Hallo,
Ik heb in 2009 een C4 PICASSO bj 2007 ( EBV6) gekocht en rij er met veel plezier mee maar de laatste tijd bij het wegrijden begint die te schokken maar daarna is het probleem weg. Bij de dealer geweest en die zeggen dat het aan het druklager + koppeling ligt en dat deze vervangen moet worden, kosten 1258 euro. Daar schrok ik wel van want hier heb ik totaal geen invloed op omdat de versnellingsbak elektronisch wordt aangestuurd. Nou lees ik op forums dat het probleem VAN HET TRILLEN IS HET DRUKLAGER, DE OUDE ZIJN VAN KUNSTSTOF WELKE VRIJ SNEL SLIJTEN, HIER DOOR GAAT DE AUTO SCHOKKEN EN HET NIEUWE DRUKLAGER IS VAN METAAL WAARNA HET PROBLEEM IS OPGELOST.
Heb dit bij de dealer en importeur kenbaar gemaakt maar krijg als antwoordt dat de fabrieksgarantie is verstreken en dat ze geen tegemoetkoming van coulance kunnen aanbieden.
Als ze dit onderdeel van een ander materiaal hebben gemaakt dan wisten ze toch dat dit in de toekomst kan gebeuren.
Wie kan mij advies geven wat ik moet doen?
Mvg,
Erwin
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Druklager + koppeling
Re: Druklager + koppeling
je kan proberen uit te vinden of er een terugroepactie geweest is. Is dit niet het geval dan is het pech. En is het wel het geval is het ook nog een kwestie of de dealer verantwoordelijk is voor het feit dat er toen geen actie genomen is, kan ook laksheid van vorige eigenaar zijn.Koppelingen slijten, auto is 6 jaar oud, gebruikt gekocht (hoe heeft de vorige eigenaar hem behandeld...). zijn bij een wat oudere auto wel dingen die gaan gebeuren.
Re: Druklager + koppeling
Niet alleen de leeftijd is relevant, maar ook hoeveel kilometer hij op de klok heeft staan. een koppeling is nou eenmaal een slijtage-onderdeel, ook al gaat de aansturing elektronisch.