdraaien .Kun je dat overigens wel betalen of je ouders moeten ervoor opdraaien ?
Van mij mogen ze jullie veel harder aanpakken.Met politie in burger,en dan veel eerder overgaan tot inblikken met die handel.
Als je de kranten leest zijn een hoop mensen terecht bezorgd.

Een tip voor de politie veel betere voorlichting hierover op de scholen .
En ouders moeten hier een grote rol in spelen.Ga de confrontatie aan met uw oogappel.

teun

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door teun »

bezorgde moeder, wat lost u op met inblikken ?
wat krijg je daardoor behalve een ontevreden jeugd, stelt u zich voor dat uw kind een scooter koopt, hemzelf ontgrensd en daarna bij de politie een brief krijgt met de conclusie dat het ingeblikt word. Dan zegt u nu makkelijk via internet, ja dat is dan helaas pindakaas voor hem maar op dat moment kiest u voor uw kinds blijheid ook al is de wet anders.

U zelf bent door het lezen van uw bericht totaal niet op de hoogte van het wetsysteem. De snelheid van brommers en motoren ligt op 50 kilometer per uur, en dit is te weinig om mee te kunnen komen met het verkeer aangezien automobilsten je van de weg afdrukken omdat die door rijden met een gangetje van 60 ook al mogen ze dat niet op die bepaalde plek. Uw auto rijd toch ook harder dan 120, of 140. Dat is ook niet nodig, maar toch doen ze het, is dat dan ook een reden om het in te blikken, om alles dat harder gaat dan 120 in te blikken. Toch pure onzin.


U moet zelf maar eens deelnemen in het verkeer op een drukke weg met een scooter die gelimiteerd is met een snelheid van 40 kilometer per uur. Als u dan voor een vrachtwagen of bus rijdt praat u wel anders. Ik ben 19 jaar, zit hier nu al 3 jaar tussen in en beschik over veel meer ervaring over dit onderwerp dan u, ook al bent u langer op deze aardbol.

Ik ben het met u eens dat ouders wel een grotere rol hierin zou den moeten spelen, maar even snel zeggen dat het zaakje ingeblikt moet worden gaat te ver en getuigd niet van inlevingsvermogen en het op de hoogte zijn van de situatie. Scooters worden geproduceerd met een constructie snelheid van 80 kilometer per uur, daar is het voertuig op gebouwd, nederlandse overheid zorgt ervoor dat de scooters beperkt worden tot 50 kilometer per uur. Dit blijkt bewezen onveilig te zijn, en slecht voor het motorblok.

Ik zou voortaan eerst de situatie begrijpen en dan pas uw oordeel vellen moeder!

Proud Owner of Minarelli

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door Proud Owner of Minarelli »

Ik ben het met Teun volkomen eens,

Het is wel gemakkelijk om te zeggen dat de politie de brommer in beslag moet nemen of samen moet persen tot een pakketje.
Vroeger reden de brommers ( Kreidlers, Zundapps, Yamaha's) ook veelste hard, toen werd er nog niet zo vel gecontroleerd op vermogen.
De politie gebruikt een rollenbank voor het controleren van de kW's van de scooter wat nog geen directe indicatie kan geven van de snelheid. De rollenbank wijkt af en er is zelfs vastgesteld dat dit geen goed middel is om snelheid en vermogen te meten. Toch worden er nog dagelijks scooters gecontroleerd op deze rollenbank!

Als het controleren op vermogen van de scooters nog effect zou hebben op de verkeersveiligheid, is dit wel te begrijpen. Maar het is alleen maar geldklopperij voor de overheid, die hier met volle teugen van geniet.
De meeste jongeren werken wel naast hun school en verdienen toch genoeg om hun boetes te financieren.

Als de overheid zegt dat ze meer snelheidscontroles gaan houden, zodat de verkeersveiligheid toe zal nemen staat u toch ook niet te springen? Zodat het weer "veiliger" word in Nederland?

Mensen zoals u zouden ze voor de gein is een heel jaar op een scooter 30 km per dag af moeten laten leggen. En dan zullen we is vragen waar u zich allemaal aan ergert en of u overal 30 of 40 rijd!

Teun

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door Teun »

Zo denk ik er ook over Ian.

Verder, Houd u zich altijd aan de wettelijke snelheid mevrouw, of ooit een straat in gereden waar dat niet mocht, knipperlicht niet aangezet toen u afsloeg, gordel altijd om?,

ja?

mooi.

Sander

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door Sander »

hmmm wat een dikke onzin dat ditech snel stuk gaat. Lijkt me toch voor een groot deel te liggen aan je rijgedrag...mijn zus heeft 2 jaar een ditech gehad : GEEN PROBLEMEN. Ik rijd nu een half jaar op men ditechje en ik heb een probleem gehad met de accu ---> zelf schuld te veel stroom getrokken door me halogeenstralers die ik erop had gezet! Maar kon zo weer opgeladen worden hoor. Maar doordat me accu leeg was gaven: oliepomp,benzinepomp, injectieregelaar allemaal problemen. Kijk dus eerst naar je accu voordat je die onderdelen gaat vervangen want de game boy geeft alleen aan of ie niet goed werkt en dat hoeft niet aan het onderdeel zelf te liggen.
Als je gaat klagen over dat de constructie slecht is van een aprilia en je achterschokbreker gebroken is...dan kun je mij niet wijsmaken dat je LANGZAAM over drempels rijd!!
ook moet een scooter harder dan 40 anders is het gevaarlijk en ik kan het weten.. lijpe bmw rijders. Gelukkig nog geen ongelukken gehad


Groetjes Sander

Sven

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door Sven »

ben nu aan me 2de ditech bezig, en nee de eerste is niet stuk gegaan door fouten van de motor maar ik heb hem tegen een paal aangereden ik moet zeggen die dingen zijn behoorlijk stevig hor had namelijk alleen kap schade en luchtfilter was verrot en carter kap maar voorvork en dergelijke waar ik de paal vol mee geraakt heb waren nog helemaal goed, mijn 2de ditech heeft een kleine storing gehad maar was een storing vanaf de fabriek is gedelete door de game boy en heb nu nergens last van, laat dus gelijk bij de aankoop een gameboy effe de fouten aflezen, hij start altijd hoe koud het ook is. was opgevoerd maar door de politie die mij 3 keer per dag aanhield heb ik hem tijdelijk weer afgevoerd. verder wil ik graag weten of dat echt klopt van de vario ring dat je dan minder snel fouten krijgt???

Sven

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door Sven »

even over het bericht van de bezorgde moeder zolang je scooter niet zichtbaar is opgevoerd word alles verzekerd, maar zodra je een andere uitlaat/cilinder/sproeier/drukveer etc. erop zet gaat de verzekering zeuren En dat van de politie enzo. bent u nooit jong geweest wilde u nooit eens lekker hard met uw brommer (als u die gehad heeft),heeft u zich altijd aan de regels gehouden. Heeft u nog nooit een boete gehad voor te hard rijden met de auto, vast wel dus zeur nou alstublieft niet zo want iedereen overtreedt weleens de regels.

mikey man

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door mikey man »

''Ik kan het niet laten om te reageren?Een scooter mag maar 40 km.Als je een ongeluk veroorzaakt ben je niet verzekerd bij deze waanzinnige snelheden.
Stel dat je broer ,zus wordt aangereden of een van je ouders en ze worden blijvend invalide of vinden de dood ,kun je je leven lang met een schuldgevoel rondlopen en voor de kosten opdraaien .Kun je dat overigens wel betalen of je ouders moeten ervoor opdraaien ?
Van mij mogen ze jullie veel harder aanpakken.Met politie in burger,en dan veel eerder overgaan tot inblikken met die handel.
Als je de kranten leest zijn een hoop mensen terecht bezorgd.

Een tip voor de politie veel betere voorlichting hierover op de scholen .
En ouders moeten hier een grote rol in spelen.Ga de confrontatie aan met uw oogappel.''

ga maar is ff lekker 45 KMPU rijden tussen verkeer dat 50 zou moeten gaan maar meestal toch naar de 65 gaat...

Sven

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door Sven »

je zegt het zelf al dat meestal 65 gaat waar ze 50 moeten dus ook te hartd gaan dus *** niet zo raar

Ilona

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door Ilona »

Wat een onzin van al die mensen die zeggen dat hun scooter het PERFECT doet!
Het gaat om een bepaalde serie die ong. rond feb. 2001 verkocht is. Ik heb dus zo een rot scooter met een gebruiksaanwijzing waar je u tegen zegt. (Aprilia SR50)
Hij start slecht, hij slaat af als je voor het stoplicht staat, in de zomer begon 'ie steeds langzamer te rijden en de druk van mijn linkerrem was verdwenen etc. etc.
Hij rijdt ook niet lekker en ik schaam me dood als 'ie er weer eens mee ophoudt als ik b.v. voor het stoplicht sta te wachten.

Ik heb echt een rot scooter en dat ding heeft me al TE veel geld gekost. Gelukkig heb ik een brief van Aprilia gekregen afgelopen vrijdag (13 feb.) en ben nu bezig mijn klachten uitgebreid in een brief te zetten.
Ik hoop serieus dat er SNEL iets aan gedaan wordt, want ik ben het spuugzat! :(

Dus hou op met zeggen dat wij, waarvan de scooter het NIET goed doet, niet moeten zeuren en dat het aan ONS ligt! Echt GROTE ONZIN!! Hopelijk maken jullie eens mee hoe vervelend het is om op zo'n rot ding te moeten rijden en je elke x weer dood moeten schamen!!!!!

[/i]

Tom

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door Tom »

tis dus duidelijk dat de 1 er geluk mee heeft zoals ik tot nu toe (10200 km) en de ander pech. en het hele bouwjaar maakt geen donder uit want ditechs uit 2004 kunnen net zoveel problemen krijgen als die uit 2001. Als je kiest voor een ditech dan moet je ervoor zorgen dat je niet met de elektra gaat kutten als je er geen verstand van hebt en dat je het onderhoud overlaat aan een erkende dealer die ook alle papieren heeft en er dus verstand van heeft.

nee, ga hier geen onzin verkondigen als je er geen verstand van hebt. en als je pech hebt met je ditech zoek dan eerst de schuld bij jezelf. en als je denkt dat je er zoveel verstand van hebt, ga dan met je problemen naar het forum op scooter-freaks en maak je scooter maar als je denkt dat je zo goed bent.

Er komen hier meer negatieve reacties dan positieve reacties binnen zie ik al wel. Maar als de injectiemotor zo slecht is waarom komen gilera en peugeot nu dan ook met de injectieblokken?

Andy17

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door Andy17 »

hey mense,

Ik heb ook un ditech uit 2002 en heb er pas 8500 op staan. ik had um toen ik er ongeveer 2000 me had gerede getuned met de gameboy. maar nu begin ik er ook probleme mee te krijge, hij stotterd werkelijk als un gek. heb ut id dat hij elk moment uit kan valle.

Heeft iemand un ID waar dit aan kan ligge,
misschien de bougie, brandstoffilter of injector ofzo

alvast bedankt
mzzl, Andy

tour-freak

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door tour-freak »

Hallo,

Heb mijn Aprilia sr 50 voor werk en om mee te touren.

Gekocht in mei 2002.
Toen ik er 300 km op gereden had viel deze ineens stil, deed niets meer.
Maar wat bleek,: er bleek een kabel niet goed te zijn aangesloten bij het rijklaar maken.
De dealer heeft de scooter opgehaald, en belde de volgende dag al dat het opgelost was.

Ik had toen wel de schrik te pakken, en was bang voor problemen.

Ongegrond, de km teller staat nu op 12000 km, en loopt nog steeds als een trein, heeft alle servicebeurten gehad, en hierbij zijn alleen de normale slijtage onderhevige delen vervangen, zoals remblokjes, bougie etc.

In totaal 130 euro aan reparatie kwijt in 3 jaar tijd !!! (TOPPIE !!!)

Mijn SR 50 Di-tech heeft altijd origineel gelopen, en een gemiddeld verbruik van 1 op 45 (2,2 ltr. benzine voor 100 km), terwijl ik toch behoorlijk snel rij en optrek met de scooter !


NIEUWE GENERATIE DI-TECH 2004

Het nieuw geïntroduceerde sr 50 R Ditech motorblok welke op 20 Oktober 2004 is geïntroduceerd door Aprilia schijnt nog zuiniger te zijn met brandstof & olie, en hoeft slecht 1 x in de 6000 km op controle i.p.v. de gebruikelijke 4000 km !!!
Vanaf bouwjaar 2002 behoren de problemen met de ditech kinderziektes tot het verleden zo blijkt.......
De lichten schijnen ook te zijn verbeterd, want dat is iets waar ik me wel grondig aan heb gestoord !
Als het behoorlijk donker is, dan rij je zo de berm in als je langs een smal fietspad naast een 80 km weg rijdt !
Hopelijk heeft Aprilia ook wat aan de lichten verbeterd, want dat was 10 x niks wat mij betreft !!! :D :D

Gesloten