LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ditech motoren.

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Thomas Allersma

Ditech motoren.

Ongelezen bericht door Thomas Allersma »

Ik ben een jongen van 16 en rijd ook op een ditech. Ik moet zeggen dat ik nog nooit ook maar 1 probleem heb gehad met mijn ditech. :D Ik heb onderhand wel 5000 km gereden. hij start altijd en doet het in weer en wind. wel is die iets opgevoerd doormiddel vna gameboy tuning, de vast aprilia rijder weet vast wat dit inhoud. Dit betekend dat de software word aangepast en zo harder maar ook vooral er beter door gaat lopen. Mijn scooter rijd nu ongeveer 85 km/ph. Het probleem met die ditech motoren doet zich ook bijna alleen maar voor met de modellen uit het eerste jaar. De 2001 modellen. Deze waren erg slecht en hadden vaak storingen. Tegenwoordig zijn de ditechs erg goed gebouwd en hebben weinig problemen. Ik kan dit weten want veel van mijn vrienden rijden ook ditech en hebben ook allemaal geen problemen ermee gehad. Ook vertelde een dealer in Italië mij dit verhaal. Dit wou ik gewoon even kwijt, en het lijkt me leuk als mensen hierop reageren :D

DITECH I'M LOVING IT 8)

Martijn Velema

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door Martijn Velema »

Hallo, ik ben martijn en heb ook een ditech, heb er nu al 9000km mee gedraaid en nog geen enkel probleem, En ik blaas nu 107@ autoteller met me 70cc polini.

En dan zijn er mensen die zeggen dat ditech "TROEP" is....
Moet ej er maar niet dom aan gaan sleutelen als je er geen verstand van hebt.

En bedankt voor jullie vervelend programma zo daalt de restwaarde van een ditech mooi......!!!!!!!!!!!!1

Latur.....!!

Jordi

Ongelezen bericht door Jordi »

Ik had tot 8000km. ook totaal geen problemen, maar toen opeens ging het mis, bougies sloegen door, de krukaslagers waren totaal versleten en ga zo nog maar even door....na 5000km. zou ik dus nog maar niet te hard juichen.

Thomas Allersma

Jah....... olie????? Owjah elke scooter heeft dat. Aerox ook....... de 1 gaat wat langer mee als de andere. Zijn geen zundapps meer

Martijn Velema

Ongelezen bericht door Martijn Velema »

Moet je hem maar beter onderhouden, En krukas lagers tjah je hebt pech dat ej na 4000km ze al moet vervangen of na bijv 25.000km en het ligt natuurlijk ook hoe je met je scooter omgaat

latur...

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn scooter heeft elke onderhoudsbeurt gehad en is niet-opgevoerd mee gereden....en vervolgens 1300 euro aan reparaties kwijt zijn klopt volgens mij niet helemaal hoor....ik raad iedereen dan ook de Ditech's af

martijn velema

Ongelezen bericht door martijn velema »

hoeveel nieuwe cilinders,zuigers,lagers,krukassen heb je nieuwe gehad dan..:S:S

martijn velema

Typfoutje

Jordi

Mn complete motor is ongeveer vervangen....niemand kon het probleem vinden....

Thomas Allersma

Jah ga lekker negatief doen. ALs je je ditech gewoon bij een goede dealer onderhoud is er niets aan de hand. En jah...... mijn scooter staat maar 2 dagen in het jaar bij de dealer alleen voor een beurt, en daar gebuert het zelfde als bij een andere scooter. Alleen word de computer (ECU) uitgelezen. Dit kan je zelf ook doen, je akn zo gelijk kijken of er wat mis is :D En ik heb nog nooit een foutmelding gehad :lol: :lol:

martijn velema

Dus als je geen probleem kunt vinden ga je je hele blok vervangen :S

Jordi

Wat moet je anders?

Thomas Allersma

GAme boying?

Yorick

Ongelezen bericht door Yorick »

oke ik heb ook problemen gehad maar das me eigenschuld geweest.
:x
maaruh Ik blijf hem zwaar TUNEN (opvoeren)!!! 8) :lol:

Represtin. BREDA!!

martijn velema

yorick...

wat heb je er allemaal al onder dan..?

troycorser

Ongelezen bericht door troycorser »

hey

Ik heb rond de 5000-7000km ook kei veel problemen gehad,heb ze tot op vandaag nog maar nu heb ik hem iets harder laten lopen door een dunnere ring in de vario,lijkt erop dat hij het nu naar z'n zin heeft!
Ik heb echt zowat aller eraan gehad wat je kan hebben!
Aan aprilia zelf heb je niks,geloof mij!probeer samen met de dealer(s) wat te regelen en kijk veel op forums en vraag veel rond,er is altijd een oplossing!

veel succes mzzls

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Gewoon je ditech ontgrenzen direct int begin is toch het beste...

Voor iedereen.........

Jordi

Idd, dat zei mijn dealer ook....

jurriaan de jong

Ongelezen bericht door jurriaan de jong »

ik heb in augustus 2001 een nieuwe aprilia sr diteck gekoct bij de officiele aprilia dealer. een dag na dat de scooter geleverd werd ging hij al kapot. de benzine pomp was stuk. dat werd weer gemaakt en dat heeft mij niks gekost. een tijdje daarna ging de kilometer tellerkabel stuk ook deze werd weer gemaakt en ook daar heb ik niks voor moeten betalen, alleen veel ongemak van gehad. net toen de garantie was afgelopen ging de scooter weer stuk, het bleek het gasklep huis tezijn dit werd niet vergoed en heeft zo'n 80 euro gekost. een dag of 2 na de reparatie stopte hij er weer mee. de computer was kapot en de bedrading was doorgeschuurd, weer een hele hoop kosten. een paar maanden na de reparatie stopte de scooter er weeer mee. er waren wat ringen doorgebrand en daardoor was de injector beschadigt ook koste weer een helehoop geld. nu een maand geleden moest de scooter weg voor de 16000 km beurt, dat heeft 328.57 euro gekost.
ik ben voor alle service beurten bij de officiele aprila dealer geweest.
( ik heb nog nooit zo'n spijt van een aankoop gehad )

Thomas Allersma

Jah idd gelijk de ring eruit in het begin. Door die ring ontstaad alle elende. Dus voor de mensen die een ditech hebben... VARIO RING ERUIT HALEN. geloof me verhelp je bijna alles mee

Gesloten