LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ditech motoren.

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
spidey

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door spidey »

hahaha ik krijg het schijt van zoon mechaniekers,met de ditech is er geen enkel probleem te ondervinden! :) het zijn gewoon meestal de mechaniekers die onderschoold zijn van de ditech technologie!ze zijn deze nog niet gewoon bij scooters,en meestal als men een probleem heeft ,kunne de mechaniekers het niet vinden en dan zegge ze maar,oplaaaa alles nieuw erin steken en dan gaat het wel :evil: :roll: de ditech is gewoon super goed en dt merk je als je hem vergelijkt met een nitro,speedfight of dergelijke!!!kijk maar naar orginele optreksnelheid tegenover de andere merken!!!veel beter hoor :shock: :D

Gast

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vond Nitro toch echt wel de beste wasmachine.

Gast

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door Gast »

Als je blok zo vaak naar de vervelend gaat, waarom koop je dan gewoon niet een minarelli blokje, dat past ook onder een sr frame

Gast

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door Gast »

what the **** is dat voor gezeik over sr en ditech, er zit daar weel een verschil tussen. Effe voor de fuckin duidelijkheid:
-sr is het design van de scooter, buiten het motorblok om
-ditech is het motorblokje

Daarom moet je als je het ditechblokje niet betrekken met de rest van de scooter. Ditech had bijvoorbeeld ook een earox of welke scooter dan ook kunnen zitten. Alleen dat vervelend aprilia kiest ervoor zowat om de 2 jaar een paar keer van blok te verwisselen voor de sr's.

michael monden

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door michael monden »

Hallo ik ben Michael ik ben 16 jaar
kan iemend mij zeggen wat de standaard benzien verbruik is
mijn Aprilja is nog standaard en volgens verkooper zou hij 1 op 50 moeten zijn dat haal ik bij lange na niet hoog uit 1 op 33

Nick Panneman

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door Nick Panneman »

Hallo

Ik ben 16 en ik rij ook op een Ditech ik heb er nooit probelemen mee behalve dat hij nu bij de 3000 km de begrenzing begint weg te slijten met als gevolg dat he blok kan vastlopen als je deze niet tijdig vervangt.Alleen wil je dat vervangen kost het je klauwen vol geld.
Verder is het een superfijne scooter.

SRWWW

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door SRWWW »

Ik ben het volkomen met dinges eens...
**** niet over sr aangezien sr gewoon perfect is.. alleen ditech zuigt gewoon vet...
Alle dealers raden ditech af vanwege de problemen dus zeg dan ook niet dat het een perfecte scooter is als zelfs de dealer zegt dat het *** is.

Veel mensen zien me sr aan voor *** vanwege ditech, maar ik rijd ze wel poep met me hebo manston :twisted:

leondegekste

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door leondegekste »

ik heb dus ook een ditech en na 2 maanden was mijn injector al kapot.
toen moest ik op de rollerbank 1.0 gaf hij aan (mag maar 0.5 hebben)maar de scooter was nog orgineel (€40 boete).
en hij heeft al heel veel foutmeldingen aan gegeven en nou kreeg ik gisteren te horen dat mijn gasklepregelaar ook weer kapot was .


mzzl leon :x :x :x :x

Gast

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door Gast »

Jullie zeuren allemaal zelf zo veel he.
en die gast die zegt dat er een overange onder zat vind ik knap.
En dat jij 123dig haalt geloof ik best.
maar die overrange is dikke bullyshit.
Want er zijn niet eens overrange poulies voor een ditech.

Rijd zelf ook een ditech uit 2001.
1 en al problemen.

En het frame als da van een 125cc is, waarom trekt het dan bij mij al krom.
Als ik met 75cc minder rijd.
Da mag je me ook effe uitlegen.

Ditech is gewoon slecht.

Daar komt het op neer.

En die boze vader geef ik gelijk.
Ik werk me eigen ook krom voor die scooter.
En dan betalen m'n ouders nog de helft overal van.


en Aprilia helpt me ook niet echt, dan krijg i khet gezeik van.
Dat m'n scooter onbegrenst is.
jah ga eens gou een eind weg.
in de rest van de wereld rijden ze overal onbegrenst.
En daar hebben ze nooit problemen.

En wie gaat zeggen dat het aan je zelf ligt, das ook onzin.
Want dan ken ik ook zeggen dat het aan je v-snaar ligt ofzo.
Dus niet zo zeuren.

En aprilia help de mensen verdomme eens met die vervelend dingen

ericviper

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door ericviper »

varioring

je kan de varioring er wel uithalen maar moet je wel de gameboy er even opzetten en de andere instelling geven.
Anders loopt de boel binnenste korste keren in de soep.
Het blokje gaat meer toeren maken maar krijgt niet meer olie dus effu gameboy eraan instelling veranderen en tis voorelkaar :)

Gast

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door Gast »

2 takt en injectie blijft een kwalijke zaak.

Wat frames betrefd zit het euvel hem in het subframe wat van een zwakke kwaliteit is. (SR 2000 had hier al last van)

Verder zijn dit soort gevallen bij motorfabrikanten ook aan de orde geweest (Bimota) en daar riep men terug op de conventionele manier (Carbu) Het idee is leuk, alleen zonder eerst goed te zijn uitgetest hebben ze iets uitgebracht, wat niet faalproof is.

Ik zou als dealers samenspannen en Aprilia nederland eens aan zijn staart trekken dat dit geen manier van service is.

Greetz

tunder

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door tunder »

de laatste 2maand, zit er een ander ditech motor onder. niet van aprilia zelf, maar van de gilera fabriek ook een ditech en dat is een uitstekend motortje :D

Proud Owner of Minarelli

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door Proud Owner of Minarelli »

Hey,

Elke opgevoerde scooter krijgt problemen op den duur, dit ligt ook wel aan de afstelling, wat er aan gedaan is en hoe men met de scooter omgaat. Vaak zijn er toch nog jonge jongens aan het expirimenteren en dan gaat het vaak fout, doordat b.v. de krukas niet vervangen word als er een aluminium 70 cilinder ondergaat, dan zal de krukas het op den duur begeven.

Een scooter die nog helemaal standaard is zal daarom ook veel langer mee gaan. Dan moet er bijvoorbeeld eens in de zoveel tijd de rollen,drukveer,trekveren, v-snaar vervangen worden en op lange duur de koppeling of vario of een nieuwe zuiger. Dit zijn gewoon standaard kosten.

Met injectie is gewoon bij sommige nog weinig ervaring en zal het ook vaak fout gaan(bij scooterrijders). Zoals er gezegt werd dat er geen curcussen gegeven zijn voor de dealers dat is onzin.

Er zijn diverse curcussen aangeboden en alles werd bekostigd: eten, vervoer alles..

Als er echt een fout is die bij Aprilia gezocht moet worden, zal dit vergoed moeten worden. En moet er gekeken worden wat er fout is aan de scooter. Het is toch niet normaal dat er zoveel problemen met Ditech is?

GreetZ BabyRoCkZ -> http://www.scooterbase.net/scoot.php?ID=9310

tom

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door tom »

hey gasten reken is uit hoeveel je op jaarbasis minder kwijt bent aan bezine en olie. daar wordt hier nie over gepraat. alleen de ditech een beetje afmaken terwijl ik niks lees over de goede kanten.

stelletje benno's

teun

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door teun »

Kijk, yorick, zwaar tunen kun je opvatten zoals je wilt.
Waarschijnlijk ligt dat bij jou anders, want je zult msschien met een ander uitlaatje en een andere vario rijden.

dat is geen zwaar tunen.
Zwaar tunen doe je met de motorblokken die aprilia vroeger gebruikte, de minarelli motoren. Ik heb een aprilia sr uit 97, watergekoeld, double disc. Prachtig ding. Ik tune hem, omdat ik daar de mogelijk heden voor heb, en die ook geboden zijn door en voor de motor.

Aprilia is overgegaan op een nieuw systeem, de ditech injectie motor. Een prachtig systeem, maar ik geef toe met wat kinderziektes.

Tegenwoordig gelden er steeds strengere wetten, 2 takt motoren vervuilen het milieu, zijn niet zuinig,onderhoudsgevoelig, slijtagegevoelig en ze maken veel herrie.

aprilia heeft een manier gevonden om hier mee om te gaan. Dus injectie toegepast op 2takt motoren. Het plan is geweest om een leuke goede motor te bouwen, met verbeterde prestaties, een zuiniger verbruik, en minder herrie. Dit is ze 100% gelukt. maar dan toch zijn er nog gevallen waarin problemen bekend zijn.


Het nieuwe motorblok is niet bedoelt voor tuning, is niet bedoelt voor sportief rijgedrag, maar bedoelt om lekker mee te toeren.
Je zag een uitzending waarin werd geklaagd, en de argumenten en problemen die de mensen ervaarden met een aprilia waren zo ontzettend belachelijk als.

Nieuwe krukaslagers.
Nieuwe krukas

dat is toch echte regelrechte onzin, want deze zijn excact hetzlefde als hun voorganger het morini model. Gewoon onzin van de dealer die klaarblijkelijk niet vast kan stellen wat het defect is dus het hele motorbok maar reviseerd. Vaak met succes want hierdoor hebben ze vaakhet probleem, wat vaak veel minder groot is gelijk opgelost terwijl ze niet precies vast konden stellen wat er was.

Nieuwe bougie en een nieuwe accu, dat probleem ligt toch niet bij aprilia, maar bij hun accu leverancier.


Nieuwe benzine leidingen, aha, hij lekte dus wat druppeltjes benzine?
Wat een onzin.


Verder de enige terechte klachten waren die van een kapotte lucht of benzine pomp, aangezien dit het enige is wat nou het grote verschil is tussen normale scooter motoren en die van aprilia , de ditech.

Maar 1 persoon had daar echt een klacht over.

Denk je dat yamaha totaal geen ontevreden klachten heeft, of beta? Tuurlijk wel, maar ik denk dat je door een aflevering als deze een verkeerd beeld krijgt en een verdraaide kijk op de werkelijkheid.

Aprilia had naar mijn mening beter bij zijn minarelli motoren kunnen blijven. Die waren misschien nie zo zuinig, en maakten meer ,( wat sommigen opvatten als herrie ) geluid. maar veel betrouwbaarder omdat ze wat meer konden hebben.

deze aprilia motoren zijn nu al stukken verbeterd, en de modellen in de aflevering waren de allereerste ditechs. Aprilia heeft al veel aan deze problemen gedaan en ze zijn nu vrijwel verdwenen bij de nieuwe modellen.


Met deze post hoop ik het een beetje te hebben recht gezet.

teun

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door teun »

Proud Owner of Minarelli er is geen alu70 voor ditech.
Enkel een gietijzeren hebo cilinder, een gietijzeren polini cilinder ( geleverd zonder injectie motor, en een malossi gietijzeren cilinder geleverd MET injectie motor.


hier mijn scooterbase

http://www.scooterbase.net/scoot.php?ID=9116

teun

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door teun »

Verder 1 van de grote problemen.
Ook ( ik neem aan de oorzaak van alle ellende ) bij de oude man noemde hij dat de vario vervangen moest worden, aangezien die kapot was gegaan.


Weet je hoe dit komt, door wie dit probleem veroorzaakt word?
Door de importeurs die verplicht door de overheid een varioring in de vario moeten zetten.

Hierdoor word de vario langszaamaan gesloopt, ook kan ed motor zijn werk niet goed meer doen omdat hij gelimiteerd word op zijn toeren die het eigelijk zou moeten draaien.

heeft veel indirect effect op boordcomputer, software, benzinepomp en direct effect op de vario.


Mensen zeuren veel te veel over problemen waar ze de aard niet van weten naar mijn mening. Ook de dealers weten er gewoon te weinig van en prutsen maar wat aan. Je kunt voor motorische problemen veel beter de dealer links laten liggen en naar een tune zaak gaan, zoals twins in eindhoven, koopmans in rotterdam, Jos van dijk in zwolle etc.

Die weten het fijne van 2takt en de werking ervan. Dealers die praten ontzettend veel onzin , daar schrik je nu vast van en gelooft me vast niet. Maar neem maar van me aan dat als je een 2 takt kenner een discussie zou laten voeren met een dealer of monteur dat de monteur snel uitgepraat zal zijn als het over 2takt en scootermotoren kennis gaat.

Proud Owner of Minarelli

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door Proud Owner of Minarelli »

Teun het ging hier niet om een cilinder speciaal voor ditech maar voor scooters in het algemeen. Was gewoon een voorbeeld, om te laten zien dat jonge onervaren jongens dit soort dingen doen.

Greetz 8)

Gast

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door Gast »

Vette scooterbase trouwens Teun!!

:lol:

Greetz

teun

Re: Ditech motoren.

Ongelezen bericht door teun »

dank je :)

Gesloten