Als je van plan bent om bij Veen's Autos te Vaassen een auto aan te schaffen is het belangrijk om het volgende te weten en te behartigen:
Meestal zijn ze met z'n tweeën aanwezig en in het begin erg vriendelijk. Ze proberen je onder het genot van een kopje koffie snel tot het sluiten van een koopovereenkomst over te halen. Op gerichte vragen naar onderhoud en kilometerstanden krijg je ontwijkende antwoorden. Bedenk wel dat de meeste aangeboden auto's uit Duitsland worden binnengehaald en de historie vaak onduidelijk is. In kleine letters staat op de achterkant van de verkoopnota (helemaal onderaan) dat ze de (afgelegde) kilometerstanden niet garanderen. De koper moet voor aankoop zelf de kilometerstanden controleren en ermee akkoord gaan door het tekenen van de faktuur. Probeer deze maar even snel boven water te krijgen! De kilometerstand wordt op de verkoopnota dan ook nergens genoemd. Ze geven nog wel garantie op motor en versnellingsbak maar deze voor de duur van 3 maanden en dat exclusief arbeidsloon. Veen's Autos is bij geen enkele organisatie aangesloten en het is achteraf bijna onmogelijk ergens voor hulp aan te kloppen. Wees gewaarschuwd en BETAAL NIETS AAN !! Ga liever na een BOVAG-garage of erkende autodealer en betaal iets meer. Lees de ervaringen van anderen en trek je conclusie(s). Je bent gewaarschuwd!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Een auto kopen bij Veen's Autos? Liever niet!!
Re: Een auto kopen bij Veen's Autos? Liever niet!!
Je hebt dus geen auto daar gekocht.
Je wilde alleen waarschuwen, of niet?
Dan had je volgens de gedragsregels, welke net vandaag weer van de administrator in aandacht gebracht zijn, hier jou bericht moeten plaatsen, en geen nieuw topic moeten openen:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 1&start=40
Je wilde alleen waarschuwen, of niet?
Dan had je volgens de gedragsregels, welke net vandaag weer van de administrator in aandacht gebracht zijn, hier jou bericht moeten plaatsen, en geen nieuw topic moeten openen:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 1&start=40
Beste tennis,
Ik was van plan om daar een auto te kopen en heb ook een aanbetaling van 1.000,00 euro gedaan. Door onverwachte persoonlijke omstandigheden achteraf heb ik de verkoopnota kunnen annuleren. Volgens dhr. Veens ben ik de aanbetaling helaas kwijt voor kosten rijklaar maken en invoerrechten. De auto - een VW POLO automaat uit 2006 met opgegeven 68.000 km op de teller) is inmiddels vermoedelijk voor de vraagprijs verkocht (uit alle advertenties verwijderd). Pas nadat ik de verkoopnota had ondertekend heb ik kennis van al het kleingedrukte op de achterkant gelezen. Stom - ik weet het zelf maar daarom wil ik hier mensen die van plan zijn om bij Veen's Auto's in Vaassen een auto te kopen vooraf waarschuwen. Neem een tweede ter zake deskundige mee en bedwing je emoties. Er zijn meer auto's in het land te koop waar je achteraf wellicht minder spijt van je aankoop zult hebben. Maar het belangrijkste voor mij: Betaal daar s.v.p nooit iets aan! Beantwoordt dit je vraag?
Ik was van plan om daar een auto te kopen en heb ook een aanbetaling van 1.000,00 euro gedaan. Door onverwachte persoonlijke omstandigheden achteraf heb ik de verkoopnota kunnen annuleren. Volgens dhr. Veens ben ik de aanbetaling helaas kwijt voor kosten rijklaar maken en invoerrechten. De auto - een VW POLO automaat uit 2006 met opgegeven 68.000 km op de teller) is inmiddels vermoedelijk voor de vraagprijs verkocht (uit alle advertenties verwijderd). Pas nadat ik de verkoopnota had ondertekend heb ik kennis van al het kleingedrukte op de achterkant gelezen. Stom - ik weet het zelf maar daarom wil ik hier mensen die van plan zijn om bij Veen's Auto's in Vaassen een auto te kopen vooraf waarschuwen. Neem een tweede ter zake deskundige mee en bedwing je emoties. Er zijn meer auto's in het land te koop waar je achteraf wellicht minder spijt van je aankoop zult hebben. Maar het belangrijkste voor mij: Betaal daar s.v.p nooit iets aan! Beantwoordt dit je vraag?
Dit bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.
-
Ik weet niet of Veens in Vaassen nog bestaat, ik weet wel dat ze bij Halberstadt in Apeldoorn er dezelfde praktijken op na houden, mooie verhalen, en kilometerstanden, alles ziet er goed uit en lijkt in orde, tot dat je een koopovereenkomst hebt getekend, dan kom je er achter dat het in import auto betreft en dat je de kilometerstanden zelf had moeten controleren. Onderhouds boekjes zijn ineens weg en volgens mij wordt je opgelicht waar je bij staat
ik woon zelf dicht bij apeldoorn en niet voor niets gaat hier al jarenlang het verhaal: auto kopen:> oppassen in regio 'groot-apeldoorn'. Er zitten namelijk heel veel van die schimmige handelaren...